-
11. Data: 2011-04-14 07:06:23
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>
> Jechałem kiedyś merivą koło 160km/h benzyna, nie wiem jaki silnik
> i paliło sporo mniej, tz średnia po niemieckich autostradach koło
> 7l/100 :) (tylko mi się mogło wydawać że pędzę a po prostu jechałem
> wolno ;) dłuższe kawałki )
>
160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że nowe
Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad 410
km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.
-
12. Data: 2011-04-14 08:31:58
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
news:io5vch$a18$1@news.onet.pl...
>>
> 160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że
> nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad
> 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.
bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy 160km/h a
10km/h przy 400 robi sporą różnice.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
13. Data: 2011-04-14 08:53:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:io64d1$68a$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> news:io5vch$a18$1@news.onet.pl...
>>>
>> 160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że
>> nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad
>> 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.
>
>
> bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy 160km/h a
> 10km/h przy 400 robi sporą różnice.
>
>
No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel pali mu
7l/100 km (w co i tak wątpię)
-
14. Data: 2011-04-14 08:55:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 14.04.2011 08:53, Agent pisze:
> No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel
> pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)
Pytanie jeszcze jak dokładny jest ten pomiar prędkości ;)
-
15. Data: 2011-04-14 09:33:07
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoć a downsizing
Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Tez bez sensu.
> Podac dla 100, 130 i 160.
Dokładnie na to czekam. Dałbym jeszcze średnią z całodniowego jeżdżenia po
mieście, ale bez korków ;)
Mogliby podawać jeszcze obroty silnika przy tych prędkościach (bieg,
powiedzmy, "optymalny").
wit
-
16. Data: 2011-04-14 09:52:39
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał
> No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h
> opel pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)
Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.
160 na liczniku moglo oznaczac 150 rzeczywiste, a do tego "jechalem
160 a srednia wyszla 110" i moze jeszcze oponki nieco inne niz
standardowe i kolega wcale nie musi tak bardzo fantazjowac.
Z drugiej strony - vectra ~2l benzyna potrafi spalic 14/100
autostradzie. No ale to byla niemiecka autostrada i nie wahalismy
sie jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem :-)
J.
-
17. Data: 2011-04-14 09:54:26
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "wit" <w...@m...aei.polsl.pl>
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Tez bez sensu.
>> Podac dla 100, 130 i 160.
>
> Dokładnie na to czekam. Dałbym jeszcze średnią z całodniowego
> jeżdżenia po
> mieście, ale bez korków ;)
To bez sensu, chyba ze po Warszawie, jako wskazowka dla
taksowkarzy.
Jeden spali po miescie 8, drugi 15.
J.
-
18. Data: 2011-04-14 10:59:18
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Przemek V <p...@g...com>
On 13 Kwi, 21:15, "Bugatti" <s...@m...pl> wrote:
> Witam
>
> Co prawda nie lubi A ale to wydaj si ciekawe. Jak wida przeznaczony do
> mniejszego zu ycia paliwa silnik TSI o ma ej pojemno ci ma sens dla
> mniejszych pr dko ci. 105 PS z takiej pojemno ci musia o p j z du ej dawki
> paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie mo na
> powiedzie e Roomster zbyt op ywowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zu ywa
> mniej.
>
> http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/fil
es/image/40.jpg
Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
KM.
Mam porównianie właśnie tej 523i i poprzedniego 530d. W mieście (W-wa)
benzynowa 523i spala o ok. 1-1,5 litra mniej (12-12,5 vs 13-14). W
trasie o ok. 2 litry więcej. (10-11 vs 8-9) Styl jazdy u mnie się
raczej nie zmienił. Obie ze skrzyniami automatycznymi przy czym ta w
523i 8-biegowa i niby bardzo ekonomiczna.
-
19. Data: 2011-04-14 11:24:34
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>
> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki zaczynają
> jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo o ile wzrasta
> zużycie.
Turbo daje cały czas nadciśnienie.
-
20. Data: 2011-04-14 11:26:15
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Jeden spali po miescie 8, drugi 15.
Nie mówię, że byłby to wynik dokładny do 0.1 litra. Wiele rzeczy opisywanych
jest dużo bardziej subiektywnie niż tego typu parametr, wystarczy nawet
wielkość szacunkowa. Wolę taką informację niż, na przykład, że ma
elektrycznie otwierane okna - to sprawdzę w dowolnym katalogu.
wit