  • Data: 2009-05-01 20:55:23
    Temat: Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Budzik" napisał:
    > Niemniej nie ma to wiekszego znaczenia - potwierdziłem fakt który pokazuje
    > mój miernik - ladowarka wiszaca sobie w gniazdku zuzywa tak mało pradu ze
    > nie ma co sie nia przejmowac.

    po pierwsze to żeby cokolwiek zmierzyć poprawnie to musisz dysponować
    profesjinalnym sprzętem elektronicznym, czyli albo oscyloskop, albo multimer
    z podwójnym całkowaniem (tak czy siak to koszty powyszej tysiaca złotych)
    prawdopodobnie mierniczek jaki zakupiłeś to pewnie jakiś prymityw chińskiej
    produkcji(zgaduję TUxxx), nie dość że mało dokładny to jeszcze przystosowany
    do pomiaru sygnałów stałych, albo sinusoidalnie zmiennych, więc jeśli
    zasilacz pobiera prądy impulsowe to wynik bedziesz miał kompletnie
    zafałszowany, tyle teorii:O)

    co do ekologii, to faktem jest ze marnotrawimy ponad 90%energii (pewnie
    najwiecej na ogrzewanie i reansport) wiec jeśli zasilacz pobiera 2W a kiedy
    nie pracuje (a jesty całyczas podpięty) pobiera 1W (to tak zwana
    chińszczyzna) to oznacza ze jeśli telefon ładujesz 1h, a zasilacz siedzi
    24h, to ponad 10krotnie więcej energii zużywa bezurzytecznie, a tylko
    niewielki procent idzie na naładowanie telefonu, tutaj wcale nie chodzi o
    ładowarki do telefonu, ale o wszelkie zasilacze i sprzęty:O)