  • 101. Data: 2014-09-16 05:59:48
    Temat: Re: Zużycie baterii
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Trudno powiedziec - tez li-ion.
    > Fabrycznie uzyli ogniw Panasonica - w owym czasie w notebookach tez
    > padaly masowo.

    Widocznie jakiś wadliwych.
    IMO ewidentnie podstawa do reklamacji.

    > A czemu nie 10 jak w 6310 ? :-)

    Bo ustawodawca ustalił, ze minimum 2.
    Czy opłaca sie robic lepsze produkty?
    Taka nokia do dzis jedzie na opinii takich produktów jak 6310 który to
    telefon do dzis wspominam z łezką w oku.

  • 102. Data: 2014-09-16 11:30:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Widocznie jakiś wadliwych.
    >IMO ewidentnie podstawa do reklamacji.

    Ale wiesz - gwarancja 2 lata *)
    * - nie dotyczy baterii :-)

    Poza tym o co panu chodzi - bateria jest sprawna, a ze polowicznie
    zuzyta ... tak, bateria sie zuzywa :-)

    Zreszta pozniejsze zamienniki z allegro podobna trwalosc

    > A czemu nie 10 jak w 6310 ? :-)
    >
    >Bo ustawodawca ustalił, ze minimum 2.
    >Czy opłaca sie robic lepsze produkty?

    Wtedy nie bylo zadnych wymogow a zwyczajowo byl 1 rok gwaracji (z *).

    >Taka nokia do dzis jedzie na opinii takich produktów jak 6310 który
    >telefon do dzis wspominam z łezką w oku.

    Juz nie. Marke sie traci szybko ... a ich klopoty swiadcza o tym ze
    stracili i to ladnych pare lat temu :-)

    J.

  • 103. Data: 2014-09-16 12:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale wiesz - gwarancja 2 lata *)
    > * - nie dotyczy baterii :-)

    Ale my tu nie o gwarancji...

    > Poza tym o co panu chodzi - bateria jest sprawna, a ze polowicznie
    > zuzyta ... tak, bateria sie zuzywa :-)

    Ale kupuje produkt o okreslonych parametrach.
    Jak nie poinformowano mnie o tym, ze po roku parametry beda inne a mimo to
    parametry sie zmieniły, to produkt jest juz niezgodny z umowa.

    > Zreszta pozniejsze zamienniki z allegro podobna trwalosc

    Nie wiem, nigdy nie korzystałem.
    Domyslam sie ze moze byc "sajgon" podobnie jak przy sprzedazy różnego
    rodzaju aku.

    > Wtedy nie bylo zadnych wymogow a zwyczajowo byl 1 rok gwaracji (z *).

    No i?

    > Juz nie. Marke sie traci szybko ... a ich klopoty swiadcza o tym ze
    > stracili i to ladnych pare lat temu :-)

    U mnie stracili jakos dwa lata temu jak mi wcisnieto nokie na ktorej sie
    nie dało zainstalowac skype.
    Gdyby nie to, pewnie nadal myslałbym o ich telefonach jako co prawda
    wolnych od wodotryskow za to bardzo solidnych i trwałych.

  • 104. Data: 2014-09-16 13:06:52
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-15 20:59, Budzik pisze:

    > Ale czy te dane normy etc sa podane czy scisle ukryte gdzies w sejfach
    > producenta telefonu?

    Zazwyczaj producent określa wprost czas trwania gwarancji.
    Nokia ma to na swojej stronie, nie sprawdzałem na stronach innych
    producentów.
    http://www.nokia.com/pl-pl/pomoc/ograniczona-gwaranc
    ja-producenta/

    Pełna zgoda.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 105. Data: 2014-09-16 13:11:01
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-16 01:24, J.F. pisze:

    > Ale europejskie przepisy nie zabraniaja dac dluzszej gwarancji !

    Oczywiście, ale po dawać dłuższą skoro o dobro konsumenta zadbała
    już EU i stwierdziła, że dwa lata wystarczy.

    > To tylko klient powoduje ze konkurencja nie dziala ...

    Sam tego chciałeś, Grzegorzu Dyndało. Zwiększyły się oczekiwania
    co do ceny, zmniejszyły wymagania odnośnie jakości.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 106. Data: 2014-09-16 13:24:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ale my tu nie o gwarancji...

    A o czym - o niezgodnosci z umowa ?

    >Ale kupuje produkt o okreslonych parametrach.
    >Jak nie poinformowano mnie o tym, ze po roku parametry beda inne a
    >mimo to
    >parametry sie zmieniły, to produkt jest juz niezgodny z umowa.

    Ale to wynika z samej natury przedmiotu :-)
    Bateryjki sie zuzywaja i klient zobowiazany jest o tym wiedziec :-)

    >No i?

    No i nie przeszkadzalo to zrobil lepszych baterii :-)

> [...]
    >Gdyby nie to, pewnie nadal myslałbym o ich telefonach jako co prawda
    >wolnych od wodotryskow za to bardzo solidnych i trwałych.

    Spadek sprzedazy byl globalny, watpie aby wszyscy sie obrazili o Skype
    :-)

    J.

  • 107. Data: 2014-09-16 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik aL b...@w...pl ...

    > Oczywiście, ale po dawać dłuższą skoro o dobro konsumenta zadbała
    > już EU i stwierdziła, że dwa lata wystarczy.

    Mimo to czasami firmy dają dłuższą gwarancję.

  • 108. Data: 2014-09-16 19:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik aL b...@w...pl ...

    > Zazwyczaj producent określa wprost czas trwania gwarancji.
    > Nokia ma to na swojej stronie, nie sprawdzałem na stronach innych
> [...]
    No własnie. Cos sobie wspomnieli w swojej gwarancji ze nie ponoszą
    odpowiedzialnosci z tytułu spadku pojemnosci bateri. Ale to w gwarancji.
    czy to jest jednocesnie opis produktu?
    No i co to za okreslenie - spadek naładowania w wyniku uzytkowania.
    Ale jaki spadek?
    Czy jezeli po miesiacu pojemnosc spadnie o połowe to bedzie ok?
    W koncu napisali ze bedzie spadac...

    :) Super.

  • 109. Data: 2014-09-16 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A o czym - o niezgodnosci z umowa ?

    Przede wszystkim.

    > Ale to wynika z samej natury przedmiotu :-)
    > Bateryjki sie zuzywaja i klient zobowiazany jest o tym wiedziec :-)

    Bo?
    Dlaczego ma to wiedziec "z natury" skoro sam podałes przykład ze jedne sie
    zuzywaja a drugie nie.
    Widocznie zuzywaja sie róznie.

    > No i nie przeszkadzalo to zrobil lepszych baterii :-)

    Ale ja nie twierdze, ze bateria ma działać dwa lata.
    Ma działac *minimum* dwa lata,

    > Spadek sprzedazy byl globalny, watpie aby wszyscy sie obrazili o Skype
    >:-)

    Spadek był globalny bo ludzie poszli w smartfony a nokia nie nadążyła.
    Ale gdybym miał do wyboru podobnej jakosci smartfona nokii i innej firmy -
    wtedy wybrąłbym nokie.

  • 110. Data: 2014-09-16 21:13:09
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-16 19:59, Budzik pisze:

> [...]
    > Ale jaki spadek?
    > Czy jezeli po miesiacu pojemnosc spadnie o połowe to bedzie ok?

    Ja też chciałbym, aby firma poinformowała mnie w swojej ulotce, że
    na przykład po 200 cyklach ładowania baterii jej pojemność nie spadnie
    poniżej x procent całkowitej pojemności, ale to nie przejdzie. Łatwiej
    im jest dać gwarancję czasową. Lepiej to wygląda marketingowo i
    jest po prostu bardziej opłacalne. Producenci unikają konkretów, gdy
    większość o nie się nie pyta.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.