-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <1dedwx8w0bqxt$.110aw4vz5uhc6.dlg@40tude.net>
<mrk7fi$7f6$1@node1.news.atman.pl> <mrmg42$no0$1@pippin.nask.net.pl>
<elnx1581a1q6$.1xch4s8cysey8.dlg@40tude.net>
<55e0213e$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<55e03282$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
In-Reply-To: <a...@g...com>
Subject: Re: Zrob to sam
Date: Fri, 28 Aug 2015 13:57:16 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 59
Message-ID: <55e04ca0$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.187.31
X-Trace: 1440763040 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8382 83.26.187.31:55777
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:35059
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 12:05:55 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
>> czy chocby oplata za zajecie pasa drogowego.
>> Niby idiotyzm, miasto chce remont, miasto placi, ale oplaty (chyba)
>> sie domaga ?
>> Ale dzis sobie jade, z trzech pasow zrobilo sie jeden, moze to i
>> dobrze, ze wygrala firma, ktora zaplanowala najmniejsze oplaty za
>> zajecie drogi, i korki beda tydzien a nie pol roku.
>W Polsce przyglądałem się jak robią drogę. Trzeba było wymienić rury
>idące wdłuż ulicy. OK, idzie koleś z piłą do asfaltu, robi jedną
>sznytę dwa dni. Potem wraca, robi drugą sznytę znowu dwa dni. Potem
>jedzie koleś minidiggerem i tłucze ten asfalt pomiędzy tymi sznytami,
>tak z tydzień. Potem przez dwa tygodnie nic się nie dzieje, bo
>koparka zajęta w innej części miasta.
Czemu nic sie nie dzieje, to ja nie wiem.
Ja obserowalem budowe jednego mostu i tam tez przestoje byly dlugie.
Obserwowalem tez budowe pewnej drogi, osiedlowej niemal, to najpierw
ze 2 tygodnie robili nie wiadomo co, a potem w 2 dni caly asfalt
polozyli.
Ale moze te wszystkie krawezniki, studzienki, kanalizacje tak
wymagaja, a nie "koparka byla potrzebna gdzie indziej".
Nawiasem mowiac, to system przetargowy temu sprzyja - nigdy nie wiesz
co wygrasz a czego nie, wiec potem musza budowy poczekac na wolne moce
przerobowe.
No chyba, ze sie to juz podzielilo - sa firmy wykwalifikowane w
wygrywaniu przetargow i pilnowaniu projektow, sa firmy wykwalifikowane
w podwykonastwie.
Bo z drugiej strony jak buduja gdzies budynek, to dzwigow nie brakuje.
Ale ... widzialem tez remont pewnego mostu w UK ... ekipa zamykala w
piatek po poludniu, pracowala w sobote gdzies do 14 i otwierala w
niedziele, i tak przez 3 czy 4 tygodnie. IMO - bylo do zrobienia w
jeden weekend. Ale widac zwiazki zakazuja pracy w niedziele.
>Mijam dokładnie to samo codziennie w Kopenhadze. Też to trwa, firma
>budowlana też ma ograniczone ilości sprzętu. Ale jak się nic nie
>dzieje, to ten rów jest przykryty płytami >stalowymi, takimi po 30
>mm, po których jeżdżą autobusy, ciężarówki, co tam chcesz. Przyjeżdża
>taka ciężarówka z dźwigiem, przez dwie godziny te wszystkie płyty
>pozbiera na pakę >i można robić. Idą krótkimi kawałkami, żeby nie
>blokować całej ulicy, a tylko od jednej przecznicy do drugiej. Taki
>kawałek mają zrobiony w tydzień, z czego ulica jest zamknięta na
> >jednym pasie w sumie może z dwie noce, reszta czasu to te płyty,
>czyli ruch jest normalny. Ja jadąc rowerem rano tylko widzę że płyty
>magicznie przeskakują co jakiś czas o jeden >kwartał. Co ciekawe,
>dużo tych firm to Polacy. Tu umieją, a u siebie nie.
Moze taki wymog zamawiajacego, a moze oplaty za zajecie pasa wieksze -
i to, co sie oplaca w Kopenhadze, u nas sie nie oplaca :-)
W kazdym badz razie jak widac trudno powiedziec jak to z ta oplata za
zajecie pasa - idiotyzm, czy nie ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.15 14:03 Konrad Anikiel
- 28.08.15 14:12 Ergie
- 28.08.15 14:14 J.F.
- 28.08.15 14:23 Liwiusz
- 28.08.15 15:13 J.F.
- 28.08.15 15:22 Konrad Anikiel
- 28.08.15 15:39 Konrad Anikiel
- 28.08.15 15:41 bartekltg
- 28.08.15 15:41 J.F.
- 28.08.15 15:52 Konrad Anikiel
- 28.08.15 16:00 J.F.
- 28.08.15 16:46 Konrad Anikiel
- 28.08.15 18:03 masti
- 28.08.15 18:23 Shrek
- 28.08.15 18:41 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=