eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZrob to samRe: Zrob to sam
  • Data: 2015-08-28 12:53:57
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 12:05:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 10:52:16 UTC+2 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > > >Most dla nietoperzy to koszt jakiś 700tys zł ;)
    > >
    > >> Glowy nie dam, ale my tu o waskim potoczku, z 5m szeroki.
    > >> Kawal plyty zelbetowej, ze 2-3 belki, ogolnie wydaje sie mniej niz
    > >> strop w domu.
    > >> Mozliwe ze istnieja gotowe konstrukcje prefabrykowane, albo gotowe
    > >> projekty.
    > >> Ale to jakbym robil u siebie, na zamowienie publiczne koszt inny
    > >> :-)
    > >Howgh! Władza może majaczyć o Tanim Państwie, obywatele nie.
    >
    > No wiesz, ja nie wiem ile kosztuje transport elementow
    > ponadnormatywnych, czy zaplecze socjalne dla pracownikow, jesli maja
    > robic na miejscu,
    > czy chocby oplata za zajecie pasa drogowego.
    >
    > Niby idiotyzm, miasto chce remont, miasto placi, ale oplaty (chyba)
    > sie domaga ?
    >
    > Ale dzis sobie jade, z trzech pasow zrobilo sie jeden, moze to i
    > dobrze, ze wygrala firma, ktora zaplanowala najmniejsze oplaty za
    > zajecie drogi, i korki beda tydzien a nie pol roku.

    W Polsce przyglądałem się jak robią drogę. Trzeba było wymienić rury idące wdłuż
    ulicy. OK, idzie koleś z piłą do asfaltu, robi jedną sznytę dwa dni. Potem wraca,
    robi drugą sznytę znowu dwa dni. Potem jedzie koleś minidiggerem i tłucze ten asfalt
    pomiędzy tymi sznytami, tak z tydzień. Potem przez dwa tygodnie nic się nie dzieje,
    bo koparka zajęta w innej części miasta. W końcu przyjeżdża ta kpoarka a drugiej
    części miasta, kopie rów. Potem znowu dwa tygodnie nic się nie dzieje, bo ekipa od
    rur zajęta gdzie indziej. W końcu przyjedzie ekipa, zrobi swoje i znowu nic się nie
    dzieje, bo ta koparka co ma zasypać ten rów robi gdzie indziej. Wreszcie przyjedzie
    koparka, zasypie rów. Znowu cicho, bo sprzęt od asfaltu tak od razu nie przyjedzie
    przecież. W końcu zrobią asfalt, już nawet można jeździć, ale ograniczenie do 30 musi
    stać, bo jeszcze nie namalowali białej linii po środku jezdni, a maszyna przyjedzie
    za dwa tygodnie. I w ten sposób przez pół roku jest wahadłowy ruch na jednej połowie
    ulicy, bo na drugiej jest przez większość tego czasu wykopany rów.

    Mijam dokładnie to samo codziennie w Kopenhadze. Też to trwa, firma budowlana też ma
    ograniczone ilości sprzętu. Ale jak się nic nie dzieje, to ten rów jest przykryty
    płytami stalowymi, takimi po 30 mm, po których jeżdżą autobusy, ciężarówki, co tam
    chcesz. Przyjeżdża taka ciężarówka z dźwigiem, przez dwie godziny te wszystkie płyty
    pozbiera na pakę i można robić. Idą krótkimi kawałkami, żeby nie blokować całej
    ulicy, a tylko od jednej przecznicy do drugiej. Taki kawałek mają zrobiony w tydzień,
    z czego ulica jest zamknięta na jednym pasie w sumie może z dwie noce, reszta czasu
    to te płyty, czyli ruch jest normalny. Ja jadąc rowerem rano tylko widzę że płyty
    magicznie przeskakują co jakiś czas o jeden kwartał. Co ciekawe, dużo tych firm to
    Polacy. Tu umieją, a u siebie nie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: