  • 11. Data: 2011-03-14 00:31:38
    Temat: Re: Zostawić zimowe?
    Od: Ofka <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 00:19:42 +0100, szufla napisał(a):

    > Twoi koledzy maja racje. Spokojnie mozesz wyjezdzic te zimowki, musisz tylko
    > nie miec "goracej glowy" jak wiekszosc szczawi tutaj.
    > Ja tak wyjezdzilem 2 komplety.
    > http://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-latem

    W artykule znalazłam chyba rozwianie wszystkich moich wątpliwości. Treść
    pokrywa się z tym, co napisał i Stefan, i Przemysław (Dzięki! :))

    Tych 4 mm pewna nie jestem, ale że powyżej 3, to już tak. Sprawdzę rano.

    Smarkaczem nie jestem (matka dzieciom), na drogach nie szaleję. Mimo to
    może przedłużę żywot tym oponom do końca maja. Upały jeszcze nie takie
    straszne będą, a ja się pozbieram po ostatniej naprawie. To pływanie na
    zakrętach w czasie upałów jednakowoż mnie nie nęci... ;)

    Pytania - nowe, czy używane? nie będę zadawała, bo jak już się
    zorientowałam to jest pytanie jak o wyższość świąt wielkiejnocy nad
    świętami bożego narodzenia i wraca na grupę jak bumerang. Poczytam więc
    sobie archiwa.

    Bardzo Ci dziękuję :)
    Dobrej nocy.

    --
    - ofka -

  • 12. Data: 2011-03-14 00:35:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin szufla

    > Twoi koledzy maja racje. Spokojnie mozesz wyjezdzic te zimowki, musisz
    > tylko nie miec "goracej glowy" jak wiekszosc szczawi tutaj.

    Brednie, brednie, brednie... nie trzeba mieć gorącej głowy, żeby znaleźć
    się w sytuacji awaryjnego hamowania na mokrym albo musieć nagle ominąć
    przeszkodę.

  • 13. Data: 2011-03-14 00:47:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Mar 2011 23:41:25 +0100, Ofka wrote:

    >Dzięki! To daje "pewne" wyobrażenie o ewentualnych następstwach.
    >Z drugiej strony, może pora się zastanowić nad tym, czy tamci panowie są mi
    >na pewno życzliwi? Ale to już raczej nie pytanie na tę grupę.

    spokojnie spokojnie.
    Moze kolega M opisze co to znaczy "strzelily".

    Nie spodziewam sie jakis ekscesow, ale moze chorwackie slonce robi
    swoje ..

    J.

  • 14. Data: 2011-03-14 01:59:13
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-03-13 23:23, Ofka pisze:

    > Wczoraj, przy okazji jakiejś tam samochodowej gadki ze znajomymi kierowcami
    > (parking pod biurem) o cenach, oponach itd., "pochwaliłam" się, że muszę
    > nowe letnie, potem zimowe, na co panowie orzekli, że skoro tak, to powinnam
    > tych zimowych teraz nie ściągać, tylko jeździć do następnego sezonu
    > zimowego i wtedy zafundować sobie te zimówki, co odwlecze nieco moje
    > koszty.
    >
    > Pomysł, ze strony finansowej, bardzo mi odpowiada, ale wolę skonsultować
    > jeszcze u źródła.
    > To co? Ma to sens?

    Sens jest w tym taki że panowie albo Cie nie lubią albo dybią na Twoje
    stanowisko.
    W goracy dzień podczas ostrzejszego zakrętu wylecisz z trasy i po
    ptakach. A podczas hamowania będziesz się czuła jak łyżwiarka na lodzie.
    Zabłyśnij i uświadom panom że takie rady niech dają swoim żonom jeśli
    mają ich dosyć.

  • 15. Data: 2011-03-14 09:00:38
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > A podczas hamowania będziesz się czuła jak łyżwiarka na lodzie.
    > Zabłyśnij i uświadom panom że takie rady niech dają swoim żonom jeśli mają

    Miałem dokładnie tak samo ze starymi zimówkami: powyzej 10+ robiło sie
    naprawdę nieprzyjemnie chociaż samochód to dupowóz a zimówki wyglądały
    "zdrowow".

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 16. Data: 2011-03-14 09:53:06
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-13 23:54, Ofka pisze:

    > Do czasu wczorajszej rozmowy, nawet do głowy by mi nie przyszło, że
    > miałabym na zimowych jeździć latem.

    No nic dziwnego... To absurd, żeby jeździć jak sama nazwa wskazuje na
    zimowych latem. Nie trzeba się znać by wiedzieć, że tak się nie robi.
    Opony zimowe mają zupełnie inny skład, niż opony letnie. Są dużo miększe
    przy wyższych temperaturach, co też odbija się przy temp. wyższych.
    Generalnie jak już jest +10 stopni na zewnątrz, to już powinno się
    jeździć na letnich. Tu też dobrze ktoś napisał, że możesz się
    "przejechać" jak deszcz spadnie.. Bo to nie jest bieżnik na deszcz,
    tylko na śnieg.

    Pozdrawiam tych wspaniałomyślnych kierowców, którzy Ci tak doradzili...

  • 17. Data: 2011-03-14 09:55:00
    Temat: Re: Zostawiae zimowe?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-14 00:35, to pisze:
    > begin szufla

    > Brednie, brednie, brednie... nie trzeba mieć gorącej głowy, żeby znaleźć
    > się w sytuacji awaryjnego hamowania na mokrym albo musieć nagle ominąć
    > przeszkodę.

    ... Nawet jak od domu do pracy mamy 30 metrów.

  • 18. Data: 2011-03-14 09:57:54
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-14 00:07, Przemysław Gubernat pisze:
    > Fakt raz się przydało, gdy klient wjechał we mnie gdy go wyprzedzałem. Pozostał
    > niezbity dowód na asfalcie ze śladami hamowania.

    Możesz to opisać?

  • 19. Data: 2011-03-14 12:13:00
    Od: Przem <p...@o...pl>

    Dziwna historia z tym "strzelily".

    Ja jezdzilem 3 sezony lato/zima na zimowkach Debica Frigo.

    Letnie jak u ciebie mialem do wymiany, a na zimowkach do sprzedazy auta
    bieznik byl OK.

    Bylem na nich we Wloszech i nic sie nie stalo.

    Predkosic autostradowe, deszcz i upal.

    Najwazniejsza jest rozsadna jazda, zeby kolo strzelilo to musza byc
    wyjatkowe warunki, dwa to juz wogole nie wiem co za przypadek...

    Przem

  • 20. Data: 2011-03-14 14:04:35
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    W dniu 2011-03-13 23:41, Ofka pisze:

    > Dzięki! To daje "pewne" wyobrażenie o ewentualnych następstwach.
    >
    > Z drugiej strony, może pora się zastanowić nad tym, czy tamci panowie są mi
    > na pewno życzliwi? Ale to już raczej nie pytanie na tę grupę.

    W kwestii ich zyczliwosci sie nie wypowiadam, ale takie dojezdzanie opon
    po sezonie to gownozjady praktykuja. Wjedziesz komus w dupe, bo na
    zimowej gumie poplyniesz na rozgrzanym asfalcie i juz te pozorne
    oszczednosci odejda w niepamiec.

    m.