  • 41. Data: 2019-09-29 18:34:06
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Od: Kviat

    > Pani Joanna moze sobie gadac tak samo jak Ty.

    Może, bo w przeciwieństwie do ciebie wie co mówi.

    > Gowno to gadanie jest warte jak nie ma poparcia w pisanych przepisach.

    A którego fragmentu nie zrozumiałeś?

    > Moze sie komus nie podobac co sejm uchwalil albo czego nie uchwalil ale musi sie do
    tego stosowac, dostosowac, przestrzegac itd.

    Twoje burackie zachowanie na szczęście nie stanowi prawa.

    I na marginesie... ty pewnie z tych, że jak sejm uchwali strzelanie do
    zwierząt i wycinanie puszczy, to pójdziesz i będziesz strzelał i wycinał
    puszczę. Nie wspominając o takich pomysłach władzy, jak wsadzanie ludzi
    do obozów koncentracyjnych np. za to, że nie spełniają norm katolickiej
    rodziny. Bo przecież musisz się dostosować i przestrzegać.
    Zapewne będziesz jednym z pierwszych, który wybuduje komuś pod oknem
    śmierdzącą fermę albo wysypisko śmieci, bo przecież sejm uchwalił i
    teraz musisz się do tego stosować.
    Samodzielnie nie jesteś w stanie wpaść na to, że MOŻESZ nie budować
    komuś fermy albo śmietnika pod oknem, jak też że MOŻESZ zatrzymać się
    przed przejściem i wpuścić staruszkę na przejście dla pieszych.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2019-09-29 18:49:11
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 17:00:57 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:
    > "- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
    > zaparkować samochód.

    Pani Joanna chyba powinna pożegnać się z pracą, bo wykazuje głęboką nieznajomość
    PORD. Parkowanie ma swoją definicję w Kodeksie i nazywa się to postojem. Natomiast
    wzmiankowany artykuł 49 dotyczy zatrzymywania się.

    > Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
    > przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi

    Bzdura! Prawo zabrania zatrzymywania się, z wyjątkiem sytuacji, które zmuszają
    kierowcę do takiego manewru (sygnalizacja świetlna, znak ustąp pierwszeństwa, korek,
    itp.). Pieszy stojący na chodniku nie jest takim przypadkiem.

    CTP

  • 43. Data: 2019-09-29 19:08:40
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 10:12, d...@g...com wrote:

    > Być może należałoby interwencje klasyfikować na różne poziomy pilności interwencji,
    bo przecież nie zawsze straż jedzie po to aby ratować życie. Czasami jadą do kota na
    drzewie, itp.
    > Wydaje mi się, że jazda na sygnale jest też często nadużywana, zwłaszcza przez
    karetki pogotowia. Na przykład widziałem, że karetka jedzie bez sygnałów a dopiero
    przed skrzyżowaniem, gdzie jest korek włącza sygnały świetlne i dźwiękowe.

    Chyba inaczej rozumiemy słowo "nadużywana"

  • 44. Data: 2019-09-29 19:52:22
    Od: Kviat

    W dniu 29.09.2019 o 18:49, CTP pisze:

    > Pani Joanna chyba powinna pożegnać się z pracą, bo wykazuje głęboką nieznajomość
    PORD.

    I co? Pożegnała się?

> [...]
    itp.). Pieszy stojący na chodniku nie jest takim przypadkiem.

    Serio?
    Trzy instancje były innego zdania. Podyskutuj z tym:

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
    rowca/news-kierowca-ktory-przepuszcza-pieszych-jest-
    winnym-wypadku,nId,2484587

    "pewna pani oblała egzamin na prawo jazdy, bo zatrzymała się przed
    przejściem. Na przejściu nie było jeszcze pieszych, chociaż stali na
    chodniku i ich zachowanie wskazywało na możliwość wejścia na pasy."

    "Po jej odwołaniu Dyrektor Departamentu Organizacyjnego Urzędu
    Marszałkowskiego unieważnił egzamin. Egzaminator odwołał się do
    Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które decyzję urzędu
    marszałkowskiego uznało za słuszną. Pan egzaminator nie dał jednak za
    wygraną i odwołał się do sądu. Dopiero tam poległ ostatecznie.
    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy również podtrzymał
    unieważnienie egzaminu i oddalił skargę egzaminatora."

    "Oliwy do ognia dodała jeszcze pewna pani egzaminator, która na portalu
    branżowym dotyczącym bezpieczeństwa ruchu drogowego zaczęła lansować
    opinię, iż nie należy zatrzymywać się przed przejściami, bo to
    zabronione. Jest co najmniej dziwne, że ludzie z branży, podobno
    fachowcy, popularyzują takie poglądy."
    "Jeden z ówczesnych współautorów tego przepisu, Zbigniew Drexler,
    wieloletni ekspert ówczesnego Ministerstwa Komunikacji, wyjaśnił mi zresztą:

    Przepis o zakazie zatrzymywania się na przejściu, przed nim i
    ewentualnie za nim nie był redagowany z myślą o zatrzymywaniu się w celu
    przepuszczenia pieszych. Chodziło o zatrzymywanie się, które może
    spowodować ograniczenie widoczności. Np. ktoś na chwilę zatrzymuje się
    przed przejściem, aby pobiec do kiosku po gazetę... Pojazd zasłania
    przejście. Piesi nie widzą nadjeżdżających pojazdów, a ich kierowcy nie
    widzą pieszych. O to tu chodziło. Rzecz jasna zakaz zatrzymywania się to
    także zakaz postoju. Powoływanie jednak tego przepisu w sytuacji, kiedy
    pojazd zatrzymuje się, aby umożliwić pieszym przejście przez jezdnię to
    ewidentna bzdura i pomylenie pojęć. Wówczas zatrzymanie wynika z
    warunków ruchu! Ręce opadają, jak się słyszy takie teorie"

    "Sąd zajął w sprawie oblanego egzaminu następujące stanowisko (II SA/Bd
    175/17 - Wyrok WSA w Bydgoszczy):

    "Na tle okoliczności faktycznych rozpatrywanej sprawy przyjąć więc
    należy, że jakkolwiek osoby widoczne na nagraniu DVD nie znajdowały się
    na przejściu, a zatem nie korzystały z pierwszeństwa, jednakże ich
    zachowanie sugerowało zamiar wejścia na przejście, to reakcja
    egzaminowanej polegająca na zatrzymaniu pojazdu i ustąpieniu
    pierwszeństwa przy uwzględnianiu zasady ograniczonego zaufania, tym
    samym nie stanowiła naruszenia normy prawnej wynikającej z art. 49 ust.
    1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
    właśnie ze względu na obowiązek wynikający z art. 4 ustawy - Prawo o
    ruchu drogowym, kreującego jakże istotną w ruchu drogowym - zasadę
    ograniczonego zaufania"

    "Nie wolno więc bezmyślnie zakładać, że skoro pieszy nie wszedł jeszcze
    na przejście to kierujący pojazdem ma przed nim pierwszeństwo i dlatego
    nie wolno mu w żadnym razie zatrzymywać się przed przejściem, gdyż
    byłoby to wykroczeniem. Wręcz przeciwnie, kierujący obowiązany jest
    zmniejszyć prędkość i być gotowym do natychmiastowego zatrzymania
    samochodu. Jeżeli obserwowane zachowanie pieszych wskazuje na możliwość
    wejścia na przejścia, to kierujący obowiązany jest stosować zasadę
    ograniczonego zaufania i zakładać nawet możliwość wtargnięcia pieszego
    przed nadjeżdżający pojazd.

    Jeśli zatem widzę, że pieszy czyni ruch ciałem, jakby za chwilę miał
    wejść na przejście albo pieszy idzie szybkim krokiem do przejścia, to
    mam obowiązek zakładać i przewidywać, że ten pieszy na przejście
    wejdzie. Nie wolno mi zatem w żadnym razie kontynuować jazdy, "bo mam
    pierwszeństwo".

    Resztę doczytasz samodzielnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 45. Data: 2019-09-29 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bo plynnosc jest najwazniejsza jesli idzie o zanieczyszczanie
    > srodowiska.

    Zgadzam sie ze jest wazna. Ale nie oszukujmy sie - na naszych drogach
    bardzo duza czesc kierowców ma płynnosc ruchu w głebokim powazaniu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 46. Data: 2019-09-29 20:06:01
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 17:00, Kviat wrote:

    > Używanie hamulca przed przejściem jest najważniejsze dla życia pieszego.

    Tak, ale w piechtochodzie.

    > No bo wiadomo. Mamy przecież najmądrzejszy sejm w Europie.

    Jakie to ma znaczenie?

    > Tyle, że
    > statystyki i rzeczywistość temu przeczą.

    Statystyki potwierdzają, że jak pieszy na przejście nie wejdzie to nie
    zostanie na nim potrącony. No i rzeczywistość :-)

    > I uściślając: sejm przyjął, senat odrzucił.

    Jakie to ma znaczenie?

    > Po pierwsze bredzisz. Wolno. Nie trzeba, ale możesz.

    Bredzisz, przepis wyraźnie mówi, że nie wolno.

    > Tylko dzbany i
    > buraki tego nie robią.

    No i maślaki.

    > Po drugie, w strefach zamieszkania masz wręcz obowiązek, tam pieszy ma
    > zawsze pierwszeństwo.

    Dlatego poza nimi nie ma.

    > I po trzecie, przepisy należy zmienić, a nie tkwić mentalnie w
    > średniowieczu do końca świata tak jak "nasz" sejm.

    Zmienić należy zachowania pieszych wchodzących na przejścia bez
    patrzenia, za to ze smartfonem albo gadających z drugą babą.

    > https://moto.wp.pl/ustepowanie-pieszym-stojacym-prze
    d-przejsciem-grzecznosc-czy-smiertelne-zagrozenie-61
    73202135836289a

> [...]
    > zaparkować samochód. Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
    > przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
    > Wirtualnej Polsce Joanna Biel-Radwańska z krakowskiej policji drogowej.
    > Za taką wykładnią przemawia też art. 26 Prawa o ruchu drogowym, który
    > mówi, że kierującemu zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym
    > samym kierunku, ale zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
    > pieszemu. Jeśli przepisy w art. 49 zabraniałyby ustępowania pieszym, to
    > czy sytuacja ta zostałaby ujęta w art. 26?"

    Nonsens. Pieszy nabywa pierwszeństwo na przejściu z przepisu i wtedy
    należy mu ustąpić i, jak inny przepis mówi, nie można takiego
    ustępującego samochodu wyprzedzić. Zatrzymywaniu przed przejściem nim
    pieszy pierwszeństwo nabędzie jest oczywiście niemożliwe bez złamania
    przepisu zabraniającego zatrzymywać się przed przejściem.

    > Czyli nawet gdy przed przejściem czeka staruszka, to ty się nie
    > zatrzymasz, bo zablokujesz kilka samochodów z tyłu? A jak staruszka ma
    > pecha i trafi na kilkadziesiąt takich baranów jak ty, to niech czeka?
    > Obyś na starość zawsze trafiał na takich idiotów i czekał w deszczu, aż
    > mistrzowie kierownicy w swoich cieplutkich suvach przejadą.
    > Ręce opadają.

    Tak, często lepiej staruszki nie przepuszczać dla jej bezpieczeństwa.

    > Bredzisz. Nie ma zakazu wchodzenia pieszych na przejście dla pieszych.
    > Od tego to przejście jest.

    Dokładnie taki zakaz jest, że nie można wejść przed nadjeżdżający
    samochód i na dodatek jest w nim podane, że chodzi także o przejście.
    Można sobie wejść jak nic nie nadjeżdża.

    > Kierowca, gdy wyczuwa, że pieszy mógłby wejść, ma zasrany obowiązek
    > zwolnić i zachować szczególną ostrożność, a nie trąbić.

    Może trąbić by ostrzec.

    > Taki sam zasrany obowiązek ma także wtedy, gdy niczego przed przejściem
    > nie wyczuwa.

    Tu się sejm popisał, hehe

    > Twoim zasranym obowiązkiem jest umożliwienie przejścia pieszemu przez
    > przejście DLA PIESZYCH, a nie trąbienie.

    Który przepis o tym mówi? Bo inne mówią o tym, że ciężko skorzystać
    pieszemu z pierwszeństwa bez łamania prawa i ciężko ustąpić pieszemu bez
    jego łamania.

    > Takim jak ty, to się powinno w
    > samochodach montować syreny okrętowe, żeby cię ostrzegały, że zbliżasz
    > się do przejścia dla pieszych.

    Inteligentne przejścia mają sens.

  • 47. Data: 2019-09-29 20:08:06
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 18:34, Kviat wrote:

    > Może, bo w przeciwieństwie do ciebie wie co mówi.

    Nie zauważyłem. Raczej z d..y te swoje mądrości wymyśla.

> [...]
    > komuś fermy albo śmietnika pod oknem, jak też że MOŻESZ zatrzymać się
    > przed przejściem i wpuścić staruszkę na przejście dla pieszych.

    Co Cię obchodzi z jakich on jest. Nie umiesz znaleźć merytorycznych
    argumentów potwierdzających swoje stanowisko i tyle.

  • 48. Data: 2019-09-29 20:38:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 19:52, Kviat wrote:

    > I co? Pożegnała się?

    Skoro powinna to widać nie pożegnała się. Jakby pożegnała się to by
    bardzie powinna? Ja codziennie żegnam się z pracą i raczej nic z tego
    nie wynika dla tego co powinienem a czego nie powinienem.

> [...]
    >
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
    rowca/news-kierowca-ktory-przepuszcza-pieszych-jest-

    Z przedstawionego poniżej przez Ciebie streszczenia nie wynika by miał z
    czym dyskutować. Jest dokładnie tak jak napisał :-)

> [...]
    >
    > Przepis o zakazie zatrzymywania się na przejściu, przed nim i
    > ewentualnie za nim nie był redagowany z myślą o zatrzymywaniu się w celu

    No tak, a przepis o służebności koniecznej był redagowany na okoliczność
    przepędzania bydła po łące w starożytnym Rzymie. Co z tego wynika dla
    stosowania tego przepisu dzisiaj?

> [...]
    > przed przejściem, aby pobiec do kiosku po gazetę... Pojazd zasłania
    > przejście. Piesi nie widzą nadjeżdżających pojazdów, a ich kierowcy nie

    Samochód, który bezprawnie zatrzymał się by przepuścić nie zasłania?

    > Rzecz jasna zakaz zatrzymywania się to
    > także zakaz postoju.

    Nie, to dwa zakazy. Znak jest jeden. :-)

    > Powoływanie jednak tego przepisu w sytuacji, kiedy
    > pojazd zatrzymuje się, aby umożliwić pieszym przejście przez jezdnię to
    > ewidentna bzdura i pomylenie pojęć.

    Nie, nie jest bzdura. To jest proste stosowanie prawa.

> [...]
    > wejścia na przejścia, to kierujący obowiązany jest stosować zasadę
    > ograniczonego zaufania i zakładać nawet możliwość wtargnięcia pieszego

    No i widzisz, jasno stoi, że "nie można zakładać w każdym razie" co
    znaczy, że w ogólności zakładać można. A Ty twierdzisz inaczej.

> [...]
    > mam obowiązek zakładać i przewidywać, że ten pieszy na przejście
    > wejdzie. Nie wolno mi zatem w żadnym razie kontynuować jazdy, "bo mam

    Posłuchaj, tu nie chodzi o to, by pieszego przejechać, ale by pieszy nie
    rościł sobie praw, których nie posiada. Bo mu to szkodzi i naraża także
    kierowców. Należy takie przekonania tępić.

    > Resztę doczytasz samodzielnie.

    Ojej ojej, a Ty czytać nie umiesz?

  • 49. Data: 2019-09-29 20:39:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-29 19:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Zgadzam sie ze jest wazna. Ale nie oszukujmy sie - na naszych drogach
    > bardzo duza czesc kierowców ma płynnosc ruchu w głebokim powazaniu.

    10%?

  • 50. Data: 2019-09-29 20:46:00
    Od: Kviat

    W dniu 29.09.2019 o 20:06, kk pisze:

    > Bredzisz, przepis wyraźnie mówi, że nie wolno.

    Bzdura.
    Jesteś gotowy kogoś przejechać, bo nie wolno ci się zatrzymać?

    > Tak, często lepiej staruszki nie przepuszczać dla jej bezpieczeństwa.

    Oczywiście...
    Staruszka może mieć demencję i mieć w dupie czy ty akurat jedziesz czy
    nie. Po prostu wejdzie ci na jezdnię, a ty w imię swojego pierwszeństwa
    ją przejedziesz. Przejedziesz ją zgodnie z prawem zamiast zatrzymać się
    przed przejściem. Brawo.

    Pozdrawiam
    Piotr