-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
Date: Sun, 29 Sep 2019 20:06:01 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 116
Message-ID: <qmqrqf$7d1$1@news.icm.edu.pl>
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<5d8f0880$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<qmo3u4$ubd$1@dont-email.me>
<1...@g...com>
<5d8fa5cd$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <qmoj6v$ral$1@dont-email.me>
<5d8fd4dc$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<qmpm01$mgd$1@dont-email.me>
<5d9067ae$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<qmq01l$avg$1@dont-email.me>
<5d908db3$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5d90c726$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1569780367 7585 78.10.177.126 (29 Sep 2019 18:06:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Sep 2019 18:06:07 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
In-Reply-To: <5d90c726$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663065
[ ukryj nagłówki ]On 2019-09-29 17:00, Kviat wrote:
> W dniu 29.09.2019 o 15:40, Zenek Kapelinder pisze:
>> Bo plynnosc jest najwazniejsza jesli idzie o zanieczyszczanie srodowiska.
>
> Używanie hamulca przed przejściem jest najważniejsze dla życia pieszego.
Tak, ale w piechtochodzie.
>
>> Na dodatek sejm stanal na wysokosci zadania i uznal ze nie ma potrzeby
>> zmieniac istniejacych przepisow ktore pieszemu czekajacemu na
>> przejscie czy zblizajacemu sie do przejscia > pierwszenstwa nad
>> samochodem ktory do przejscia sie zbliza nie daje.
>
> No bo wiadomo. Mamy przecież najmądrzejszy sejm w Europie.
Jakie to ma znaczenie?
> Tyle, że
> statystyki i rzeczywistość temu przeczą.
Statystyki potwierdzają, że jak pieszy na przejście nie wejdzie to nie
zostanie na nim potrącony. No i rzeczywistość :-)
> I uściślając: sejm przyjął, senat odrzucił.
Jakie to ma znaczenie?
>
>> Przy takim stanie prawnym kierowcy nie wolno sie zatrzymac zeby
>> przepuscic pieszego chcacego wejsc na przejscie.
>
> Po pierwsze bredzisz. Wolno. Nie trzeba, ale możesz.
Bredzisz, przepis wyraźnie mówi, że nie wolno.
> Tylko dzbany i
> buraki tego nie robią.
No i maślaki.
> Po drugie, w strefach zamieszkania masz wręcz obowiązek, tam pieszy ma
> zawsze pierwszeństwo.
Dlatego poza nimi nie ma.
> I po trzecie, przepisy należy zmienić, a nie tkwić mentalnie w
> średniowieczu do końca świata tak jak "nasz" sejm.
Zmienić należy zachowania pieszych wchodzących na przejścia bez
patrzenia, za to ze smartfonem albo gadających z drugą babą.
>
> https://moto.wp.pl/ustepowanie-pieszym-stojacym-prze
d-przejsciem-grzecznosc-czy-smiertelne-zagrozenie-61
73202135836289a
>
>
> "- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
> zaparkować samochód. Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
> przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
> Wirtualnej Polsce Joanna Biel-Radwańska z krakowskiej policji drogowej.
> Za taką wykładnią przemawia też art. 26 Prawa o ruchu drogowym, który
> mówi, że kierującemu zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym
> samym kierunku, ale zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
> pieszemu. Jeśli przepisy w art. 49 zabraniałyby ustępowania pieszym, to
> czy sytuacja ta zostałaby ujęta w art. 26?"
Nonsens. Pieszy nabywa pierwszeństwo na przejściu z przepisu i wtedy
należy mu ustąpić i, jak inny przepis mówi, nie można takiego
ustępującego samochodu wyprzedzić. Zatrzymywaniu przed przejściem nim
pieszy pierwszeństwo nabędzie jest oczywiście niemożliwe bez złamania
przepisu zabraniającego zatrzymywać się przed przejściem.
>
> Czyli nawet gdy przed przejściem czeka staruszka, to ty się nie
> zatrzymasz, bo zablokujesz kilka samochodów z tyłu? A jak staruszka ma
> pecha i trafi na kilkadziesiąt takich baranów jak ty, to niech czeka?
> Obyś na starość zawsze trafiał na takich idiotów i czekał w deszczu, aż
> mistrzowie kierownicy w swoich cieplutkich suvach przejadą.
> Ręce opadają.
Tak, często lepiej staruszki nie przepuszczać dla jej bezpieczeństwa.
>
>> W przypadku kiedy kierowca wyczuwa ze pieszy moglby wejsc pomimo ze
>> jest to zakazane ma pelne prawo uzyc sygnalu dzwiekowego zeby go
>> ostrzec zeby nie wchodzil.
>
> Bredzisz. Nie ma zakazu wchodzenia pieszych na przejście dla pieszych.
> Od tego to przejście jest.
Dokładnie taki zakaz jest, że nie można wejść przed nadjeżdżający
samochód i na dodatek jest w nim podane, że chodzi także o przejście.
Można sobie wejść jak nic nie nadjeżdża.
> Kierowca, gdy wyczuwa, że pieszy mógłby wejść, ma zasrany obowiązek
> zwolnić i zachować szczególną ostrożność, a nie trąbić.
Może trąbić by ostrzec.
> Taki sam zasrany obowiązek ma także wtedy, gdy niczego przed przejściem
> nie wyczuwa.
Tu się sejm popisał, hehe
> Twoim zasranym obowiązkiem jest umożliwienie przejścia pieszemu przez
> przejście DLA PIESZYCH, a nie trąbienie.
Który przepis o tym mówi? Bo inne mówią o tym, że ciężko skorzystać
pieszemu z pierwszeństwa bez łamania prawa i ciężko ustąpić pieszemu bez
jego łamania.
> Takim jak ty, to się powinno w
> samochodach montować syreny okrętowe, żeby cię ostrzegały, że zbliżasz
> się do przejścia dla pieszych.
Inteligentne przejścia mają sens.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.19 20:08 kk
- 29.09.19 20:38 kk
- 29.09.19 20:39 kk
- 29.09.19 20:46 Kviat
- 29.09.19 21:00 Kviat
- 29.09.19 21:02 Queequeg
- 29.09.19 21:26 WS
- 29.09.19 21:35 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 21:49 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 21:51 Kviat
- 29.09.19 21:59 Kviat
- 29.09.19 22:07 j...@j...org
- 29.09.19 22:34 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 22:48 kk
- 29.09.19 23:03 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=