  • Data: 2019-10-02 13:44:40
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .
    On Wed, 02 Oct 2019 11:18:26 +0200, J.F. wrote:

    >Kolega zapomina wspomnieć, że w tych krajach (a przynajmniej we
    >Francji)
    >pieszy ma pierwszeństwo zarówno na pasach, jak i poza nimi. Chyba że
    >pasy
    >znajdują się mniej jak 50m, a on przechodzi jak chce. Ale nawet
    >wówczas,
    >w razie kolizji z samochodem odpowiedzialność ponosi kierowca. Za
    >wyjątkiem bardzo specyficznych sytuacji (samobójstwa) - ale i te
    >wyjątki
    >są ograniczone tylko do pieszych w wieku 16-70 lat.

    Jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc.

    O ile jest mozliwe wymuszenie tego na pasach, to nie bardzo widze
    jakby to mialo "wszedzie" byc.
    Drogi bez chodnikow i pieszych wcale nie ma ?

    >Jak bez pierwszeństwa, jak właśnie z pierwszeństwem.

    A to chyba tylko we Francji ...

    >Swoją drogą, wszystko można sprowadzić do zwyczajnych zasad dobrego
    >wychowania. Francuski kodeks bardzo składnie rzecz ujmuje:

    >"Każdy poruszający się pojazd musi mieć kierowcę. Kierowca ten musi
    >przez

    Na pohybel Goglowi i Tesli :-)

    >cały czas zachowywać ostrożne i pełne szacunku zachowanie wobec
    >innych
    >użytkowników dróg. Musi on zachować szczególną ostrożność w stosunku
    >do
    >najbardziej narażonych użytkowników."

    I co - to wystarcza ?
    Czy jest takze podobny zapis dotyczacy pieszych ... ze musza miec
    szacunek dla samochodow, bo samochody w miejscu nie staja ...

    >W Polsce o ile wiem nie ma takiego zapisu, a i też naturalnie ludziom
    >nie
    >przychodzi to do głowy z jakichś niejasnych powodów.

    jest
    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność,
    unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego,
    ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek
    publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę.
    Przez działanie rozumie się również zaniechanie."

    To samo czy nie to samo ?

    Ale samochod sie w miejscu nie zatrzyma ..

    >Powyższy zapis oczywiście nie zastępuje jasnej definicji
    >pierwszeństwa,
    >którą francuski kodeks także posiada:

    >"Każdy kierowca zobowiązany jest ustąpić, jeśli trzeba - zatrzymując
    >się,
    >pieszemu, który jest w trakcie przechodzenia jezdni lub wykazuje taki
    >zamiar.

    Widzisz - wykazuje taki zamiar. Czyli ma sie zatrzymac na chodniku i
    wyraznie wykazac zamiar.
    A nie tak, ze wchodzi bez patrzenia na jezdnie i jest rozjechany, bo
    samochod w miejscu sie nie zatrzyma ...

    A przepisu dla pieszych tam nie maja ? Ze im nie wolno wchodzic na
    jezdnie bezposrednio przed pojazd ?

    J.