  • Data: 2013-11-12 14:05:48
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: "Karolik" <g...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5280a0a2$0$2168$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jaka różnica? Gdzie masz tę różnicę? Skąd ci się wzięła jakaś różnica?
    > Wyobraź sobie, że nie ma żadnej różnicy w określeniu pierwszeństwa TYLKO
    > NA PODSTAWIE ZNAKÓW. Ani na żadnej innej podstawie.
    >
    > Akarm

    Już o tym pisałem, ale napiszę jeszcze raz tak, aby było łatwiej zrozumiałe:

    SYTUACJA 1.
    Dwaj kierowcy jadą po rondzie, każdy po innym pasie. Jeżeli wystąpi kurs
    kolizyjny to ich wzajemne pierwszeństwo ustala się na podstawie art.22.
    NIE MA INNYCH PRZEPISÓW dotyczących pierwszeństwa w tej sytuacji.
    Tego pierwszeństwa W TEJ SYTUACJI NIE USTALA SIĘ
    na podstawie znaku A-7, który jest PRZED SKRZYŻOWANIEM.

    SYTUACJA 2.
    Dwaj kierowcy jadą na skrzyżowaniu zwykłym (nie rondo), każdy po innym
    pasie. Jeżeli wystąpi kurs kolizyjny to ich wzajemne pierwszeństwo USTALA
    SIĘ na podstawie znaków które są PRZED SKRZYŻOWANIEM. Jeżeli nie można
    w ten sposób ustalić, to decydują o tym INNE PRZEPISY.

    Dla jasności : i w pierwszej i w drugiej sytuacji nie ma sygnalizacji
    świetlnej, nie ma oznakowania poziomego. Obydwa pojazdy nie są
    uprzywilejowane, ani w żaden inny sposób wyróżnione przez PoRD,
    i jeden i drugi pojazd to są Fiaty 126p.
    Rondo jest oznakowane typowo czyli C-12 i A-7.

    Czy to dotarło wreszcie ?
    Czy wreszcie widzisz różnicę ?
    Czy wreszcie wiesz o co chodzi ?