  • Data: 2013-11-10 02:02:14
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: "Karolik" <b...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:oj7vdaauggrv$.dlg@myjk.org...

    > Przejazd przez obszar skrzyżowania to nie jest
    > typowa jazda po łuku, a zjazd ze skrzyżowania nie równa się automatycznie
    > skrętowi. Przecież jeśli pominąć konieczność pokręcenia kierownicą jaki
    > wymusza na mnie wyspa centralna, jadę prosto.

    Tak jest, zgadza się, jedziesz prosto, wokół wyspy. Kierunek jazdy jest na
    wprost. A jak zjeżdżasz z ronda to kierunek jest w prawo. I ty twierdzisz że
    ty nie skręcasz.
    No to ciekawego dowodu dostarczyleś. Chyba przypadek dla lekarza.

    > Dlatego po raz kolejny
    > powtarzam, jeśli masz wątpiwości usuń tą problematyczną wyspę, skasuj
    > nawet
    > wszystkie znaki i przejedź. To takie proste.

    Oczywiście, że proste. Przejazd przez rondo jak i przez zwykłe skrzyżowanie
    zazwyczaj jest prosty, gdy nie mam pomyłek w oznakowaniu.
    Tylko po usunięciu ruchu okrężnego inaczej będzie się sygnalizować kierunki,
    inne będą zasady ustalania pierwszenstwa. Bo rondo to nie to samo co zwykle
    skrzyżowanie.

    > Co do jednego mogę się zgodzić. KW nakazuje użycie prawego kierunkowskazu
    > przypadku ZJAZDU z ronda, ale nie dlatego że jest to skręt w prawo. Ot, po
    > prostu, tak nakazuje przy zjeździe z SoRO. Ja wiem czemu, by przyśpieszyć
    > jazdę -- inni się doszukają tutaj skrętu w prawo.

    Dlaczego ty nie widzisz skrętu w prawo ? Sam napisałeś, że jadąc rondem
    kierunek jazdy jest na wprost. To zjazd z ronda musi być w prawo.

    > Dla mnie stosunkowo
    > ważna jest sygnalizacja manewru "w lewo" PRZED skrzyżowaniem, ponieważ
    > umożliwia mi podjęcie decyzji czy chcę jechać za tym pojazdem, czy lepiej
    > jednak zmienić pas na sąsiedni (bo jadę przez skrzyżowanie "prosto").

    Wprowadzasz przed rondem sygnalizacje zamiaru zmiany kierunku w przyszłości
    (po przejechaniu odcinka ronda czasami dość długiego). PoRD tego nie
    przewiduje.
    Wszyscy wiedzą, że aby wjechać na rondo musisz skręcić w prawo,
    więc sygnalizowanie kierunkowskazem przed rondem może tylko oznaczać
    zamiar zmiany pasa już, teraz, a nie w jakiejś tam odleglej przyszłości.

    > I co
    > z tego że za chwilę być może ten kierunkowskaz zniknie po wjeździe na SoRO
    > -- ja już wiem jaki zamiar miał kierowca przede mną i więcej mi nie
    > potrzeba wiedzieć. Wiem że skręca w lewo lub zawraca. Jeśli dla Ciebie to
    > jest głupota...
    > --
    > Pozdor Myjk

    Jeżeli kierunkowskaz "zniknie" po wjeździe na SoRO to oznacza to tylko tyle,
    że kierowca nie ma zamiaru zmieniać ani kierunku, ani pasa, czyli jedzie
    wokół wyspy po tym samym pasie. Nic więcej nie znaczy.