  • Data: 2013-10-26 13:18:15
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 26 Oct 2013 00:59:52 +0200, Gotfryd Smolik news

    > Dowód rzeczowy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=6GcVN0m2wqI&feature=r
    elated
    > Żeby jasność była - pani PRAWIDŁOWO zasygnalizowała manewr.
    > Nieprawidłowy manewr, ale dobrze że zasygnalizowała (prawidłowo).

    To typowy przypadek kierowcy (a w zasadzie to ucznia), który nie zastosował
    się do znaku C-12 i nie objechał wysepki w celu poprawnego wykonania
    manewru. Taki sam bzdurny manewr można wykonać na przedstawionym przeze
    mnie skrzyżowaniu Żwirki/Banacha. Ale że kierowcy są nieuważni lub
    zwyczajnie bezmyślni i nie znają przepisów (część posiadających prawko ma
    problemy z obraniem właściwej trajektorii jazdy przy manewrach) to nie
    musisz mi udowadniać takimi tendencyjnymi filmikami.

    > ATSD, argument z powoływaniem się na określenie w przepisach
    > w liczbie pojedynczej uważam za chybiony: o ile się nie mylę,
    > w żadnej definicji nie powiedziano, że skrzyżowanie NIE MOŻE
    > być tworem hierarhicznym, tym samym litera przepisów nie wyklucza
    > że JEDNO skrzyżowanie może być tworem złożym z WIELU tworów
    > podrzędnych.

    Owszem powiedziano to w przepisach szczegółowych gdzie jest definicja
    obszaru skrzyżowania (i nawet rysunek).

    > Jest np. proste pytanie - czy skrzyżowanie autostrad, jedno
    > skrzyżowanie pt. "koniczynka", to jest jedno skrzyżowanie
    > (autostrad).

    > IMO tak, oczywiście.

    Nie, i definicja skrzyżowania jasno to określa mówiąc, że skrzyżowanie to
    "przecięcie się w _jednym_ _poziomie_ dróg mających jezdnię, ich połączenie
    lub rozwidlenie". Rozjazd jest jednym skrzyżowaniem (rozwidleniem) a drugim
    skrzyżowaniem jest połączenie się tego rozjazdu z drugą drogą. Określenie
    węzła autostradowego istnieje w przepisah budowlanych, ale ma się akurat
    nijak do PoRD.

    > Co nie wadzi faktowi krzyżowania się
    > jezdni, które z kolei wprost podlegają zasadom krzyżowania
    > przypisanym do kierunków ruchu, nie do wymogu istnienia
    > skrzyżowania, tu jest równie łatwo wpaść w pułapkę co
    > przy sygnalizacji skrętu. Wystarczy nie popatrzeć że
    > przepis dotyczy "również" (i nie ma znaczenia, czy tam
    > jest skrzyżowanie czy nie).

    Jestem jakiś inny, bo nie widzę tu żadnych pułapek.

    --
    Pozdor Myjk