  • Data: 2013-10-27 11:12:35
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: "Karolik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:526af1dc$0$2182$65785112@news.neostrada.pl...

    > czyli wszyscy którzy zjeżdżają z ronda popełniają wykroczenie drogowe? :)

    Nie, nie wszyscy. Wykroczenie popełniają ci którzy nie stosują się do art.
    22, ust. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    wg mnie art. 22, ust. 2 jest durnowaty, ale nic na to nie poradzę
    takie są przepisy. Czesto warunki drogowe pozwalają skręcać w prawo
    lub w lewo z pasa srodkowego, ale nie wolno tego robić o ile nie ma
    oznakowania.

    > IMO art 22 ust 2 tyczy się tylko momentu wjazdu na skrzyżowanie.

    A po wjeździe na skrzyżowanie co dalej ? można zająć dowolny pas,
    niezależnie od tego w którym kierunku skręca się ? Gdyby tak było
    to art. 22, ust. 2 byłby niepotrzebny.