  • Data: 2013-10-26 12:57:54
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 25 Oct 2013 18:07:05 +0200, LEPEK

    > Pfff... Jeśli ktoś ma ustąpić pierwszeństwa (wjeżdżając na rondo, jeżeli
    > znak "ustąp..." tam stoi), to ja tu żadnego utrudniania nie widzę. To
    > co, jak jadę główną drogą prosto prawym pasem, to przed każdym
    > skrzyżowaniem mam zjeżdżać na lewy, bo art. 3? Bez jaj.

    Jak jedzie się główną i jedzie się prosto, to nie ma takiego obowiązku. Ale
    jak zmienia się kierunek, to trzeba być należycie ustawionym do manewru.
    Jak już kierowca znajdzie się na skrzyżowaniu, to ma wykonać manewr taki,
    jaki sobie założył i jak był ustawiony, a nie wjechać na środek
    skrzyżowania i kręcić się po nim jak bąk, albo stanąć na środku i czekać na
    zlitowanie tylko dlatego że niby ma pierwszeństwo. Z prostej przyczyny, bo
    jest to utrudnianie jazdy innym, sprowadzanie niebezpieczeństwa na siebie i
    innych.

    > Nie - lepiej skakać z pasa na pas na odcinku 100 m, "żeby nie utrudniać".

    To jest Twój wymysł, ja o niczym takim nie pisałem. Inna sprawa, że jak mam
    miejsce na drugim pasie i widzę że ktoś chce z bocznej wjechać, to zmieniam
    ten pas. Jest mi także miło, gdy ktoś popełnia dla mnie podobny "trud", bo
    jazda jest wtedy szybsza i przyjemniejsza pomimo "skakania" z pasa na pas.

    > Nie wiem - łyżeczki, żmije, metafory...
    > Jezdnie oczywiście! Jedna za drugą.

    Już myślałem... Jeśli jezdnie oczywiście, czy też jak się domyślam, dwa
    pasy ruchu przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku, to pytanie jest
    bezsensowne. Oczywiście że w takim wypadku nie trzeba się ustawiać
    koniecznie do prawej.

    > Jakiego naginania?!

    Głównie twierdzenia, że na skrzyżowaniu z dwoma nieoznaczonymi pasami ruchu
    można skręcać w lewo czy zawracać z prawego pasa.

    > To ty piszesz, że w zasadzie nie ma zakazu,

    Jest odpowiedni nakaz.

    > ale art. 3...

    Art. 3. był podany w odniesieniu do utrudniania jazdy innym (skrętu ze
    złego pasa ruchu i jałowej jazdy w kółko po skrzyżowaniu).

    > To nie żadne fory - są kierowcy lepsi i gorsi. Chodzi o to, żeby
    > bezpiecznie dojechać do celu, bez bezsensownego stresu, a nie o
    > komplikowanie i wymyślanie nowych reguł.

    Właśnie. Twierdzenie, że można na skrzyżowaniu zmieniać kierunek bez
    odpowiedniego ustawienia się do tego manewru, to jest wymyślanie nowych
    reguł. Twierdzenie, że skręt z prawego pasa w lewo gdy z lewego można
    jechać prosto przez skrzyżowanie, również niewiele ma wspólnego z
    bezpieczeństwem o które tak zabiegasz.

    --
    Pozdor Myjk