  • 21. Data: 2011-05-24 14:38:57
    Temat: Re: Znowu pytanie o lodówkę
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Agent pisze:

    > Powracam do tematów letnich czyli klimatyzacja i lodówki :) Z lodówek
    > turystycznych dostępne są te tanie na ogniwo Peltiera i drogie
    > sprężarkowe. Mnie interesuje tania sprężarkowa :). Czy taka lodówka jak
    > ta
    > http://allegro.pl/lodowka-turystyczna-mpm-inox-kl-a-
    tani-kurie-
    i1620374616.html

    Z ciekawości. Gdzie jedziesz i co chcesz zabrać "w podróż", że aż taka
    duża lodówka "turystyczna" potrzebna. Jedziesz sedanem, nie kamperem,
    więc tym bardziej dziwne.

    --
    Piotr Czyż

  • 22. Data: 2011-05-24 14:46:49
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Piotr Czyż" <i...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Z ciekawości. Gdzie jedziesz i co chcesz zabrać "w podróż", że aż taka
    > duża lodówka "turystyczna" potrzebna. Jedziesz sedanem, nie kamperem,

    Chcę zabrać w jedną stronę zupki dla dziecka zrobione przez babcię :) a w
    drugą szynkę której u nas nie ma albo jest droga. Aż taka duża to ona nie
    jest bo ma wymiary zewnątrz ok 50x50x50 i 45 litrów wewnątrz. Poza tym
    napewno działałaby lepiej podłączona potem poza samochodem przez parę dni bo
    taka z wiatraczkiem to chyba by się zajeździła.

  • 23. Data: 2011-05-24 14:48:28
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > i1611343362.html
    >
    > Jak chcesz to 400W podłączyć do gniazdka zapalniczki?

    400 W to daje przetwornica. Gdzie napisałem że podłączę tam odbiornik 400 W.
    Prezentowana przeze mnie lodówki pobierają ok 50-60 W. Na gniazdku mam
    napisane max 120W

  • 24. Data: 2011-05-24 14:50:12
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

  • 25. Data: 2011-05-24 19:53:25
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

> [...]
    > napewno działałaby lepiej podłączona potem poza samochodem przez parę dni
    > bo taka z wiatraczkiem to chyba by się zajeździła.

    W zeszlym roku uzywalem taniej chlodziarki na peltierze prawie bez przerwy
    przez dwa tygodnie (zasilanie 12/220v) i jakos dziala do tej pory.

    --
    Axel

  • 26. Data: 2011-05-24 19:57:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w

    > dosyć starannie ominąłeś "lub LPG" w wykazie możliwości zasilania
    > lodówki
    > absorbcyjnej...

    Ale czemu mialem pisac ? Jesli planujemy postoj w dziczy z lodowka,
    to ona musi byc LPG/naftowa.
    No chyba ze bedziemy jeszcze wozili generator.

    .... albo panele sloneczne :-)

    J.

  • 27. Data: 2011-05-24 20:00:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pabl_o" <n...@s...pl> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >>
    > Ponoc kompresory i polaczenia lutospawane zle znosza wibracje.

    lutospawanie byc moze, kompresory .. watpie. W koncu same troche
    wibruja, a i klima w samochodzie sie nie rozpada.

    > A strata na przetwornicy ?

    Jaka by nie byla, to akumulator wydoi.

    > Absorbcyjna czy absorpcyjna ?

    Nie mam pojecia.

    J.

  • 28. Data: 2011-05-24 20:05:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości

    > "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

    > W zeszlym roku uzywalem taniej chlodziarki na peltierze prawie bez przerwy
    > przez dwa tygodnie (zasilanie 12/220v) i jakos dziala do tej pory.

    Ja już takiej od dwóch lat używam i nic jej nie jest.
    A było że działała po kilka dni prawie non stop.

  • 29. Data: 2011-05-24 20:19:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-24 14:10, Agent pisze:

    > Zasilę z przetwornicy.
    Przetwornica wydzieli ci trochę ciepła w aucie, lodówka będzie grzała
    mocno (też wewnątrz auta), temperatura w aucie się podniesie, więc
    lodówka będzie musiała więcej chłodzić... więcej się grzejąc ... więc
    sprawność tego wszystkiego będzie prawie jak sprawność wyciągania siebie
    samego z bagna za włosy...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2011-05-24 20:26:56
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 24-05-2011 o 14:12:14 Agent <w...@o...ue> napisał(a):

    > Wole przetwornice za 150 zł niż lodówkę spręzarkowa typowo turystyczną
    > za 1500-2500 zł. Przetwornica przyda mi sie do netbooka czy innych
    > rzeczy.

    ta lodówka jest na 230V, skąd weźmiesz w aucie 230? Wykorzystasz
    przetwornice, tyle że te z modyfikowanym sinusem sie nie nadadzą, bo 90%
    urządzeń tego typu nie będzie działać.
    Trzeba kupić z pełnym, czystym jak to zwał sinusem. A koszt takiej to już
    ok 500zł w zależności od mocy...