  • 11. Data: 2011-05-24 14:11:42
    Temat: Re: Znowu pytanie o lodówkę
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
    news:

    > Alternatywnie, to na 3-6 dni możesz dać radę z lodówką na wkłady

    Nie żartuj, taka na wkłady wystarczy ale na 3-6 godzin.

  • 12. Data: 2011-05-24 14:12:14
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tani-kurie-i1620374616.html

    > i do tego dokupić przetwornicę napięcia sinusoidalną (parę stówek też
    > poleci) co by zrobiła z 12V 230V

    Wole przetwornice za 150 zł niż lodówkę spręzarkowa typowo turystyczną za
    1500-2500 zł. Przetwornica przyda mi sie do netbooka czy innych rzeczy.

  • 13. Data: 2011-05-24 14:15:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > "Domowa" lodówka raczej nie nada się do samochodu - kompresor źle znosi
    > wstrząsy. Ta konkretna wydaje się zasilana 230V, więc dochodzi jeszcze
    > przetwornica (sprawność ~60%) i akumulator postojowy - bo ten zestaw
    > spokojnie może pobierać 2-4A.

    Przetwornica za 85 zł - przyznam że pierwsza z brzegu
    http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-400w-800w-no
    wa-gwar-12mie-i1611343362.htmlŻe sprawność należy uwzględnić to wiedziałem ale nie że
    60 %. Chociaż i takpoje gniazdko zapalniczki 120 W powinno dać wtedy radę.

  • 14. Data: 2011-05-24 14:16:34
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    poprawiony link

  • 15. Data: 2011-05-24 14:18:32
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 24.05.2011 14:11, Cavallino wrote:

    > Nie żartuj, taka na wkłady wystarczy ale na 3-6 godzin.

    Zależy, ile wkładu. Przy 5kg trzyma chłód spokojnie przez 3 dni.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 16. Data: 2011-05-24 14:19:45
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    > Dlaczego mialaby ducha wyzionac ?

    Ponoc kompresory i polaczenia lutospawane zle znosza wibracje.

    > Owszem, ale innych elektrycznych tez to dotyczy.

    A strata na przetwornicy ?

    > No i teraz pytanie - planujemy postoj w dziczy czy zawsze w poblizu
    > gniazdka 220V, bo wtedy znow inne kryteria wyboru.

    Jesli ma popracowac w czasie przejazdu z jednego campingu na drugi, to
    wystarczy owe 12 V bez potrzeby stosowania przetwornicy z duzymi stratami. A
    w "dziczy" idealnie zda egzamin 11 kg butla LPG.

    > Tak czy inaczej - taka na Peltierach slabo chlodzi, a uniwersalna to
    > bedzie absorbcyjna.

    Absorbcyjna czy absorpcyjna ?

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2011-05-24 14:19:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, May 24, 2011, 1:36:06 PM, you wrote:

    [...]

    > No i teraz pytanie - planujemy postoj w dziczy czy zawsze w poblizu
    > gniazdka 220V, bo wtedy znow inne kryteria wyboru.

    Czytaj uważniej - LPG!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-05-24 14:22:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zależy, ile wkładu. Przy 5kg trzyma chłód spokojnie przez 3 dni.

    Przy 5 kg wkładu to w normalnej lodówce zmieszczą się tylko te wkłady.
    A to chyba nie ma być sztuka dla sztuki.
    W każdym razie po latach używania takiej na wkłady, wymiana na taką samą,
    ale chłodzoną przez Perliera załatwiła mi sprawę dokumentnie, nie widzę
    sensu zabawy ze sprężarkowym klockiem.

  • 19. Data: 2011-05-24 14:24:09
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 24.05.2011 14:15, Agent wrote:

> [...]
    > Że sprawność należy uwzględnić to wiedziałem ale nie że 60 %. Chociaż i
    > takpoje gniazdko zapalniczki 120 W powinno dać wtedy radę.

    Jeśli tylko w czasie jazdy, to da radę; ale bał bym się wstrząsów.

    Zwróć uwagę, że lodówki "domowe" są projektowane do pracy w spokojnych
    warunkach. O ile mi wiadomo, głównym problemem jest konstrukcja układu
    smarowania kompresora i ryzyko zatarcia.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 20. Data: 2011-05-24 14:26:55
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 24.05.2011 14:22, Cavallino wrote:

    > Przy 5 kg wkładu to w normalnej lodówce zmieszczą się tylko te wkłady.

    5 litrowych lodówek to jeszcze nie widziałem. Nie mylisz z termosem? :>

    W mojej jest jeszcze sporo miejsca. Nawet przy 10kg.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba