  • 31. Data: 2011-05-24 20:32:10
    Temat: Re: Znowu pytanie o lodówkę
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 24-05-2011 o 14:16:34 Agent <w...@o...ue> napisał(a):

    > poprawiony link
    >> http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-400w-800w-no
    wa-gwar-12mie-i1611343362.html

    Modyfikowany sinus, to można w sumie sobie zwykłą żarówkę podłączyć.

    Urządzenia indukcyjne będą miały problem...

  • 32. Data: 2011-05-24 21:01:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 20:19:40 +0200 osobnik zwany BartekK
    wystukał:

    > Przetwornica wydzieli ci trochę ciepła w aucie, lodówka będzie grzała
    > mocno (też wewnątrz auta), temperatura w aucie się podniesie, więc
    > lodówka będzie musiała więcej chłodzić... więcej się grzejąc ... więc
    > sprawność tego wszystkiego będzie prawie jak sprawność wyciągania siebie
    > samego z bagna za włosy...

    to lodówka chłodzi całe wnętrze? Bo moja tylko zawartość.
    Ale ja to truskawki cukrem ...

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2011-05-25 00:19:26
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Planowałem zasilanie z przetwornicy. 85 W powinno dac rade nawet na
    > zapalniczce. Na mojej pisze max 120 W.

    zapomnij.
    Jak napisane masz 120W to pewnie z 50W poda.

    Silnik sprezarki daje duży opór na start wiec raczej powinienes szukac
    przetwornicy na 500W

  • 34. Data: 2011-05-25 00:33:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-24 21:01, masti pisze:
    > to lodówka chłodzi całe wnętrze? Bo moja tylko zawartość.
    > Ale ja to truskawki cukrem ...
    Jeśli zwiększysz temperaturę otoczenia lodówki, która nie jest idealnym
    izolatorem ciepła więc trochę tego ciepła do środka się dostaje, a
    posiada termostat usiłujący utrzymać zadaną temperaturę w środku, to:
    - więcej ciepła będzie docierało do jej wnętrza więc temperatura
    wewnątrz będzie chciała wzrosnąć...
    - termostat spowoduje częstsze włączanie kompresora/peltiera (obojętnie
    jak zbudowana ta lodówka)

    No nie udawaj że nie łapiesz o co mi chodzi.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 35. Data: 2011-05-25 07:14:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie musiała więcej chłodzić... więcej się grzejąc ... więc sprawność
    > tego wszystkiego będzie prawie jak sprawność wyciągania siebie samego z

    No ale każda lodówka wydziela ciepło obojetnie jakiego typu. Poza tym klima
    w aucie jest i schłodzi otoczenie

  • 36. Data: 2011-05-25 07:16:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ta lodówka jest na 230V, skąd weźmiesz w aucie 230? Wykorzystasz
    > przetwornice, tyle że te z modyfikowanym sinusem sie nie nadadzą, bo 90%
    > urządzeń tego typu nie będzie działać.
    > Trzeba kupić z pełnym, czystym jak to zwał sinusem. A koszt takiej to już
    > ok 500zł w zależności od mocy...

    Na doborze przetwornicy właśnie się nie znam. Czemu nie będzie działać.

  • 37. Data: 2011-05-25 11:40:52
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 25-05-2011 o 07:16:41 Agent <w...@o...ue> napisał(a):

    > Na doborze przetwornicy właśnie się nie znam. Czemu nie będzie działać.

    Ponieważ kształt napięcia wyjściowego jest nieodpowiedni (modyfikowany
    sinus), w normalnej sieci masz przebieg sinusoidalny (tzw czysty sinus,
    pełny sinus). Są przetwornice które mają taki kształt napięcia, ale one
    nie kosztują 100, czy 200zł.

  • 38. Data: 2011-05-25 11:52:34
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > sinus), w normalnej sieci masz przebieg sinusoidalny (tzw czysty sinus,
    > pełny sinus). Są przetwornice które mają taki kształt napięcia, ale one

    To ja już wiedziałem. Znaczy domyślałem się że sinusoida jest poszarpana ale
    nie wiedziałem że urządzenia typu laptop czy lodówka nie będa na "takim
    prądzie" działać.

  • 39. Data: 2011-05-25 12:04:31
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Agent pisze:

    > Chcę zabrać w jedną stronę zupki dla dziecka zrobione przez babcię :) a
    > w drugą szynkę której u nas nie ma albo jest droga. Aż taka duża to ona
    > nie jest bo ma wymiary zewnątrz ok 50x50x50 i 45 litrów wewnątrz. Poza
    > tym napewno działałaby lepiej podłączona potem poza samochodem przez
    > parę dni bo taka z wiatraczkiem to chyba by się zajeździła.

    Pytam, bo często na miejscu masz jakąś lodówke i wtedy 12v z peltierem i
    zamrożonymi wcześniej wkładami spokojnie daję radę w podróży, chyba, że
    jedziesz paryż-dakar.

    --
    Piotr Czyż

  • 40. Data: 2011-05-25 13:07:02
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > To ja już wiedziałem. Znaczy domyślałem się że sinusoida jest poszarpana
    > ale nie wiedziałem że urządzenia typu laptop czy lodówka nie będa na
    > "takim prądzie" działać.

    bo dzialaja. na mojej laptop dziala bez problemu. nie wiem jak lodowka.
    szlifeirka katowa i inne elektronarzedzia tez dzialaja.