  • 1. Data: 2011-05-24 10:45:36
    Temat: Znowu pytanie o lodówkę
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Powracam do tematów letnich czyli klimatyzacja i lodówki :) Z lodówek
    turystycznych dostępne są te tanie na ogniwo Peltiera i drogie sprężarkowe.
    Mnie interesuje tania sprężarkowa :). Czy taka lodówka jak ta
    http://allegro.pl/lodowka-turystyczna-mpm-inox-kl-a-
    tani-kurie-i1620374616.html
    będzie działała bezawaryjnie w samochodzie? Bo słyszałem że lodówki nie
    lubią wstrząsów i nawet po przeprowadzce zaleca się odczekanie przed
    uruchomieniem. Ceny lodówek sprężarkowych typowo turystycznych wbijają w
    fotel - są droższe niż niektóre szafy dwudrzwiowe czyli lodowki domowe.

  • 2. Data: 2011-05-24 11:07:29
    Temat: Re: Znowu pytanie o lodówkę
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > uruchomieniem. Ceny lodówek sprężarkowych typowo turystycznych wbijają w
    > fotel - są droższe niż niektóre szafy dwudrzwiowe czyli lodowki domowe.

    A no i jeszcze jedno. Czy taka lodówka nie wyzionie ducha zamknięta w
    bagażniku w sedanie. Bo tak sobie myślę że nawet jak bedę miał włączoną
    klimę na 21 stopni to w bagażniku i tak będzie sporo więcej i słaba
    wentylacja. Można by też przed przednie siedzenie ale ten pomysł mniej mi
    sie podoba. Czekam na opinie.

  • 3. Data: 2011-05-24 11:18:30
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > klimę na 21 stopni to w bagażniku i tak będzie sporo więcej i słaba
    > wentylacja. Można by też przed przednie siedzenie ale ten pomysł mniej mi

    Lodowka sprezarkowa w samochodzie wyzionie ducha predzej czy pozniej.
    Ponadto zuzycie pradu jest takie, ze na postoju szybo wyladuje aku.

    Z tych 2 powodow w kamperach i przyczepach stosuje sie chlodziarki
    absorpcyjne. Taka lodowka moze byc zasilana 230v, 12v lub LPG.

    --
    Picasso

  • 4. Data: 2011-05-24 11:24:04
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 24.05.2011 10:45, Agent pisze:
> [...]
    > uruchomieniem. Ceny lodówek sprężarkowych typowo turystycznych wbijają w
    > fotel - są droższe niż niektóre szafy dwudrzwiowe czyli lodowki domowe.
    a sprawdziłeś czy ta, której link zamieściłeś, jest zasilana z 12V?
    W opisie aukcji słowo "turystyczna" jest w cudzysłowie. W opisie nic nie
    wspominają o zasilaniu...

  • 5. Data: 2011-05-24 11:42:58
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 24-05-2011 o 10:45:36 Agent <w...@o...ue> napisał(a):

> [...]
    > uruchomieniem. Ceny lodówek sprężarkowych typowo turystycznych wbijają w
    > fotel - są droższe niż niektóre szafy dwudrzwiowe czyli lodowki domowe.

    i do tego dokupić przetwornicę napięcia sinusoidalną (parę stówek też
    poleci) co by zrobiła z 12V 230V

  • 6. Data: 2011-05-24 13:36:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w
    > Lodowka sprezarkowa w samochodzie wyzionie ducha predzej czy
    > pozniej.

    Dlaczego mialaby ducha wyzionac ?

    > Ponadto zuzycie pradu jest takie, ze na postoju szybo wyladuje
    > aku.

    Owszem, ale innych elektrycznych tez to dotyczy.

    > Z tych 2 powodow w kamperach i przyczepach stosuje sie
    > chlodziarki absorpcyjne. Taka lodowka moze byc zasilana 230v, 12v
    > lub LPG.

    No i teraz pytanie - planujemy postoj w dziczy czy zawsze w poblizu
    gniazdka 220V, bo wtedy znow inne kryteria wyboru.

    Tak czy inaczej - taka na Peltierach slabo chlodzi, a uniwersalna
    to bedzie absorbcyjna.

    J.

  • 7. Data: 2011-05-24 13:37:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 May 2011 13:36:06 +0200, J.F. napisał(a):

    > No i teraz pytanie - planujemy postoj w dziczy czy zawsze w poblizu
    > gniazdka 220V, bo wtedy znow inne kryteria wyboru.

    dosyć starannie ominąłeś "lub LPG" w wykazie możliwości zasilania lodówki
    absorbcyjnej...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 8. Data: 2011-05-24 13:42:03
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 24.05.2011 10:45, Agent wrote:
    > Powracam do tematów letnich czyli klimatyzacja i lodówki :) Z lodówek
    > turystycznych dostępne są te tanie na ogniwo Peltiera i drogie
    > sprężarkowe. Mnie interesuje tania sprężarkowa :).

    "Domowa" lodówka raczej nie nada się do samochodu - kompresor źle znosi
    wstrząsy. Ta konkretna wydaje się zasilana 230V, więc dochodzi jeszcze
    przetwornica (sprawność ~60%) i akumulator postojowy - bo ten zestaw
    spokojnie może pobierać 2-4A.

    Alternatywnie, to na 3-6 dni możesz dać radę z lodówką na wkłady - z
    odpowiednią masą wkładów. Tu masz DIY: http://tinyurl.com/3jdanms

    pozdrawiam,

    PS. Jakbyś się jednak skusił na tą sprężarkową, to daj znać jak się
    spisuje. Ja odpuściłem na rzecz wkładowej :-)
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 9. Data: 2011-05-24 14:09:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Lodowka sprezarkowa w samochodzie wyzionie ducha predzej czy pozniej.

    Czemu?

    > Ponadto zuzycie pradu jest takie, ze na postoju szybo wyladuje aku.

    85 W bierze. Na postoju nie bedę używał, tylko w czasie jazy a potem do
    gniazdka lub włożę zawartość do normalnej lodówki

    > Z tych 2 powodow w kamperach i przyczepach stosuje sie chlodziarki
    > absorpcyjne. Taka lodowka moze byc zasilana 230v, 12v lub LPG.

    Planowałem zasilanie z przetwornicy. 85 W powinno dac rade nawet na
    zapalniczce. Na mojej pisze max 120 W.

  • 10. Data: 2011-05-24 14:10:51
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > a sprawdziłeś czy ta, której link zamieściłeś, jest zasilana z 12V?
    > W opisie aukcji słowo "turystyczna" jest w cudzysłowie. W opisie nic nie
    > wspominają o zasilaniu...

    Zasilę z przetwornicy.