  • 211. Data: 2017-02-14 10:50:01
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?" kolumna.
    Od: p...@g...com

    -- Nie mozna jechać zderzak w zderzak, bo nie wyhamujesz, człowiek (kierowca) to nie
    robot (tak, tak, zaraz paru grupowych miszczów hamowania sie odezwie jak to oini
    umieja stanąć w miejscu) - myśle, ze rozsądna odległoscią pomiedzy autami w kolumnie
    wyrazoną w metrach jest połowa prędkości w km/h, czyli przy predkości 80 km/h
    odległosci po około 40 metrów.

    no to popatrz, 10-12m i tylko policyjny odstaje

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19749327,
    wypadek-andrzeja-dudy-ostra-jazda-bor-tuz-przed-wyst
    rzalem.html

    --W Jerozolimie ponajeżdżali na siebie, podobnie chyba pod Skierniewicami.

    bo jezdzic to trzeba umiec :-)

    P.

  • 212. Data: 2017-02-14 11:22:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    trzalem.html

    >--W Jerozolimie ponajeżdżali na siebie, podobnie chyba pod

    A niech teraz pierwszemu taki cienias droge zajedzie :-)

    Paradoksalnie - naprawde zderzak w zderzak, z odstepem zero, byloby
    bezpieczniej.
    Jak pierwszy by zaczal hamowac, to mialby po po prostu "przyczepe" z
    tylu, a wiec slabe hamulce, ale tez maly wstrzas dla tych z tylu.
    Gorzej, jak wywrotka z piaskiem droge zajedzie - ale cenny pasazer
    lepiej chroniony :-)

    Przy taki 10m czasu na reakcje nie ma, wiec jak pierwszy zacznie
    hamowac, to reszta bedzie w niego walic.
    Fakt, ze roznica predkosci nie bedzie duza ...

    P.S. Przy takim stylu jazdy - ciekawe, kiedy przeczytamy o czolowce.
    Bo ktos z przeciwka nie zdazyl zjechac.

    No ale troche lat jezdza, czolowki jeszcze nie bylo.

    J.

  • 213. Data: 2017-02-14 11:31:37
    Od: p...@g...com

    --No ale troche lat jezdza, czolowki jeszcze nie bylo.

    jakich lat ? chyba miesiecy ? przeciez ostatnie wypadki to za dobrej zmiany czyli wg
    zasady: dzis jestes niczym jutro motorniczym :-)

    PS nastepnym razem zamiast cienkiego bedzie litewski TIR i bedziemy mieli serial typu
    "polegli za ojczyzne" zapierdalajac na promocje do Biedry :-)

    P.

  • 214. Data: 2017-02-14 11:43:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >--No ale troche lat jezdza, czolowki jeszcze nie bylo.
    >jakich lat ? chyba miesiecy ? przeciez ostatnie wypadki to za dobrej
    >zmiany czyli wg zasady: dzis jestes niczym jutro motorniczym :-)

    IMO to jednak od lat.
    Wladza zawsze chciala szybko i przepisy miala w d*.

    A szkolenie sie przeciez nie zmienilo wraz z dobra zmiana ... choc kto
    ich tam wie, moze teraz w lepszej firmie zamawiaja, a starych
    klierowcow pogonili.

    >PS nastepnym razem zamiast cienkiego bedzie litewski TIR i bedziemy
    >mieli serial typu "polegli za ojczyzne" zapierdalajac na promocje do
    >Biedry :-)

    Moze tam jednak maja lepiej zorganizowane - np jedzie pierwszy i mowi
    przez radio "damy rade, tego zepchne ...

    J.

  • 215. Data: 2017-02-14 11:45:27
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?"
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 10:42, p...@g...com pisze:
    > -Mógł pojazd #2 nie mieć koguta na dachu, a tylko włączone tylko te za
    > grillem, taką linię obrony pewnie będą forsować.
    >
    > no chyba ze wlaczane sa jednym przyciskiem albo wyplynie kolejne nagranie wtedy
    forsowanie na nic

    Jakioś nie widzę kogutów na dachu na stałe przymocowanych w wozach boru.
    Wóz #2 nie przykleił go na dach, pierwszy miał

    > --Jakby zadziałał tak, że nie odbił w lewo, tylko walił taranem w
    > seicento, to by pewnie chłopaka skasował.
    >
    > przy 50 km/h ? zlamana noga czy zebra to obrazenia ktore narod poniesie dla dobra
    pani premier :-)

    Co najmniej 2 tonowy pojazd wali w bok seicento i to od strony kierowcy.
    Seicento miało chyba 2 gwiazdki z 5ciu, naprawdę uważasz, że na
    złamaniach tylko by się skończyło?

    > --Jeśli w samochodzie znaleźliby koran, albo kałacha, to OK, zapewnił
    > bezpieczeństwo osobie ochranianej.
    >
    > jak sie rozniesie za gamonie nie umieja jeezdzic to nastepnym razem ten z kalachem
    bedzie czekal przy najblizszym drzewie :-)

    To następnym razem wciśnie się w lukę pomiędzy pojazdami...

    --
    viktorius

  • 216. Data: 2017-02-14 11:52:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >Co najmniej 2 tonowy pojazd wali w bok seicento i to od strony
    >kierowcy.
    >Seicento miało chyba 2 gwiazdki z 5ciu, naprawdę uważasz, że na
    >złamaniach tylko by się skończyło?

    przy 50km/h ? Raczej tak :-)

    Ale ... czy sei (cienki?) zdazyl sie ustawic bokiem ?
    Czy tylko troche wyjechal i uderzony bylby w blotnik, pod katem w
    dodatku ?
    Wtedy nawet przy wiekszej predkosci szanse duze.

    J.

  • 217. Data: 2017-02-14 12:10:08
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 11:52, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale ... czy sei (cienki?) zdazyl sie ustawic bokiem ?
    > Czy tylko troche wyjechal i uderzony bylby w blotnik, pod katem w

    Nie było mnie na miejscu, nie wiem. Pewnie takie info dowiemy się z
    konferencji prasowej, albo przecieków z sali sadowej.

    > Wtedy nawet przy wiekszej predkosci szanse duze.

    Tych co mieli szanse, a nie udało się to można odwiedzać na kwaterach...

    --
    viktorius

  • 218. Data: 2017-02-14 12:22:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Limuzyna nie mogla uderzyc seicento bo to seicento zarysowalo drzwi w limuzynie.
    Seicento bylo z boku a nie przed. Zeby zepchnac seicento limuzyna musiala by miec
    opcje jazdy w bok a miala tylko opcje skrecania.

  • 219. Data: 2017-02-14 12:27:51
    Od: p...@g...com

    -- Co najmniej 2 tonowy pojazd wali w bok seicento i to od strony kierowcy.> Seicento
    miało chyba 2 gwiazdki z 5ciu, naprawdę uważasz, że na złamaniach tylko by się
    skończyło?

    uderzylby w tyl auta przy predkosci 50-60 km/h ... uderzenie w bok wyniklo ze zbyt
    duzego odstepu i zapewne posrednio przyczynilo sie do samego wypadku bo kierowca
    fiata po prostu nie zauwazyl drugiego auta bez sygnalizacji swietlnej

    --To następnym razem wciśnie się w lukę pomiędzy pojazdami...

    tak w 30m lukę to sie nawet TIR zmiesci

    P.

  • 220. Data: 2017-02-14 12:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Limuzyna nie mogla uderzyc seicento bo to seicento zarysowalo drzwi w
    >limuzynie.

    Ale trudno powiedziec czy to to dlatego ze malo wyjechalo, czy dlatego
    ze kierowca usilowal ominac.

    >Seicento bylo z boku a nie przed.
    >Zeby zepchnac seicento limuzyna musiala by miec opcje jazdy w bok a
    >miala tylko opcje skrecania.

    Po gwaltownym skrecie kierownica limuzyna sunie bokiem ... ale z ESP
    to sie upieral nie bede.
    Opcje jazdy sportowej pewnie miala, ale czy kierowca ja wlaczyl/zdazyl
    wlaczyc ? :-)

    J.

    P.S. Przypomnialo mi sie oficjalne "Trabant 601 - kombilimuzyna" :-)