  • 191. Data: 2017-02-13 22:44:02
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?" kolumna.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Nr rej. rozbitego Audi: WE 56551

    Zapytanie do UFG:
    Zapytanie o pokrycie ubezpieczenia
    Cel zapytania:
    Identyfikacja polisy OC w portalu publicznym
    Treść zapytania:
    "Czy pojazd o numerze rejestracyjnym WE56551 posiadał ubezpieczenie OC w ruchu
    krajowym na dzień 13/02/2017?"
    Treść odpowiedzi:
    Brak danych

    :D

    Znaczy się Pan zapłaci, Pani zapłaci... Dobrze, że nie wpadli na jakieś
    Ferrari.

  • 192. Data: 2017-02-13 22:47:15
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?" uprzywilejowani.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby byla jasnosc. Z przepisow jakie podales i po rozszerzeniu o roporzadzenie ktore
    w tych przepisach jest podane wynika ze pojazdem uprzywilejowanym moze ( moze, moze,
    moze zeby sie utrwalilo) pojazd samochodowy bor lub samochody bor poruszajace sie w
    kolumnie jesli wykonuja zadanie zwiazane bezposrednio z zapewnieniem bezpieczenstwa
    osob ktorym taka ochrona przysluguje. Kierujacy pojazdem uprzywilejowanym moze jesli
    zachowa szczegolna ostroznosc nie stosowac sie do niektorych znakow i przepisow ale
    musi stosowac sie do polecen osob kierujacych ruchem. Tyle mowia przepisy. Ze
    wzgledu na prostote nie zostawiaja one zadnego marginesu na interpretacje. Zeby
    kolumna samochodow boru mogla byc uprzywilejowana musi istniec zagrozenie dla
    przewozonych pasazerow o ile im przysluguje taka ochrona. Jesli zagrozenia nie ma
    status uprzywilejowania nie przysluguje.

  • 193. Data: 2017-02-13 23:14:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 13:47:15 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > uprzywilejowana musi istniec zagrozenie dla przewozonych pasazerow
    > o ile im przysluguje taka ochrona. Jesli zagrozenia nie ma status

    Z Ziobrem sie kopal bedziesz ? Skoro przysluguje ochrona, to znaczy,
    ze jest zagrozenie. Inaczej po co by marnowali pieniadze podatnikow
    :-)

    Ale nieuwaznie czytasz:
    2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania
    szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu
    pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych
    tylko w razie, gdy:
    1) uczestniczy:
    a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia
    albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego
    albo
    b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,
    c) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem
    bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe,
    którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona;

    Wystarczy, ze jedzie w kolumnie uprzywilejowanej.

    J.

  • 194. Data: 2017-02-13 23:20:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:44:02 +0100, r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > Brak danych
    > :D
    > Znaczy się Pan zapłaci, Pani zapłaci... Dobrze, że nie wpadli na jakieś

    pomijajac to, ze UFG niekonieccznie musi prawde podac
    ... skladka bedzie wieksza niz srednie odszkodowanie, bo wszak musi
    pokryc zysk ubezpieczyciela, prowizje agenta i reklame w TV.
    Wiec wiekszej floty nie oplaca sie ubezpieczac, bo to by kosztowalo
    podatnika wiecej.

    Ale policja swoje radiowozy zdaje sie, ze juz ubezpiecza.

    A pan zaplaci, Pani zaplaci, bo to przeciez cienki zaplaci :-)

    J.

  • 195. Data: 2017-02-13 23:27:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wystarczy ze w kolumnie. W tym przepisie wskazane jest rozporzadzenie. Latwo je
    znalezc, znalazlem co prawda z roku 2002 ale nie podejrzewam zeby sie cos w nim
    zmienilo. Rozporzadzenie jest nizej niz kodeks drogowy i w nim nie mogli zmienic z
    moze na musi albo zawsze. Tylko w celu zapewnienia bezpieczenstwa. Samo ze sie
    uprawnionemu pasazerowi spieszy nie jest powodem uprzywilejowania.

  • 196. Data: 2017-02-13 23:50:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakis wizjoner jestem bo wczoraj postawilem teze ze odleglosc pomiedzy pierwszym i
    drugim byla duza a drugi nie posiadal oznak uprzywilejowania. Moze mam syndrom
    Maciarewicza ale coraz blizej mi do tego ze byl to zamach. Napierw Duda zeby
    zastraszyc i pokazac kto tu rzadzi, potem Maciarewicz za spierdolenie interesu z
    helikopterami. Teraz premier zeby nowy premier wiedzial co go czeka jak dalej beda
    drazyli w aferach. Przestepcy po zmianie wladzy traca ogromne pieniadze. Jesli po
    przyplinowaniu importu paliw sprzedaz z polskich rafinerii znaczaco wzrosla to znaczy
    ze z paliwami byly przekrety na ogromna skale. Teraz juz nikt nie pamieta jak
    skonczyl prezes nik. Cos sie dowiedzial o FOZZ. Mial wypadek. Auto ktorym byl
    przewozony rozpadlo sie jak by bylo z dwoch polowek pospawane. Wypadek przezyla jego
    zona i kierowca bor. Za jakis czas zginal kierowca bor i dwoch policjantow ktorzy
    jako pierwsi byli na miejscu wypadku. Mordowanie krnabrnych politykow bylo juz u nas
    praktykowane.

  • 197. Data: 2017-02-14 00:06:48
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?"
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Trudno powiedzieć.
    Walnąłem kiedyś przodem Omegi w pół Poloneza, poldek do kasacji (podłoga/pas dolny
    poldka wgiete na jakieś 20 cm, nie dachował, w środku 3 chłopaków w tym 2 po stronie
    uderzenia), a w oplu do wymiany zderzak i klapa (ze szrotu, bo się nie opłacało
    wygiętej klepać).
    Nie wiem, czy było 30 km/h.
    W sumie była bardzo podobna sytuacja, wyskoczył mi z podporzadkowanej samochód,
    przyhamowałem przepuszczając go, ale nie widac było, że za pierwszym zaraz jedzie
    drugi.
    A auto opancerzone swoje waży (oceniam na 3-3,5 tony plus pasażerowie plus giwery ;))
    z cieniasa mogłaby zostać puszka z gulaczem włoskim.

    -----
    > płaszczak przyznaje, że zabiliby kierowcę SC, gdyby w niego uderzyli, co znaczy że
    łże w tym samym zdaniu, zeznając że jechali 50.

  • 198. Data: 2017-02-14 00:32:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A powinieneś strzelać ;-)
    Była taka sytuacja z Suchocką, że jechała kolumna - chyba bez sygnałów? - z dużą
    prędkością - jakieś beemy czarne i merole, to przypadkowy stójkowy wyciagnął pistolet
    (to były czasy polsko-ruskich mafii) i wyładował w nich magazynek.
    Borowiki go zgarneli to się okazało, że strzelał z prywatnej gazowej, a przynajmniej
    taka była wersja oficjalna ;-)

    -----

  • 199. Data: 2017-02-14 00:54:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 14:50:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > do tego ze byl to zamach. Napierw Duda zeby zastraszyc i pokazac
    > kto tu rzadzi, potem Maciarewicz za spierdolenie interesu z

    Duda moze i przestal frankowe banki straszyc, ale Macierewicz jakos
    nie kupuje francuskich helikopterow :-)

> [...]
    > sprzedaz z polskich rafinerii znaczaco wzrosla to znaczy ze z
    > paliwami byly przekrety na ogromna skale.

    I myslisz, ze teraz znowu spadnie ?

> [...]
    > dwoch polowek pospawane. Wypadek przezyla jego zona i kierowca bor.
    > Za jakis czas zginal kierowca bor i dwoch policjantow ktorzy jako

    Zginal tez Remigiusz Mus, technik z pokladu Jaka, ktory slyszal, jak z
    wiezy kazali tupolewowi zejsc na 50m i dwa wybuchy.

    Dziwne to samobojstwo ... ale czemu mialoby sluzyc 2.5 roku po
    tragedii, gdy juz powiedzial wszystko co mial powiedziec ?

    J.

  • 200. Data: 2017-02-14 01:15:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sprzedaz rafinerii spadnie to bedzie znaczylo za zastraszenie zadzialalo.