  • Data: 2010-08-06 08:47:39
    Temat: Re: Znoooooowu góry: Alpy Berchtesgaden - zdjęcia
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Sie, 00:11, "Andrzej" <a...@p...pl> wrote:
    > Mnie bardzo interesuje jakim softem obrabiasz te fotki , co dodajesz, co
    > ujmujesz itp., bo nie sadze, zeby byly one "czyste"...Tak czy siak efekty
    > naprawde sa imponujące , przynjamniej dla mnie mega amatora .

    Cześć,
    używam Photoshop Elements 8 (na "pełnego" Photoshopa mnie nie stać).
    Zanim się na niego zdecydowałem przetestowałem inne programy (Gimp,
    Paint Shop Pro) ale żaden z nich nie jest tak przyjemny w obsłudze jak
    PSE. Chodzi mi głównie o szybkość działania. Gdy używam filtrów,
    duplikuję warstwy, maluję maski pędzlem w PSE dzieje się wszystko
    błyskawicznie, a w innych programach działa z widocznymi skokami
    (pędzle) lub po prostu trwa dłużej (np. filtry). Jako "dłużej"
    rozumiem np. 1-2 sekundy. Niby niedużo, ale po użyciu danej funkcji po
    raz 20 zaczyna to baaaaardzo irytować, szczególnie, że w PSE dzieje
    się to błyskawicznie.

    Wszystko czego brakuje w PSE (dodawanie masek do warstw, channel
    mixer, krzywe) można ominąć za pomocą akcji, które są dostępne za
    darmo w internecie.

    Wszystkie moje zdjęcia "obrabiam" do bólu i jak dla mnie
    postprocessing jest bardzo ważną częścią końcowego efektu. "Obróbka"
    każdego zdjęcia ma jeszcze jedną zaletę: powstrzymuje mnie od robienia
    6786236782634 zdjęć każdego dnia - nie chciałoby mi się takiej ilości
    obrabiać :)

    Pozdrawiam, Tomasz