  • 1. Data: 2011-02-22 17:34:43
    Temat: Zniszczone kolo pasowe
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    Witam

    Jaka moze byc przyczyna zwulkanizowania kola pasowego w samochodzie?
    Paski wymienione w lipcu ubieglego roku, pozniej w pazdzierniku
    wyregulowane dodatkowo.
    Jesli to cos pomoze, pacjent silnik 7A-FE w T21 od toyoty.

    pozdrawiam
    --
    Bartek
    niebieska9'99

  • 2. Data: 2011-02-22 17:49:47
    Temat: Re: Zniszczone kolo pasowe
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > wyregulowane dodatkowo.
    > Jesli to cos pomoze, pacjent silnik 7A-FE w T21 od toyoty.

    mialem to samo w corolli e11. Do dupy rozwiazanie zastosowane przez Toyote w
    tamtych latach. u mnie tez sie rozwulkanizowalo, przesunelo wzgledem osi i
    zniszczylo prawie nowe paski. Nowe kolo bylo dostepne tylko w ASO za
    kosmiczne pieniadze (powyzej 1kzl) wiec kupilem uzywke w Slomczynie na
    gieldzie. Do konca jak ja sprzdawalem nie mialem juz z tym problemu.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 3. Data: 2011-02-22 17:52:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-22 17:34, Bartek Kacprzak pisze:

    > Jaka moze byc przyczyna zwulkanizowania kola pasowego w samochodzie?
    > Paski wymienione w lipcu ubieglego roku, pozniej w pazdzierniku
    > wyregulowane dodatkowo.

    Przyczyną może być coś co się nazywa zużycie?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 4. Data: 2011-02-22 18:37:20
    Od: "krzysztof" <k...@t...pl>

    "Scyzoryk" <g...@i...pl> wrote in
> [...]
    > kosmiczne pieniadze (powyzej 1kzl) wiec kupilem uzywke w Slomczynie na
    > gieldzie. Do konca jak ja sprzdawalem nie mialem juz z tym problemu.

    We10 4E-FE dzieje sie tak samo. Rozpadlo sie , najpierw sie tluklo, w koncu
    przestalo krecic alternatorem.
    Kupilem uzywke ze 80 zl i od tej pory spokoj.

  • 5. Data: 2011-02-22 22:09:25
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <b...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:eb95295a-6792-460d-8689-

> [...]
    > wyregulowane dodatkowo.
    > Jesli to cos pomoze, pacjent silnik 7A-FE w T21 od toyoty.

    Swoja droga ciekawe po co sie je tak robi ?
    Czy to jest swego rodzaju bezpiecznik, amortyzator ?
    Czy mozna zastapic pelnym kolem bez gumy ?

    Moze ktos z grupowiczów zna odpowiedzi na ww pytania ?

  • 6. Data: 2011-02-22 22:31:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-02-22 22:09, Alexy pisze:
    > Swoja droga ciekawe po co sie je tak robi ?
    > Czy to jest swego rodzaju bezpiecznik, amortyzator ?

    Dokładnie tak.

    > Czy mozna zastapic pelnym kolem bez gumy ?

    Mechanik mi opowiadał, że dostali na warsztat auto z takim silnikiem jak
    mój. Ktoś wcześniej wymienił koło pasowe z tłumikiem drgań na zwykłe -
    sztywne. Jakaś totalna rzeźba, zważywszy, że do tego silnika sztywne
    koło pasowe nigdy nie występowało. Skutkiem działania tego koła było
    rozpieprzenie alternatora i kompresora klimatyzacji. Alternator
    ucierpiał mniej o tyle, że jego koło pasowe również zawiera tłumik. I to
    w sumie ono poległo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2011-02-22 23:04:48
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Czy to jest swego rodzaju bezpiecznik, amortyzator ?
    Tak, elastomer tlumi drgania.
    > Czy mozna zastapic pelnym kolem bez gumy ?
    Mozna, ale nie bedziesz mial komfortu :), a powaznie to lepiej tego nie
    robic.

    sz.