  • 1. Data: 2013-03-13 21:54:09
    Temat: "Znika" mysz na USB
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Jest komputer z plyta Asusa, ktora ma juz okolo 5 lat. Od jakiegos czasu w
    trakcie pracy przestaje dzialac mysz, do niedawna pomagalo wyjecie i
    wlozenie wtyczki do USB. Teraz pomaga juz tylko restart komputera.
    Problem jest sprzetowy, bo byl testowany na Ubuntu (na codzien vista) i
    takze mysz przestawala dzialac.
    Co moze byc przyczyna? Pada plyta glowna? Czy jest jeszcze szansa na
    uratowanie?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2013-03-13 22:58:23
    Temat: Re: "Znika" mysz na USB
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-13 21:54, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    > takze mysz przestawala dzialac.
    > Co moze byc przyczyna? Pada plyta glowna? Czy jest jeszcze szansa na

    Odinstaluj ten port USB i uruchom ponownie komputer. Może coś pomoze.

    --
    animka

  • 3. Data: 2013-03-13 23:12:15
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "animka" napisała:

    > Odinstaluj ten port USB i uruchom ponownie komputer. Może coś pomoze.

    W sensie ma go wylutować z płyty? I do czego wówczas podłączy tę myszę?

    JoteR

  • 4. Data: 2013-03-13 23:59:34
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-13 23:12, JoteR pisze:

    > W sensie ma go wylutować z płyty? I do czego wówczas podłączy tę myszę?

    Nie wylutować tylko w Manadzerze Urządzeń odinstalować, potem ponownie
    uruchomić z tym kablem komputer.

    --
    animka

  • 5. Data: 2013-03-14 00:57:04
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "animka" napisała:

    > Nie wylutować tylko w Manadzerze Urządzeń odinstalować,

    Ale w którym? Tym w Viście czy tym w Ubuntu?

    JoteR

  • 6. Data: 2013-03-14 00:59:16
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-03-13 21:54, R.e.m.e.K wrote:
> [...]
    > takze mysz przestawala dzialac.
    > Co moze byc przyczyna? Pada plyta glowna? Czy jest jeszcze szansa na

    Spróbuj wyczyścić styki gniazda USB. U mnie wariowały zewnętrzne dyski i
    pendrajwy. Pomogło.

    Piotr

  • 7. Data: 2013-03-14 07:00:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Co moze byc przyczyna? Pada plyta glowna? Czy jest jeszcze szansa na
    > uratowanie?

    Kup myszkę.

  • 8. Data: 2013-03-14 08:52:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 14 Mar 2013 07:00:15 +0100, qwerty napisał(a):

    > Kup myszkę.

    Dzieje sie tak z roznymi myszami.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2013-03-14 19:13:53
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > takze mysz przestawala dzialac.
    > Co moze byc przyczyna? Pada plyta glowna? Czy jest jeszcze szansa na
    Płyta główna lub (raczej) zasilacz. W wielu płytach usb nie jest
    zasilanie z +5V "głównego", a z +(5V standby). Czasem jest tak, że w
    spoczynku jest z "standby", a podczas pracy z "normalnego" - zwykły
    sumator "dwie diody". A w zasilaczach, nawet markowych, kondensatory na
    napięciu +5v standby lubią spuchnąć (jako pierwsze), bo pracują 100%
    czasu zasilacza (nawet gdy komputer wyłączony, wystarczy że jest
    zasilany z 230v). Czasem nie ma żadnych objawów tego stanu aż do
    całkowitego "niewłączania sie", a czasem niefiltrowane (bo kondensatory
    wyschnięte i spuchnięte) i tętniące napięcie +5vstb potrafi
    zawieszać/blokować urządzenia z niego zasilane, czyli właśnie płytę
    główną w trybie uśpienia, urządzenia usb i ps2 (czyli klawiatura/mysz).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-03-14 19:34:30
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 14 Mar 2013 19:13:53 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > zawieszać/blokować urządzenia z niego zasilane, czyli właśnie płytę
    > główną w trybie uśpienia, urządzenia usb i ps2 (czyli klawiatura/mysz).

    Da sie to zweryfikowac inaczej niz mierzac napiecia lub wymieniajac
    zasilacz? Problem jest taki, ze ten komputer jest kilkaset km ode mnie i
    "diagnozuje" go przez skypa* a wlascicielem jest osobnik bez wiedzy
    technicznej, plci pieknej :-)

    * - nie pytaj jak wygladalo grzebanie w biosie w tych warunkach, czy
    kondensatory na mobo sa spuchniete nadal nie wiem, bo otwarcie obudowy to
    poki co nieosiagalny wyczyn, o zasilaczu nie wspominam nawet ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K