  • 21. Data: 2011-01-02 15:14:43
    Temat: Re: Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/ifp98s$3kg$1@news.one
    t.pl
    *MarcinJM* napisał(-a):

    > A rozwiazanie to jest banalne: BRAK licznika calkowitego przebiegu,
    > lub
    > jakis prosty, oficjalny patent na zerowanie go, dostepny dla kazdego,
    > opisany w instrukcji obslugi.

    Moja propozycja jest bardziej zawiła. Licznik który nie da się kręcić
    przez absolutnie nikogo: począwszy od użytkownika aż po producenta auta
    i licznika. Elektronika już jest chyba na tyle zaawansowana żeby dało by
    się coś takiego skonstruować.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2011-01-02 15:21:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Jan 2011 15:14:43 +0100, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > przez absolutnie nikogo: począwszy od użytkownika aż po producenta auta
    > i licznika. Elektronika już jest chyba na tyle zaawansowana żeby dało by

    I jak rozwiążesz problem wymiany uszkodzonego licznika?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2011-01-02 16:03:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-02 15:14, Big Jack pisze:
> [...]
    > przez absolutnie nikogo: począwszy od użytkownika aż po producenta auta
    > i licznika. Elektronika już jest chyba na tyle zaawansowana żeby dało by

    Ile jesteś gotów za to zapłacić dodatkowo, kupując nowy samochód w salonie?

  • 24. Data: 2011-01-02 16:46:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    pper.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

    > I jak rozwiążesz problem wymiany uszkodzonego licznika?

    A naprawa odbywa się przez kręcenie??

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 25. Data: 2011-01-02 16:48:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Tomasz Pyra* napisał(-a):

    > Ile jesteś gotów za to zapłacić dodatkowo, kupując nowy samochód w
    > salonie?

    Jestem przekonany, że koszt takiego licznika nie podniósłby drastycznie
    kosztów

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 26. Data: 2011-01-02 16:49:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Jan 2011 16:46:21 +0100, Big Jack napisał(a):

    > A naprawa odbywa się przez kręcenie??

    Nie, poprzez zamontowanie nowego i ustawienie żądanego przebiegu z
    komputera. Choć w zasadzie, tak, bo dokładnie tak samo się teraz "kręci"
    liczniki.
    Choć w niektórych przypadkach licznik się sam ustawia odczytując przebieg z
    ECU (jeżeli jest wyższy) lub zapisując do ECU (jeżeli jest niższy)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2011-01-02 17:28:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-02 16:48, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl

    > Jestem przekonany, że koszt takiego licznika nie podniósłby drastycznie
    > kosztów

    No ale rzuć kwotą.
    Powiedzmy że masz dodatkową opcję wyposażenia samochodu w niekasowalny
    licznik.
    Ile jesteś gotów za ten luksus zapłacić kupując nowy samochód?

    Faktyczne koszty grają bardzo niewielką rolę w kształtowaniu cen
    wyposażenia czy części samochodowych.

  • 28. Data: 2011-01-02 18:26:50
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-02 08:25, MarcinJM pisze:
    > Witam
    > A rozwiazanie to jest banalne: BRAK licznika calkowitego przebiegu, lub
    > jakis prosty, oficjalny patent na zerowanie go, dostepny dla kazdego,
    > opisany w instrukcji obslugi.
    > Wiem, ze na pierwszy rzut oka brzmi idiotycznie.
    > Tylko, czy obecnie jego wskazania przy zakupie uzywki wprowadzaja tylko
    > w blad. A tak kupujacy z gory szukalby dowodow na faktyczne ZUZYCIE
    > auta, nie sugerujac sie przebiegiem (czy moze raczej: wskazaniami
    > licznika). Caly "przemysl" cofaczy licznikow idzie w pizdu.
> [...]

    A mój syn lata asteroidą classic z 1996 roku, kupioną przez
    moich rodziców w salonie RP. Rodzice zmarli zanim młody zrobił
    prawo jazdy. Asteroida teraz ma przebieg 80000. I choć bym
    nie wiem co robił, to nikt w ten przebieg nie uwierzy.

  • 29. Data: 2011-01-02 18:27:30
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-02 12:18, Olo pisze:

    > na pewno jakiś skutek by to miało,
    > ale pewnie pojawiłoby się więcej ogłoszeń typu "nigdy nie cofany
    > licznik", które wprawdzą jeszcze większy zamęt...
    > Mi się wydaje , że podstawą są dwie rzeczy - uświadamiać kupujących, że
    > przebieg to nie wszystko, a druga, że każdy handlarz to potencjalny
    > oszust :)
    >
    > pozdro

    Ja bym wykreślił słowo 'potencjalny'

  • 30. Data: 2011-01-02 18:33:02
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    > A rozwiazanie to jest banalne: BRAK licznika calkowitego przebiegu, lub
    > jakis prosty, oficjalny patent na zerowanie go, dostepny dla kazdego,
    > opisany w instrukcji obslugi.

    Jest lepsze rozwiązanie.
    Sejm powinien przyjąć tzw. ustawę licznikową. Powoływałaby ona do życia
    nową instytucję: Główny Urząd Kontroli nad Przebiegami Aut.
    Ne jego czele stałby prezes, byłby też dyrektor generalny oraz kilka
    departamentów.
    Oczywiście w terenie funkcjonowałyby Wojewódzkie Biura Kontroli, a niżej
    Wydziały.
    Później można pomyśleć jak kontrolować....

    MSPANC

    M.