eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipZnak jakoci usługi dostępu do Internetu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 31. Data: 2002-10-25 12:17:52
    Temat: Re: Znak jakoci us3ugidostepu - Ranking
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Marcin Kapski napisal(a) [25 Oct 2002]:

    [...]
    > Nie rozumiem, co z tego kto kim jest ?

    To z tego, ze rozne osoby maja rozne wymagania i nie jestes w stanie ich
    podsumowac za pomoca pojedynczego "certyfikatu".

    > Jak idziesz do salonu i kupujesz samochód to pytasz sie czy ma np.
    > kolo zapasowe albo zapalniczke, albo wycieraczki ?
    > Nie bo jest to standard!

    Klient A zapyta sie o poduszki powietrzne, o napinacze pasow... Moze sie
    okazac, ze dany samochod _wcale_ tego nie ma w standardzie, mimo ze to
    takie oczywiste cechy bezpieczenstwa!

    Klient B bedzie sie pytal o turbo, podwojna rure wydechowa...

    > Wiec nie poruszaj tematu ze jeden koles ma w dupie wycieraczki bo
    > mieszka w californi a drugi je potrzebuje bo mieszka w lasach
    > tropikalnych bo jest - wyto bledne rozumowanie cieraczki sa w
    > standardzie kazdego samochodu.

    Zalozenie, ze cos jest "w standardzie" jest bledne.
    Nieraz zdarzylo mi sie naciac na takim zalozeniu, pewnie nie mnie jednemu.
    Lepiej sie upewnic.

    > Ale w umowie nie ma:
    > - zdania o gubieniu pakietow miedzy roznymi routerami
    > - opoznienia wracania pakietow
    > - ilosci dostepnych lacz za routerem brzegowym (i do jakich sieci)
    > itd itp
    > - ilosci uzytkownikow
    > - gwarancji pasma chociazby w dostepie do routera brzegowego

    Tutaj absolutnie sie z toba zgadzam. Gwarantowanie niskiego stopnia utraty
    pakietow, limitu opoznienia, pasma - to wszystko jest bardzo istotne i
    zaczyna sie na szczescie pojawiac w kontraktach (SLA), na razie raczej u
    wiekszych operatorow a nie ISP.
    Z drugiej strony przecietny uzytkownik wychodzi ze skrajnego zalozenia
    "wszystko za darmo" i nie bedzie sklonny zaplacic wiecej za opisane tu
    gwarancje. Ale bedzie sklonny awanturowac sie :(

    Jezeli chcialbys mierzyc te parametry jako klient, zeby porownac roznych
    operatorow, konieczne by bylo ustalenie jasnej procedury pomiarowej,
    inaczej nie ma to sensu.

    Co do liczby uzytkownikow - sensowniejsze byloby okreslenie stopnia
    agregacji, np. 50 uzytkownikow na kazdy 1 Mbit/s lacza do szkieletu.
    Jezeli liczba uzytkownikow wzrosnie - rozbudowa lacza. Opublikowanie
    takich zasad inzynierii laczy powinno podniesc zaufanie do danego
    dostawcy.

    > a sytuacja moze wygladac ze isp (tak samozwanczo go nazwalem) ma 100
    > userow i 1 neo+ na dodatek awaryjne.Nie zwraca czesci abonamentu za
    > przerwy krotsze niz 5 h itp itd

    Proste - im tansza usluga, tym gorsze warunki. Gdybys mial gwarancje
    zwrotu pieniedzy przy przerwach np. od 1h wzwyz, abonament bylby wyzszy -
    musialby uwzglednic placone kary (wyliczone statystycznie ze znanych
    czasow przestoju sieci).

    Podstawa ekonomii - przy jakiej cenie ludzie sa jeszcze sklonii placic i
    nie odchodza z powodu zbyt niskiej jakosci uslugi.

    > Wydaje mi sie ze na tak kiepska jakosc uslug swiadczonych w naszym
    > kraju (nie uogolniam bo czasami jest ok - zdarza sie:)) pozwala sam
    > rynek. I warto by bylo ustalic chociazby punkty jakie isp powinien
    > spelniac, lub umiescic na umowie i gwarantowac.

    Tak - to ma sens w odniesieniu do umow.

    --
    (moskit-at-irc.pl)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: