  • 1. Data: 2002-09-04 19:33:20
    Temat: isp
    Od: "Sebastian Szczepański" <w...@u...com.pl>

    Witam!

    Na wstepie witam wszystkich i zaznaczam, ze jestem tu nowy i moje pytanie
    moze wydac sie wam oklepane - ale nie znalazlem go w faq.

    Powiedzmy, ze reprezentuje jakas tam siec osiedlowa, mamy zamiar wykupic
    sobie lacze stale i podpiac do nas wieksza ilosc uzytkownikw. Nie chcemy
    tego robic na wariackich papierach, pozatym przy wiekszej ilosci
    uzytkownikow praca spoleczna tez nie jest dobrym wyjsciem. Jesli
    zdecydowalibysmy sie na zalozenie firmy X i rozpoczecie swiadczenia uslug
    ISP to jakich trudnosci nalezalo by sie spodziewac? Jakie koncesje sa
    wymagane, jakie zezwolenia? (chodzi glownie o siec opara na kablach, ew.
    pozniej radiowo). Jakie sa koszty? Gdzie sie mozna tego wszystkiego
    dowiedziec?! :)

    pozdr.
    seba

  • 2. Data: 2002-09-23 09:12:05
    Temat: Re: isp
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 4 Sep 2002 19:33:20 +0000 (UTC), "Sebastian Szczepa?ski"
    <w...@u...com.pl> wrote:

> [...]
    > wymagane, jakie zezwolenia? (chodzi glownie o siec opara na kablach, ew.
    > pozniej radiowo). Jakie sa koszty? Gdzie sie mozna tego wszystkiego

    pierwszym, zasadniczym i upierdliwym kosztem jest ZUS, bo kazda firma
    musi placic ZUS. ZUS jest kosztem stalym niezaleznie od tego czy firma
    zarabia czy traci to za ZUS placic trzeba i to jest glowna przyczyna
    tego, ze sieci osiedlowe robione spolecznie maja jeszcze jakies szanse
    w przyszlosci czego nie mozna powiedziec o pomniejszych ISPs i
    kablówkach.

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 3. Data: 2002-09-25 21:06:26
    Od: d...@w...sobie.to

    futszaK <f...@W...irc.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > tego, ze sieci osiedlowe robione spolecznie maja jeszcze jakies szanse
    > w przyszlosci czego nie mozna powiedziec o pomniejszych ISPs i

    A no nie, tu sie mylisz. Firma nie musi placic ZUSu. Placi wtedy, kiedy
    kogos zatrudni. Tylko wtedy, a przymusu zatrudniania nie ma.
    Starczy zalozyc z o.o., a potem jako udzialowiec masz prawo przacowac za
    darmo, pod przyszla dywidende. Dywidenda nie jest obciazona ZUSem, a
    jedynie dochodowka od fizoli.

    Dlatego dziwie sie, ze kiedys tyle s.c. bylo.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    26. Keep a tarantula in a jar for three days. Then get rid of the

  • 4. Data: 2002-09-26 00:07:57
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <amt840$2us$1@sklad.atcom.net.pl>, d...@w...sobie.to wrote:
> [...]
    > jedynie dochodowka od fizoli.
    >
    > Dlatego dziwie sie, ze kiedys tyle s.c. bylo.

    No nie mów, że z o.o. da się prowadzić taniej niż
    te kilkaset zł ZUSu / miesiąc.
    Pełna księgowość, notariusze, opłaty sądowe,
    obowiązkowe ogłoszenia w MSiG, minimalny kapitał (i opłaty od niego). :-)
    A zanim będzie dywidenda to jest dochodowy od osób prawnych.
    Na pewno jesteś na bierząco? :>

    --c

  • 5. Data: 2002-09-26 00:08:16
    Od: "Red" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > Starczy zalozyc z o.o., a potem jako udzialowiec masz prawo przacowac
    > za darmo, pod przyszla dywidende. Dywidenda nie jest obciazona ZUSem,

    Zapomniales o jednym, wiesz ile wynosi kapital poczatkowy aby
    zalozyc z o.o.
    Jak sie dowiesz to zmienisz zdanie ;)))))

  • 6. Data: 2002-09-26 15:49:20
    Od: d...@w...sobie.to

    Red <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapomniales o jednym, wiesz ile wynosi kapital poczatkowy aby
    > zalozyc z o.o.
    > Jak sie dowiesz to zmienisz zdanie ;)))))

    Wiem i nie zmienie, to wcale nie przeszkadza, a jedynie straszy nowych.
    Poza tym do 2001 bylo 4kzl, a wtedy wlasnie kwitly s.c.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    14. Buy a McDonald's "Happy Meal" for lunch every day. Eat the straw

  • 7. Data: 2002-09-26 15:49:55
    Od: d...@w...sobie.to

    Sławomir Białek <c...@a...com> wrote:

> [...]
    > obowiązkowe ogłoszenia w MSiG, minimalny kapitał (i opłaty od niego). :-)
    > A zanim będzie dywidenda to jest dochodowy od osób prawnych.

    Civic, ty zyjesz!

    W jedna osobe moze sie nie dac, ale w kilka juz tak (bo to kilka razy ten
    ZUS). W koncu to spolka ;)
    (tak na marginesie - jednoosobowe z o.o. sprawia pewne dodatkowe klopoty)

    Pelna ksiegowosc prowadza firmy nie bedace z o.o., bo wynika to tez z
    obrotow. Oczywiscie jak ktos ma kiosk z gazetami, to mu sie z o.o. nie
    oplaci ;)

    Dobra, bo to nie ta grupa, ale musze sprostowac:

    1. Dywidendy sobie nie placisz! Jedynie pracujesz na nia na darmo.
    2. kasa ci wychodzi zwykle bez podatku lub tylko z fizolo-ficznym.
    3. Formalnie jestes bezrobotnym, pracujesz spolecznie ;)
    4. Musisz miec ksiegi handlowe, zaplacic za KRS (w tym za kazda zmiane),
    raz sie opublikowac.
    5. Ryzykujesz do wysokosci minimalnego kapitalu lub alternatywnie
    odsiadka; nie wplacasz go nigdzie zadna gotowka!

    Gdybys mial problemy z z o.o., to na priva zapraszam.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    13. Draw a tiny, black spot on your arm. Make it bigger every day.

  • 8. Data: 2002-09-30 13:51:11
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002 21:06:26 +0000 (UTC), d...@w...sobie.to
    wrote:

    > A no nie, tu sie mylisz. Firma nie musi placic ZUSu. Placi wtedy, kiedy
    > kogos zatrudni.

    ..a jak firma jest jednoosobowa to ZUSu uważasz że nie płaci ???
    ..no chyba że prowadzący firme jest zatrudniony jeszcze na etacie co
    doprowadza w Polsce do kuriozalnej sytuacji że opłaca się prowadzić
    firme jak się jest zatrudnionym na etacie

  • 9. Data: 2002-10-03 22:19:49
    Od: d...@w...sobie.to

    futszaK <f...@W...irc.pl> wrote:

    > ..a jak firma jest jednoosobowa to ZUSu uważasz że nie płaci ???

    Przeciez wyraznie pisalem - ma byc bezosobowa, a nie jednoosobowa.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    45. Practice needlepoint every night. At one point, grab your thumb

  • 10. Data: 2002-10-05 20:41:11
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002 22:19:49 +0000 (UTC), d...@w...sobie.to
    wrote:

    > Przeciez wyraznie pisalem - ma byc bezosobowa, a nie jednoosobowa.

    a jak otworzyć firme bezosobową BO JA CHCE !!!

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018
    Z powodów niezależnych od nas łączność z operatorem X w dniu
    dzisiejszym nie była możliwa.(Jutro to samo)
    (C)Rico na pl.misc.telefonia