  • 41. Data: 2014-10-25 09:04:44
    Temat: Re: Zmieniacie już opony?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 23:05, depros pisze:

    > Megrims ty potworze:) Będziesz 911 katował zimą?;]
    już mam traumę z tego powodu.

  • 42. Data: 2014-10-25 10:51:50
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-24 21:07, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - jest drugi punkt widzenia - gorsze na tyl, niech sie
    > zuzyja szybko, bedziesz mial dwie srednie opony i dwie dobre, nowe :-)

    to właśnie o tym piszę, tył zużywam i kupuję nowe )

    > Ale zima, to w rwd chyba lepsze na tyl - i mniejsze ryzyko ze tyl
    > ucieknie na zakrecie, i pod gore latwiej ruszyc.

    a w zimie rwd to musi mieć obydwie osie dobre

    > Wiesz ? zazdroszcze.

    nie mówię że wyczuwam to co do 1km/h, po prostu przy gorszych warunkach
    jeżdżę wolniej

    > Tylko ze na sniegu jest mniejsze dociazenie przedniej osi i obie osie
    > bardziej rownomiernie hamuja niz na asfalcie.

    ale wynoszenie tyłu łatwo wyczuć i hamulec popuścić

    Łukasz

  • 43. Data: 2014-10-25 11:09:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 10:51:50 +0200, dddddddd napisał(a):

    > a w zimie rwd to musi mieć obydwie osie dobre

    No, IMO - poslizg przodu latwiejszy do opanowania.

    Chociaz kto wie - musialbym wiecej poeksperymentowac.

    > nie mówię że wyczuwam to co do 1km/h, po prostu przy gorszych warunkach
    > jeżdżę wolniej

    Ja tez profilaktycznie zwalniam, ale nie mowie ze wiem. Na razie sie
    udalo ... no, bez wiekszych szkod :-)
    A czasem sie czlowiekowi spieszy, albo jedzie tak jak ten z przodu ...

    > ale wynoszenie tyłu łatwo wyczuć i hamulec popuścić

    Bez duzego treningu, to smiem twierdzic ze wyczucie przyjdzie za
    pozno. Poza tym poslizg przednich tez latwo wyczuc :-P

    No i pozlizg tylu moze cie zaskoczyc na zakrecie bez hamulca :-)

    J.

  • 44. Data: 2014-10-25 13:13:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "depros" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mało możliwe.

    Niestety prawdziwe.
    Na suchym letnia wygrywa z zimówką nawet zimą.
    Patrz testy.
    Nawet te cytowane w tym wątku.

  • 45. Data: 2014-10-25 13:15:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > No, IMO - poslizg przodu latwiejszy do opanowania.

    Raz że łatwiejszy do opanowania, dwa że w skutkach zazwyczaj łagodniejszy.
    Najwyżej słabiej przyspieszysz, a nie zakręcisz bączka na prostej drodze,
    waląc w przeszkody znajdujące się obok niej.

  • 46. Data: 2014-10-25 13:46:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 13:15:15 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Raz że łatwiejszy do opanowania, dwa że w skutkach zazwyczaj łagodniejszy.
    > Najwyżej słabiej przyspieszysz, a nie zakręcisz bączka na prostej drodze,
    > waląc w przeszkody znajdujące się obok niej.

    No, czasem droga skreca, a na zakrecie drzewo.

    A czasem trzeba kapelusznika wyprzedzic, i technicznie rzecz biorac -
    cztery skrety wykonac ..

    J.

  • 47. Data: 2014-10-25 14:09:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pchla Szachrajka wrote:
> [...]
    > listopadzie. Jak myślicie?
    >
    > Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)

    Ale wam robią wodę z mózgu.
    Opony zimowe są do jazdy po śniegu!!!
    Chcesz się na drodze na rysy tak rozpędzic, zeby minać wszystkie zdechłe
    konie i wjechać na szczyt?

  • 48. Data: 2014-10-25 14:12:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Shrek wrote:

    > Ja zmieniam na całoroczne - ogólnie w zimę wystarczą bo śniegu jak na
    > lekarstwo a w brei to chyba nawet lepsze całoroczne. Pytanie jak będa
    > się sprawować latem, bo większość testów to porówanie
    > zimówek/letnich/całorocznych w zimę, a tej zimy to u nas w mieście parę
    > dni.

    Dobrze.
    Jeżdzenie nie po śniegu w zimówkach to proszenie się rozkwaszenie sobie
    mordy na pierwszej kałuży, albo w czasie deszczu.
    Zimówki nie mają bieżnika do odprowadzania wody i się po prostu ślizgasz
    jak po lodzie.

  • 49. Data: 2014-10-25 19:07:06
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Pchla Szachrajka" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
[...]

    -------------------
    Ja w grudniu jak zapowiedzą większy śnieg lub być może wcale. W mieście
    sypią solą. Jezdnie czarne.

    neelix

  • 50. Data: 2014-10-25 19:23:07
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > -------------------
    > Ja w grudniu jak zapowiedzą większy śnieg lub być może wcale. W mieście
    > sypią solą. Jezdnie czarne.

    Główne ulice sypią, a z osiedla nie wyjdziesz.
    Zawsze jak jest pierwszy śnieg to widzę, jak się ludzie męcza z wyjechaniem
    na główną drogę.

    Po drodze do pracy na dzień dobry mam górkę o dośc sporym nachyleniu.
    Oczywiście mimo iż to jedna z ważniejszych dróg w mieście, to jest
    odśnieżana na sam koniec (w pierwszej kolejności odśnieżane są drogi po
    których jeżdźi komunikacja miejska). Niejednokrotnie podczas wczesnej zimy
    stał sobie pośrodku tej górki samochód "na letnich"

    Mieszkam na nizinach i podczas poprzedniej zimy opony zimowe się praktycznie
    nieprzydały. Mimo wszystko lepiej jest być zabezpieczonym. Ja zawsze
    zmieniam przed 1 listopada i nieraz uratowało mi to tyłek.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski