-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Tue, 1 Jan 2019 13:44:37 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 124
Message-ID: <q0fnbl$1si$1@node1.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl> <pvdu0u$mv2$1@node1.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<pvgicp$aqo$1@node1.news.atman.pl> <pvlvti$kid$2@node2.news.atman.pl>
<pvmca6$u1f$3@node1.news.atman.pl> <pvoqts$9hm$1@node2.news.atman.pl>
<q00su0$p39$1@node1.news.atman.pl> <q03cob$4v2$1@node1.news.atman.pl>
<q05pvu$esr$1@node1.news.atman.pl> <q069c6$iof$1@node2.news.atman.pl>
<q07gg2$llf$1@node2.news.atman.pl> <q08qqr$u5i$1@node2.news.atman.pl>
<q0a5ej$4ta$1@node2.news.atman.pl> <q0b5a2$k8k$1@node1.news.atman.pl>
<q0di2m$7vn$1@node2.news.atman.pl> <q0eenj$25g$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: c129-71.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1546346677 1938 85.221.129.71 (1 Jan 2019 12:44:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jan 2019 12:44:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <q0eenj$25g$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190101-0, 01.01.2019), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647134
[ ukryj nagłówki ]W dniu 01-01-2019 o 02:11, Marek S pisze:
> W dniu 2018-12-31 o 18:02, Cavallino pisze:
>
>>> - mechanicznie słabe i awaryjne przeniesienie napędu (interesuje mnie
>>> wyłącznie automat i 4x4)
>>
>> Nie bałbym się awaryjności w Kia - to jest najmniej awaryjna marka z
>> jaką miałem styczność.
>
> Nawet w silniejszych modelach?
Nie miałem styku, poza okazjonalną przejażdżką Stingerem.
Natomiast analogii można się zapewne doszukiwać, jak ktoś robi tańsze
auta dobrze, to czemu miałby psuć droższe?
>
>> Awaryjność MB od czasów beczki poleciała na łeb na szyję, w ciemno
>> zakładam że lepszy nie jest.
>
> Beczka nic nie miała więc nic się nie psuło. Nie ma sensu takie
> porównanie. Z tego, co czytałem, to nowe modele są faktycznie do bani.
> Auta wyposażone w pierdylion czujników i systemów zawsze będą się dużo
> częściej psuły. W beczce zwyczajnie nie wiedziałeś, że coś się zepsuło i
> jeździłeś dalej. DPFa nie zatkałeś bo go tam nie było. Turbiny też szlag
> nie trafiał z tego samego powodu. A nawet jeśli była, to dowiadywałeś
> się o jej awarii dopiero gdy jej urwane łopaty dostały się do silnika.
Przede wszystkim była robiona dobrze z założenia.
Tyle że potem nikt nie chciał przez wiele lat kupować nowszych modeli i
firma miała kłopoty sprzedażowe.
Więc teraz świadomie robią auta dużo mniej wytrzymałe niż mogłyby być,
żeby tego błędu nie powtórzyć.
>> Tego już nie przeskoczysz w żadnym nowym wózku.
>
> Dlaczego?
Taka głupia moda, połączona z wymaganiami zużycia paliwa.
Od tego już się powoli odchodzi. Realne korzyści są marne
> ponoć. System miał za zadanie obniżyć emisję CO2 w 13-minutowych testach
> laboratoryjnych, gdzie symulowano 2-minutowy postój w korkach. Silnik
> się wyłączał i urzędasy zaczynali się onanizować efektami.
No właśnie.
I niewiele się tu zmieniło, nadal to są tego typu testy.
>
>>> - relatywnie drastyczny spadek wartości auta wraz z wiekiem
>>> (nieopłacalna sprzedaż)
>>
>>
>> Stinger jest dużo droższy, więc tak dobrze nie będzie, ale biorąc pod
>> uwagę Sportage spadek wartości jest bardzo, bardzo mały.
>> Przez dwa lata wartość mojego spadła poniżej 10%.
>> Od stanu nowego jakieś 30% przez 4 lata.
>
> Skąd masz takie informacje?
Wiem ile kosztował mój Sportage i wczoraj dowiedziałem się za ile ktoś
sprzedał bardzo podobnego z tego samego rocznika.
>>> - ekstremalnie drogie części zamienne i długie czasy oczekiwania na
>>> ich dostarczenie do serwisu
>>
>> Obstawiam, że w porównaniu do MB będą raczej ekstremalnie tanie.
>
> Miałem w swojej historii 2 auta niestandardowe. Były to Mazda 323 GTI
> 4WD z aktywnym zawieszeniem i obecny Merc - nie dosyć, że 4matic to z
> pakietem sportowym. Pierwszą z nich sprzedałem po awarii turbiny bo
> wymiana była niewiele tańsza niż auto. Do tego ciągłe urywanie się tłoka
> od pompy regulacji zawieszenia powodowało, że regularnie odstawiałem
> auto na miesiąc (do czasu ściągnięcia drogich części).
> W obecnym aucie, pozornie popularnym, niuanse powodują, że części do
> zawieszenia są 4x droższe niż do zwykłych egzemplarzy. Właśnie 3 dni
> temu amortyzatory wymieniałem. Ściągnęli po VIN do 4matic'a i oczywiście
> nie pasowały bo pakiet sport ma inne. W zasadzie była to reklamacja bo
> jeden z nich się rozpadł po miesiącu i scenariusz niewłaściwego
> amortyzatora powtórzył się. Trzeba było ściągać specjalne. 3 dni w
> serwisie auto stało...
No właśnie o tym piszę.
MB jest koszmarnie drogi w utrzymaniu, Kia to zupełnie inna liga cenowa.
Może i jest dość droga, ale w porównaniu do VW czy Skody, a nie do MB.
>
> Nie chce mi się wierzyć, że do sportowego auta Kia, podzespoły są
> ekstremalnie tanie. Raczej spodziewam się, że MB wypadnie taniej.
A ja że będzie dokładnie odwrotnie.
>
>> Czyli na ile liczysz w przypadku 3 litrowej benzyny, o mocy prawie 40
>> koni?
>> Bo jeśli mniej niż 15 to na pewno się zawiedziesz, niezależnie od tego
>> jaką markę weźmiesz.
>> Z MB na czele.
>
> Dawno temu miałem 124-kę z silnikiem 3l V6 prawie 200-konnym. Paliła ok
> 10 litrów.
Przy 70 km/h czy przy normalnej jeździe?
Bo jeszcze chyba żaden benzyniak o pojemności większej niż 1.6, albo
mocy większej od 150 KM, nie palił mi średnio 10l i mniej.
Niezależnie czy był z lat 80-tych, 90-tych czy nówka sprzed roku na
jeździe próbnej.
>> Podejrzana sprawa, mało kto sprzedaje takie auta po roku.
>> Głównie obstawiam demówki, albo rozbitki.
>
> Tego się nie dowiem z ogłoszeń.
To nie szukaj ich na olx, bo tam większość to ściema, nie tylko zresztą
motoryzacyjnych.
Już lepiej na otomoto.
Zresztą nawet na olx nie widzę żadnego bezwypadkowego Stingera V6 z 2017
roku za 100 000+ zł, czyli za połowę jego ceny.
Najtańsze ogłoszenie jest za 185 tys i to jest przejęcie leasingu.
Gdzie Ty widziałeś coś za 50% wartości nowego?
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.19 21:26 Marek S
- 02.01.19 22:21 Marek S
- 03.01.19 08:08 p...@g...com
- 03.01.19 12:59 Budzik
- 03.01.19 17:22 Cavallino
- 03.01.19 20:37 Marek S
- 03.01.19 20:48 Marek S
- 03.01.19 22:05 Cavallino
- 03.01.19 22:11 s...@g...com
- 03.01.19 22:13 Cavallino
- 06.01.19 19:55 Marek S
- 06.01.19 20:09 Marek S
- 06.01.19 21:00 Cavallino
- 06.01.19 21:02 Cavallino
- 06.01.19 23:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=