-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Wed, 12 Dec 2018 22:52:15 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 54
Message-ID: <purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@g...com>
<puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1544651539 29521 89.70.94.204 (12 Dec 2018 21:52:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Dec 2018 21:52:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <0...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645880
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-12 o 22:29, s...@g...com pisze:
> No i jak jest to turbina o zmiennej geometrii to komuter ja ustawia
> zeby sie nie krecila niepotrzebnie.
>
> Dlatego to czy sie rozkreci zalezy nie tylko od obrotow ale i od tego
> jak komputer ustawi kierownice.
No więc właśnie. Kiedyś się temu przyglądałem jak mi grzebali przy
turbinie i generalnie sterowanie wygląda dość skomplikowanie. Nawet na
niskich obrotach potrafi ją na maxa rozkręcić jeśli depniesz. A co
ciekawe, na wysokich obrotach doładowanie wcale nie musi być bardzo
wysokie jeśli np. jedziesz jednostajnie. Wygląda to tak jakby w takt
obciążenia silnika siłownik reagował.
>> A nawet jeśli o skuteczność na niższych obrotach chodzi, to łatwo
>> ją zaobserwować. Podłącz komputer, ustaw siłownik na pełne
>> zamknięcie i spróbuj jeździć takim samochodem (lub wywołaj tryb
>> awaryjny odłączając jakiś czujnik na chwilę). Zobaczysz, że nawet
>> na najniższych obrotach turbina ma istotny wpływ.
>>
>
> No ma, ale jest on stosunkowo niewielki i temperatury plus obciazenia
> przy tych warunkach sa pomijalne. Po prostu kreci sie ale nie jest to
> rotacja szybka ani nie jest zagrzana ani nie jest obciazona.
Szczerze mówiąc zupełnie inne mam obserwacje. Po odłączeniu turbiny
samochód był jak krowa - nawet w warunkach miejskich wlokłem się prawym
pasem bo trudno było wyprzedzić tych z prawej - bardzo kiepskie
przyspieszenie.
U mnie jest tak jak napisałem - nawet jeśli na najniższych obrotach
depnę, to sterownik na chwilę daje pełne otwarcie kierownicy (zapewne po
to by turbina szybciej się rozkręciła), chwilę potem zmniejsza. Wpływ
jest bardzo zauważalny.
Przypuszczam, że moc silnika też ma znaczenie. Np. jeśli na niskich
obrotach moc jest hipotetycznie o 10% podnoszona, to przy 100KM oznacza
to przyrost 10kM - czyli nic. A przy 300KM, przyrost 30KM już znaczy.
>> Swoją drogą bardzo wysoko łapie u Ciebie. U mnie już przy 2000 obr
>> max. mocno w fotel wciska a przy poprzedniej już od 1800 tak było
>> (niestety).
>>
>
> te 2300 to przy dizlu.
No ja mam właśnie diesla. W benzynie 2300 to spoczynek przecież :-D Tam
turbina zaczyna być dostrzegalna przy 3500 lub więcej. Nawet nie
zakładałem, że możesz mieć na myśli nie-diesla.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.18 22:58 Marek S
- 12.12.18 22:59 Budzik
- 12.12.18 23:12 Marek S
- 12.12.18 23:25 s...@g...com
- 13.12.18 06:57 Tomasz Gorbaczuk
- 13.12.18 21:52 Marek S
- 13.12.18 22:10 Marek S
- 13.12.18 22:49 s...@g...com
- 13.12.18 22:51 s...@g...com
- 14.12.18 22:02 Marek S
- 14.12.18 22:13 s...@g...com
- 14.12.18 22:44 Marek S
- 14.12.18 23:35 s...@g...com
- 15.12.18 23:30 Marek S
- 16.12.18 08:56 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=