  • 681. Data: 2011-09-30 13:01:05
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:708b87diehl802r27ek6i1dn4cn7tl0b07@4ax.com...

    > I tyle na temat Twojej wiedzy

    Nie - tyle na temat Twojego lenistwa.
    Nawet z podanych wyników z google nie chciało sie poczytać.
    Lepiej żądać ryby.
    Jak PIS.

  • 682. Data: 2011-09-30 13:01:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 12:48:33 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Ale o ile dobrze rozumiem co wypisujesz, to negujesz zastosowanie i
    >działanie prawa wielkich liczb w ubezpieczeniach, a nie samo to prawo.

    źle zrozumiałeś.
    Ja neguję twierdzenie, że z prawa wielkich liczb wynika, że każdy
    spadek liczby polis musi wiązać się ze wzrostem składki.

    Nie zaprzeczam związku dokładności obliczeń czy oszacowań wraz ze
    wzrostem liczby doświadczeń (zdarzeń).
    Zaprzeczam tylko twierdzeniu, że to dowodzi - szczególnie powyżej
    pewnej liczby - że wzrost tej dokładności musi prowadzić do
    zmniejszenia wysokości składek.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 683. Data: 2011-09-30 13:07:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > źle zrozumiałeś.
    > Ja neguję twierdzenie, że z prawa wielkich liczb wynika, że każdy
    > spadek liczby polis musi wiązać się ze wzrostem składki.

    Nie - to Ty nie rozumiesz co negujesz.
    Gdyby było inaczej, to by znaczyło ze to prawo w ubezpieczeniach nie działa,
    więc wszyscy którzy je stosują popełniają błąd.
    Skoro twierdzisz, że to nie to samo, to po prostu nie rozumiesz o czym
    piszesz.
    I pewnie tak pozostanie, skoro odmawiasz nabycia tej wiedzy.

    > Nie zaprzeczam związku dokładności obliczeń czy oszacowań wraz ze
    > wzrostem liczby doświadczeń (zdarzeń).

    Czyli Twoim zdaniem ubezpieczyciel większe ryzyko (związane z mniejszą
    dokładnością jego wyliczenia) weźmie na siebie, tak kombinujesz?
    LOL !!!!!
    Może ktoś taki się znajdzie i szybko się przejedzie, ale średnia rynku
    niestety musi wzrosnąć - składki zostaną policzone od maksymalnego możliwego
    ryzyko, do którego pewnie jeszcze zostanie dodany duży margines możliwego
    błędu.

    > Zaprzeczam tylko twierdzeniu, że to dowodzi - szczególnie powyżej
    > pewnej liczby - że wzrost tej dokładności musi prowadzić do
    > zmniejszenia wysokości składek.

    Ale tu chodzi o sytuację odwrotną - to spadek puli ubezpieczonych MUSI
    spowodować ich zwiększenie.

  • 684. Data: 2011-09-30 13:15:50
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 13:07:16 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Ale tu chodzi o sytuację odwrotną - to spadek puli ubezpieczonych MUSI
    >spowodować ich zwiększenie.

    OK, powiedzmy, że przekonałeś mnie, że TU raczej nie pomyli się w
    szacowaniu na swoją niekorzyść.
    Teraz podrążę: o ile musiałaby wzrosnąć składka przy spadku liczby
    polis w danym TU o np. połowę (możesz przyjąć inną liczbę)?

    Powtórzę: jestem gotów zgodzić się na wyższe składki OC (odpowiadające
    rzeczywistemu ryzyku + niepewność pomiaru), jeśli to miałaby być cena
    za więcej wolności.

    Jeszcze dodam jedną rzecz, którą dotąd pomijaliśmy: gdyby OC nie było
    obowiązkowe, to każde TU musiałoby się starać, żebyśmy właśnie u nich
    kupili polisę. Nie ma więc pewności, że wprowadzenie dobrowolności
    ubezpieczeń OC odbiłoby się negatywnie na wysokości składek.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 685. Data: 2011-09-30 13:22:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Teraz podrążę: o ile musiałaby wzrosnąć składka przy spadku liczby
    > polis w danym TU o np. połowę (możesz przyjąć inną liczbę)?

    Nie mam zielonego pojęcia, już Ci mówiłem że nie jestem specjalistą od
    ryzyka.

    > Powtórzę: jestem gotów zgodzić się na wyższe składki OC (odpowiadające
    > rzeczywistemu ryzyku + niepewność pomiaru), jeśli to miałaby być cena
    > za więcej wolności.

    A ja nie jestem, bo nie widzę powodów dla których taka wolność w tym
    przypadku byłaby pozytywem.

    > Jeszcze dodam jedną rzecz, którą dotąd pomijaliśmy: gdyby OC nie było
    > obowiązkowe, to każde TU musiałoby się starać, żebyśmy właśnie u nich
    > kupili polisę.

    Niby dlaczego teraz nie musi, a wtedy by musiało?
    Nic bardziej błędnego, ten kto nie chce daje zaporowe stawki i nie
    ubezpiecza.

    OC już dzisiaj jest niedochodowe, ale każdy ubezpieczyciel chętnie
    ubezpieczy maksymalnie dużą ilość ludzi, z dwóch powodów:
    -klient na niedochodowe OC jest potencjalnym klientem na inne dochodowe
    polisy, głównie AC
    -właśnie przez większy portfel mogą zmniejszyć straty na OC

  • 686. Data: 2011-09-30 13:33:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-30 12:07, AZ pisze:

    > Tak mi się przypomniało:
    >
    > http://groups.google.com/group/pl.listserv.chomor-l/
    browse_thread/thread/424fe1a8b8fafd15/13bbf52f48495d
    b2

> [...]
    > - [o]: Radzę uważać co pan mówi. Ma pan już przecież kolegium za
    > obrażenie
    > policjanta w lipcu 2006 roku oraz wyrok za opowiedzenie
    > nietolerancyjnego
    > dowcipu o nekrofilach.
    > - [k]: (Milczenie)
    > - [o]: Czy chce pan coś jeszcze ?
    > - [k]: Tak, mam kupon na darmowe dwa litry coli.
    > - [o]: Przykro mi, proszę pana, ale nasz regulamin zabrania podawania
    > coli
    > cukrzykom...........
    >

    > Niby zabawne to jest ale właśnie w takim kierunku zmierzamy...

    Zabawne to jest, że żartobliwy tekst ktoś przyjmuje za model rozwoju
    cywilizacji, jednocześnie zapominając, że wiele z tych elementów już
    od dawna istnieje i służy interesom społeczeństwa. Z drugiej strony
    społeczeństwo jako całość raczej dobrze broni swych interesów, więc
    "sprzedawca pizzy" takich informacji nigdy nie dostanie legalnie.

    > Rozumiem, że takiego świata chcesz? :-)

    Świat taki nie będzie - najwyżej nie będzie go wcale. Wielu było
    proroków, wizjonerów i jakoś równowaga jest zachowana. Nawet w
    literaturze SF wizje utopijne czy antyutopijne są obecnie
    zdecydowanie rzadsze niż kiedyś.

  • 687. Data: 2011-09-30 13:42:53
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Znaczy co mam zrobić? Wbrew swoim przekonaniom głosować na oszołoma i
    > populistę JKM?

    A na oszołoma albo populiste z PISPOPSLLSD lepiej?
    JKM robi różnicę w stosunku do tych co powyzej. Ja nie agituje, po prostu
    IMO jest to jedyna partia ktora jest inna od PISPOPSLLSD. Nawet jesli to
    inny rodzaj populizmu. Szans na rzadzenie nie ma wiec ryzyko jest
    niewielkie. Ale gdyby mial ze 30 osob w sejmie to moze PISPOPSLLSD zaczelo
    by cokolwiek!!!! robic i czymkolwiek!!!! sie roznic.

  • 688. Data: 2011-09-30 13:44:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 13:22:49 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    >polisy, głównie AC
    >-właśnie przez większy portfel mogą zmniejszyć straty na OC

    czyli per saldo wychodzą na plus, a za ubezpieczonych z tytułu OC
    płacą ubezpieczeni w AC.
    Czyli jeszcze jedno potwierdzenie moich "przeczuć": OC warto płacić, a
    AC - nie :-) Być może się to zmieni po wprowadzeniu dobrowolności, ale
    pewnie nieprędko będę miał szansę się o tym przekonac.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 689. Data: 2011-09-30 13:48:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > czyli per saldo wychodzą na plus,

    Zapewne nie wszyscy i nie tak jakby chcieli.
    Zwrot z kapitału może im się nie udać.

    > Czyli jeszcze jedno potwierdzenie moich "przeczuć": OC warto płacić, a
    > AC - nie :-)

    Pewnie że nie warto.
    Jeść też nie warto, bo za drogo.

  • 690. Data: 2011-09-30 14:12:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 13:48:59 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Zapewne nie wszyscy i nie tak jakby chcieli.
    >Zwrot z kapitału może im się nie udać.

    więc niech podniosą stawki OC i zarobią tyle, ile zechcą.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski