  • 671. Data: 2011-09-30 12:11:19
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 11:36:49 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Tylko wtedy, gdy ktoś go nie zna.

    Poproszę o konkretne uzasadnienie, w jaki sposób twierdzenie, że "z
    prawdopodobieństwem dowolnie bliskim 1 można się spodziewać, iż przy
    dostatecznie wielkiej liczbie prób częstość danego zdarzenia losowego
    będzie się dowolnie mało różniła od jego prawdopodobieństwa" można
    dowieść, że OC będzie tańsze, jeśli wykupi je większa liczba osób (bez
    zmian innych warunków).

    Napiszę szczerze jak ja to widzę: nie masz o tym pojęcia, powołujesz
    się na twierdzenia, których nie rozumiesz i na wykłady, jakie podobno
    Ci udzieloni licząc, że przytłoczysz mnie swoją (rzekomą) erudycją.
    Nie przytłoczyłeś.

    Dla ułatwienia: nie neguję tego, że im więcej polis i zdarzeń, tym
    bardziej częstość zdarzeń odpowiada ich prawdopodobieństwu.
    A czy jesteś w stanie udowodnić, że przy mniejszej liczbie polis i
    zdarzeń częstość jest na pewno mniejsza (lub większa) niż
    prawdopodobieństwo?

    >Ja AC traktuję jako koszt mojego spokoju.

    a ja traktuję oszczędności (choćby odłożone niezapłacone AC) jako
    źródło mojego. I niech tak pozostanie, tak nam dopomóż, ustawodawco.

    >Brak AC=brak możliwości zaliczenia naprawy powypadkowej w koszty.

    no tak, to jest chore. Ale nie zmienia mojej decyzji (choć mnie
    dotyczy).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 672. Data: 2011-09-30 12:20:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 11:40:21 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Np.
    >"Ubezpieczenie (asekuracja) - gwarancje finansowe udzielane przez
    >towarzystwa ubezpieczeniowe na wypadek zaistnienia zdarzeń losowych.
    >Stanowią formę wspólnot ponoszenia ryzyka opartą na wykorzystaniu działania
    >prawa wielkich liczb, polegają na gromadzeniu funduszy, z których wypłacane
    >są określone kwoty w razie wystąpienia zdarzeń losowych objętych
    >ubezpieczeniem. /.../"

    Czy to dowodzi, że przy milionie polis koszty w porównaniu do wpływów
    są mniejsze niż gdy polis są 2 miliony?
    A może właśnie TU obsługujące 100 tys. (albo 1000 albo milion) polis
    będzie miało ich wystarczająco dużo, by częstość była podobna jak w TU
    10x większym, a za to jego koszty będą 20x mniejsze (w przeliczeniu na
    polisę)?

    Jest dla mnie oczywiste, że korzystając z ubezpieczenia rozkładam w
    pewnym sensie ryzyko na większą liczbę uczestników tego "zakładu" i
    niejako "spłaszczam" skutki ryzyko wystąpienia pewnych zdarzeń w
    jednym miejscu (np. mało prawdopodobne jest, że burza uszkodzi w
    jednym czasie 100 domów w całej Polsce).

    Gdyby zależność była taka prosta, to małe towarzystwa nie miałyby
    racji bytu, a jednak są i powstają nowe.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 673. Data: 2011-09-30 12:24:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    <c...@k...pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Źle szukasz.
    >Raczej musiałbyć się skierować na wykorzystanie tego prawa w
    >ubezpieczeniach.

    Źle szukam? Ale przecież podana przez Ciebie definicja:...

    >Np.
    >"Ubezpieczenie (asekuracja) - gwarancje finansowe udzielane przez /.../

    ...nie jest oparta na niczym innym niż podałem?

    >http://www.bankowa.pl/wiecej.php?id=ub-348

    pewnie jednak jej nie kupię tylko po to, by znaleźć (lub nie znaleźć)
    potwierdzenia Twoich słów. Jesli możesz - podaj odpowiedni cytat.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 674. Data: 2011-09-30 12:42:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > będzie się dowolnie mało różniła od jego prawdopodobieństwa" można
    > dowieść, że OC będzie tańsze, jeśli wykupi je większa liczba osób (bez

    Już pisałem - to są podstawy ubezpieczeńm, na grupie swoich braków w
    edukacji nie nadrobisz, a ja nie zamierzam robić za darmowego nauczyciela,
    więc na pewno nie zrobisz tego moim kosztem (mojego czasu).

  • 675. Data: 2011-09-30 12:45:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > będzie miało ich wystarczająco dużo, by częstość była podobna jak w TU
    > 10x większym, a za to jego koszty będą 20x mniejsze (w przeliczeniu na

    Nawet na logikę powinno być dokładnie odwrotnie.
    Dlatego właśnie mały sklep utrzymuje się ledwo ledwo z marży dwa razy
    wyższej niż dobrze prosperujący duży market.

    > Gdyby zależność była taka prosta, to małe towarzystwa nie miałyby
    > racji bytu,

    I małe sklepy, małe firmy itd.

    > a jednak są i powstają nowe.

    Bo tak czy tak jakiś tam dochód osiągają, jednakże przy większym ryzyku.

  • 676. Data: 2011-09-30 12:48:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Źle szukam? Ale przecież podana przez Ciebie definicja:...

    > ...nie jest oparta na niczym innym niż podałem?

    Oczywiście że jest oparta.
    Ale o ile dobrze rozumiem co wypisujesz, to negujesz zastosowanie i
    działanie prawa wielkich liczb w ubezpieczeniach, a nie samo to prawo.

    > pewnie jednak jej nie kupię tylko po to, by znaleźć (lub nie znaleźć)
    > potwierdzenia Twoich słów. Jesli możesz - podaj odpowiedni cytat.

    Przykro mi, nie mam zamiaru za Ciebie roboty wykonywać, to Ty chcesz wiedzę
    poszerzać, a nie ja.
    Musi wystarczyć Ci wędka zamiast ryby:
    http://www.google.pl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8
    &q=prawo+wielkich+liczb+ubezpieczenia#sclient=psy-ab
    &hl=pl&source=hp&q=prawo+wielkich+liczb+ubezpieczeni
    a+ryzyko&pbx=1&oq=prawo+wielkich+liczb+ubezpieczenia
    +ryzyko&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1213l2335l0l33
    06l7l7l0l0l0l0l605l2831l3-1.3.2l6l0&bav=on.2,or.r_gc
    .r_pw.,cf.osb&fp=414cc6d57ffaca73&biw=1280&bih=687

  • 677. Data: 2011-09-30 12:49:12
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 12:42:48 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Już pisałem - to są podstawy ubezpieczeńm, na grupie swoich braków w
    >edukacji nie nadrobisz, a ja nie zamierzam robić za darmowego nauczyciela,
    >więc na pewno nie zrobisz tego moim kosztem (mojego czasu).

    A chociaż podasz w którym konkretnie miejscu tej książki jest dowód,
    że zależność między liczbą polis a kosztami jest rosnąca czy to też
    to równiez zajęłoby zbyt wiele Twojego cennego czasu?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 678. Data: 2011-09-30 12:50:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A chociaż podasz w którym konkretnie miejscu tej książki jest dowód,
    > że zależność między liczbą polis a kosztami jest rosnąca

    Nie kosztami, a wysokością składki.

    Jak zrozumiesz prawo wielkich liczb, to sam do tego dojdziesz.
    Popracuj trochę samodzielnie, zamiast stawiać żądania.

  • 679. Data: 2011-09-30 12:51:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 11:14:42 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >On zazwyczaj gdzies mieszka, i to przewaznie jest jego mieszkanie,
    >warte dosc sporo.

    ale przecież DOQ przyjął już wykluczające założenie, że 14 letnia
    felicja jest najcenniejsza w dorobku owego emeryta.

  • 680. Data: 2011-09-30 12:55:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 12:50:56 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Jak zrozumiesz prawo wielkich liczb, to sam do tego dojdziesz.
    >Popracuj trochę samodzielnie, zamiast stawiać żądania.

    I tyle na temat Twojej wiedzy: 0 linków, zero źródeł tylko mętne
    rzucanie haseł bez uzasadnienia ich związku z dyskusją.
    Ale oczywiście to tylko moja opinia.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski