    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złomowisko europy?
    Date: Fri, 30 Sep 2011 13:07:16 +0200

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:u48b879aqnifh6r5vlbct3e1rovk9emr46@4ax.com...

    > źle zrozumiałeś.
    > Ja neguję twierdzenie, że z prawa wielkich liczb wynika, że każdy
    > spadek liczby polis musi wiązać się ze wzrostem składki.

    Nie - to Ty nie rozumiesz co negujesz.
    Gdyby było inaczej, to by znaczyło ze to prawo w ubezpieczeniach nie działa,
    więc wszyscy którzy je stosują popełniają błąd.
    Skoro twierdzisz, że to nie to samo, to po prostu nie rozumiesz o czym
    piszesz.
    I pewnie tak pozostanie, skoro odmawiasz nabycia tej wiedzy.

    > Nie zaprzeczam związku dokładności obliczeń czy oszacowań wraz ze
    > wzrostem liczby doświadczeń (zdarzeń).

    Czyli Twoim zdaniem ubezpieczyciel większe ryzyko (związane z mniejszą
    dokładnością jego wyliczenia) weźmie na siebie, tak kombinujesz?
    LOL !!!!!
    Może ktoś taki się znajdzie i szybko się przejedzie, ale średnia rynku
    niestety musi wzrosnąć - składki zostaną policzone od maksymalnego możliwego
    ryzyko, do którego pewnie jeszcze zostanie dodany duży margines możliwego
    błędu.

    > Zaprzeczam tylko twierdzeniu, że to dowodzi - szczególnie powyżej
    > pewnej liczby - że wzrost tej dokładności musi prowadzić do
    > zmniejszenia wysokości składek.

    Ale tu chodzi o sytuację odwrotną - to spadek puli ubezpieczonych MUSI
    spowodować ich zwiększenie.