  • 641. Data: 2011-09-30 09:33:08
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Skreśl proszę ten argument z listy.

    Nie widzę zasadności.

    > Nie ma sensu dodawania argumentów na siłę i "na sztuki", bo to
    > w niczym nie podnosi wartości merytorycznej.
    > Odpowiedź zaś jest prosta: odzyskać wartość szkody ze spadku, długi
    > wchodzą do wartości (tego spadku).

    Drogi przyjacielu, to jest właśnie kolejna część tej układanki
    - dlaczego rodzina ma ponosić konsekwencje samodzielnej decyzji
    takiej osoby, czy wręcz jej błędu? A jak tego majątku nie starczy
    to dlaczego bezpośrednio poszkodowany w wypadku ma być jeszcze
    bardziej poszkodowany, ponieważ nie będzie możliwości rekompensaty
    wyrządzonej szkody?

    > Jeśli chcesz podnieść przypadek "zginie i był biedny", to nie ma
    > sensu, jako że takie zdarzenie mieści się w przypadku "był biedny".

    A skąd - to Ty teraz podajesz wymyślony przykład, by udowodnić, że
    wystarczy że był biedny. Z drugiej strony jednak fakt śmierci zmienia
    sytuację o tyle, że sprawca nie jest w stanie dalej w jakikolwiek
    sposób naprawić szkody (o ile nie posiadał majątku wcześniej).
    Jednak fakt jego przeżycia daje możliwość obciążenia go finansowo
    na kolejne dziesięciolecia.

    > Jeśli ma zero majątku i brak perspektyw na zmianę tej sytuacji
    > (np. wskutek otrzymania spadku samemu :P), to fakt że zginie lub
    > nie nic nie zmieni.

    W tej szczególnej sytuacji nie zmienia, choć można przyjąć, że
    jakby jednak przeżył to może jakiś spadek dostanie albo wygra
    np. w Lotto ;)

  • 642. Data: 2011-09-30 09:39:45
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 21:21:00 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Nie, dyskutowaliśmy cały czas o OC - to tylko Ty nagle o tym
    >OC zapomniałeś i przerzuciłeś się na temat zupełnie poboczny.

    nie ja ów poboczny temat wrzuciłem. Oczywiście nie przeczę, że się
    przerzuciłem na podrzucony temat, ale chcę podkreślić, że odciąłem
    fragment dotyczący OC, żeby było jasne, że moje odpowiedzi dotyczą
    tylko tego fragmentu (np. q...@4...com)

    >Bez sensu to są te pokrętne wywody, które mają w jakiś sposób
    >zamaskować Twoje zejście z tematu. Ja niczego nie dopasowuję

    ależ ja nie zaprzeczam, że nie piszę o OC. Jeśli wątek o dobrowolnych
    (obecnie) ubezpieczeniach Cię nie interesuje - po prostu go pomiń, a
    nie uparcie staraj się dopasować moje uwagi (o AC) do czego innego
    (OC).
    Pozwolę sobie też zauważyć, że jesteśmy w grupie dyskusyjnej i
    "dryfowanie" tematyki nie jest niczym dziwnym i niespotykanym (choćby
    to, że OC też jest dość luźno związane i ze złomowiskami i z Europą
    :-)

    >Stąd też cały czas tłumaczę, że w sumie nieistotny jest Twój
    >prywatny zakup nieobowiązkowego OC, a istotnym jest jego posiadanie
    >przez innych. Jak wygląda kwestia nieobowiązkowych ubezpieczeń

    a tu mnie zaskoczyłeś: przecież z Twojego punktu widzenia to ja jestem
    ten "inny". Dlaczego uważasz moją deklarację za nieistotną, skoro
    jestem częścią tego samego rynku (społeczeństwa) i poruszamy się po
    tych samych drogach?

    >to dostałeś już parę przykładów i jakikolwiek założenie, że
    >w przypadku nieobowiązkowego OC będzie inaczej jest zwyczajnie
    >fałszywe.

    ale ja właśnie wykazałem, że wybór tej samej osoby rezygnacji z
    ubezpieczenia majątku i jednocześnie ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej może być racjonalny.
    Nie zgadzam się z Tobą, jakoby "założenie, że [ludzie nie kupią]
    nieobowiązkowego OC jest /.../ fałszywe".

    >Błędne jest Twoje założenie, że większość posiadaczy samochodów
    >wykupowały dobrowolne OC, szczególnie w sytuacji, kiedy byłoby
    >ono dobrowolne i ciekawe ile razy by było wyższe - x10? A może
    >x100?

    a może x 0,5?

    >To Twój pomysł i dziwne jest, że sugerujesz mi tym pytaniem jego
    >autorstwo.

    nie sugeruję. Chciałem tylko podkreślić, że z faktu, że ludziw
    wybierają brak ubezpieczenia swojego majątku w żaden sposób nie
    wynika, że nie ubezpieczą się na wypadek odpowiedzialności cywilnej.
    Jestem ciekaw, czy się z tym zgadzasz.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 643. Data: 2011-09-30 09:40:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    A startuje? :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 644. Data: 2011-09-30 09:46:12
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 23:52:34 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Jeśli ma zero majątku i brak perspektyw na zmianę tej sytuacji
    >(np. wskutek otrzymania spadku samemu :P), to fakt że zginie lub

    ale zwolennicy obowiązkowego OC właśnie tak argumentują: nie możemy
    zostawić poszkodowanego "na lodzie", gdy sprawca nie może pokryć
    szkód. Trzeba więc rozważać i taki przypadek, skoro stan majątkowy
    poszkodowanego uznajemy za dobro, które społeczeństwo powinno chronić.

    A może jednak dojdziemy do wniosku, że jednak ryzyko jest nieodłączną
    częścią życia i nie warto poświęcać wolności w imię likwidacji czegoś,
    co nie da się do końca zlikwidować? (jakby co: pytam retorycznie :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 645. Data: 2011-09-30 09:53:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Sep 2011 21:51:20 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Jakbyś się nie starał, los może paść i na ciebie - popełnisz głupi błąd
    >i skasujesz komuś samochodzik za dwa miliardy.

    no właśnie: przecież dziś TU zapłacu 600.000 EUR, a reszta i tak
    spadnie na mnie.

    >Dodatkowo dzięki obowiązkowości stawki są niższe.

    być może tak jest. Nie możemy chyba tego dowieść, bo nie ma z czym
    porównać.
    Wydaje się logiczne, że po zniesieniu obowiązku będą ubezpieczać się
    przede wszystkim ci bardziej "ryzykowni", a zrezygnują z OC ci, którzy
    nie obawiają się spowodowania szkód (np. właściciele aut w remoncie
    lub odstawianych na zimę "na kołki"). Przyznam się, że sam jestem
    ciekaw, jak wyglądałby rynek OC po zniesieniu obowiązku.

    >Wtedy płaci UFG.

    ... i stara się odzyskać to, co wypłacił.

    >A jakie ma to znaczenie? Ubezpieczyciel ma psi obowiązek wypłacić
    >odszkodowanie z OC.

    zgadza się, teraz na tych nieodpowiedzialnych składają się wszyscy - w
    imię dobra poszkodowanych. Może i jest to słuszne, ale ja nie jestem o
    tym przekonany.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 646. Data: 2011-09-30 10:05:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > a dlaczego ubezpieczenie (i konieczność płacenia za szkody) miliona
    > kierowców miałoby generować większe koszty (ryzyko) niż przy 2
    > milionach kierowców?

    Prawo wielkich liczb.

    > Dlaczego w takim razie np. wielu taksówkarzy wybiera towarzystwa
    > ubezpieczeń wzajemnych i tam się ubezpieczają zamiast kupowac polisy w
    > nomen omen Powszechnym ZU?

    Pewnie liczą na to iż tu wkalkuluje niższy zysk, lub jego brak.
    Komercyjne musi zarobić i to dużo.
    A może dla ich grupy zawodowej ryzyko jest po prostu inne, mniejsze niż
    ogólne.

    > Twój wybór: porównujesz "ból" z kosztem i wychodzi Ci, że AC tańsze.

    Nie.
    Wychodzi mi, że AC łatwiej przełknąć.
    Przez 20 lat pomogło mi raz, gdy pijaczek skasował mi Citroena w czołówcem
    ale gdybym go nie miał to cofnął bym się w rozwoju o 10 lat i musiał jeździć
    zbiorkomem.
    To też byłoby tańsze, ale nie o cenę tu chodzi.

    > Cieszę się, że nie postulujesz obowiązkowego AC, bo przecież
    > "powszechne jest tańsze po prostu" :-)

    A wiesz że bardzo bym chciał?
    Bo na braku takiego rozwiązania tracę podwójnie, nie mogę kupić AC na Lancię
    (wiek), a gdy się coś stanie to z braku AC nie mogę naprawy w koszty
    wrzucić.
    Gdyby było obowiązkowe żaden ubezpieczyciel nie miałby prawa mi odmówić.

  • 647. Data: 2011-09-30 10:07:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > ... i stara się odzyskać to, co wypłacił.

    > zgadza się, teraz na tych nieodpowiedzialnych składają się wszyscy - w
    > imię dobra poszkodowanych.

    Po prostu kupujesz dwa ubezpieczenia w jednym.
    To w UFG jest o tyle więcej warte, że ubezpieczasz w nim SWÓJ majątek.

  • 648. Data: 2011-09-30 10:23:15
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 17:07, kamil pisze:

    > A dlaczego masz płacić tyle za ropę, która przecież wypływa z dziury w ziemi?

    Właściwe pytanie brzmi: dlaczego mam płacić po 50 zł za litr syntetycznego
    paliwa z buraków zamiast 5 zł za ropę, tylko dlatego że jakieś gremium uchwaliło
    że zwykłego już nie dostanę? Tak właśnie jest z żarówkami, zwanymi ze względów
    piarowych energooszczędnymi.

  • 649. Data: 2011-09-30 10:25:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-30 09:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie - mam kominek :)

    O, taki kominek to dopiero fajna rzecz, imponująca sprawność, wychwyt CO2 :)

  • 650. Data: 2011-09-30 10:31:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-29 12:15, kamil pisze:

    > Patrz mechanikowi na ręce

    No, to akurat jest szczyro prowdo, wielokrotnie potwierdzona.