  • 651. Data: 2011-09-30 10:36:42
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 10:05:54 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Prawo wielkich liczb.

    Dlaczego zatem PZU nie jest najtańsze w PL, skoro mają najwięcej polis
    OC (link dziś podałem)?

    Być może masz rację, ale czy potrafisz wyliczyć to dokładnie: o ile
    zdrożeć musi OC w TU z dwoma milionami polis, gdy połowa klientów
    zrezygnuje?
    Jeśli nie potrafisz, tego nawet oszacowac i poprzestaniesz na ogólniku
    "prawo wielkich liczb", to IMHO jesteś zupełnie nie przekonywający.

    >Nie.
    >Wychodzi mi, że AC łatwiej przełknąć.

    ależ to właśnie piszę: Twój wybór.

    >Przez 20 lat pomogło mi raz, gdy pijaczek skasował mi Citroena w czołówcem
    >ale gdybym go nie miał to cofnął bym się w rozwoju o 10 lat i musiał jeździć
    >zbiorkomem.

    a gdyby mi pijaczek skasował 306-tkę, to po prostu za parę tygodni
    kupiłbym następną. Mój rozwój (BTW: w jakim sensie?) nie ucierpiałby.

    >A wiesz że bardzo bym chciał?
    >Bo na braku takiego rozwiązania tracę podwójnie, nie mogę kupić AC na Lancię
    >(wiek), a gdy się coś stanie to z braku AC nie mogę naprawy w koszty
    >wrzucić.
    >Gdyby było obowiązkowe żaden ubezpieczyciel nie miałby prawa mi odmówić.

    wybacz, ale dla Twojej wygody nie godzę się płacić równowartości moich
    aut co 10 czy paręnaście lat.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 652. Data: 2011-09-30 10:41:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 10:07:57 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Po prostu kupujesz dwa ubezpieczenia w jednym.
    >To w UFG jest o tyle więcej warte, że ubezpieczasz w nim SWÓJ majątek.

    hmmm, to może mieć sens. Od tych 5 czy 6 złotych rocznie nie
    zbiednieję (90-parę milionów przychodów UFG podzieliłem przez
    17-cośtam milionów polis komunikacyjnych OC).
    To takie mikro-AC :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 653. Data: 2011-09-30 10:45:01
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 16:12, DoQ pisze:

    > Ale to jest populistyczna utopia.
    > Przepisy BHP też zlikwiduje? Obowiązek zakładania odzieży ochronnej, kaski na
    budowach itp.?

    a obowiązek noszenia czapki w zimie wprowadzimy, bo to zdrowiej?
    W każdą stronę można pójść do absurdu. Co do przepisów BHP, kasków,
    to jestem za - tam gdzie występuje praca najemna. We własnym warsztacie
    nie mam ochoty być do tego zmuszanym (co nie znaczy że bym nie wkładał).

  • 654. Data: 2011-09-30 10:46:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dlaczego zatem PZU nie jest najtańsze w PL, skoro mają najwięcej polis
    > OC (link dziś podałem)?

    Bo koszty operacyjne zapewne mają za duże, może również zysk.

    > Być może masz rację, ale czy potrafisz wyliczyć to dokładnie: o ile
    > zdrożeć musi OC w TU z dwoma milionami polis, gdy połowa klientów
    > zrezygnuje?

    Nie jestem specjalistą od szacowania ryzyka, tacy się cenią.

    > Jeśli nie potrafisz, tego nawet oszacowac i poprzestaniesz na ogólniku
    > "prawo wielkich liczb", to IMHO jesteś zupełnie nie przekonywający.

    LOL !!!!
    Rozumiem, że Ty jesteś specjalistą, wyliczyłeś że nie zdrożeje i dlatego
    jesteś przekonujący? ;-)

    > a gdyby mi pijaczek skasował 306-tkę, to po prostu za parę tygodni
    > kupiłbym następną.

    No widzisz, a ja zazwyczaj nie jeżdżę autami wartymi 3 tygodnie mojej pracy.
    Może rowerami czy skuterami.

    > wybacz, ale dla Twojej wygody

    To nie jest wygoda, to jest kolejny przymus ustawowy, którego nie jestem w
    stanie spełnić, bo ustawodawca nie przewidział takiego przypadku, nie
    zapewnił możliwości jego realizacji, a obowiązek nałożył.

  • 655. Data: 2011-09-30 10:47:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > hmmm, to może mieć sens. Od tych 5 czy 6 złotych rocznie nie
    > zbiednieję (90-parę milionów przychodów UFG podzieliłem przez
    > 17-cośtam milionów polis komunikacyjnych OC).
    > To takie mikro-AC :-)

    Dokładnie o to mi szło.

  • 656. Data: 2011-09-30 10:48:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 16:57, kamil pisze:

    > Co będzie następne? Kobieta nie zna sztuk walki, to niech ją gwałcą ile wlezie?

    Długo się zastanawiałem na czym polega analogia bycia gwałconym do wolności
    wyboru ochrony własnego bezpieczeństwa, ale intelektualnie mnie to przerosło.

  • 657. Data: 2011-09-30 10:51:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 19:32, DoQ pisze:

    > Pozostawianie otwartych studzienek zgodne z prawem nie jest, ale nie każ mi szukać
    teraz przepisów.

    Oczywiście, bo sprowadza niebezpieczństwo na innych - to jest ta zasadnicza różnica.
    Granicą wolności dobro innych.

  • 658. Data: 2011-09-30 10:52:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 19:37, Artur Maśląg pisze:

    > Nikt nie wpadł jeszcze na pobieranie dodatkowej opłaty za jazdę
    > bez pasów. W sumie to jest jakaś myśl.

    Jak to nie? 50 czy 100zł zdaje się? Tylko dość rzadko kasują... ;)

  • 659. Data: 2011-09-30 11:02:12
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 15:30, DoQ pisze:

    > I Ty mu wierzysz?

    Myślę że by próbował.

    Cała jego kariera wskazuje na szczerość intencji - zwłaszcza to,
    że nigdy nie cofnął się przez głoszeniem poglądów niepopularnych,
    w tym wprost obrażania wyborców poprzez nazywanie ich złem koniecznym
    wyłącznie do czasu przęjecia władzy i ustanowienia monarchii :)

  • 660. Data: 2011-09-30 11:07:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-28 17:17, kamil pisze:

    > Ta europa przez dziesięciolecia opierała się i miała wpływ na upadek socjalizmu na
    wschodzie. Znajdź jakieś inne teorie spiskowe dziejów lepiej.

    Socjaldemokraci w Niemczech mają taki plakat:
    Karol Marks, niżej podpis: "to MY zrealizowaliśmy jego idee".
    I wiele w tym prawdy. A Wschodnia wersja komunistycznego socrealizmu
    na wschodzie była tylko dość porąbaną parodią, podbnie jak narodowy socjalizm.