    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złomowisko europy?
    Date: Fri, 30 Sep 2011 10:05:54 +0200
    <o...@4...com> <j61sit$kkr$1@news.onet.pl>
    <4...@4...com> <j61ttd$ook$1@news.onet.pl>
    <5...@4...com> <j61veh$tkk$1@news.onet.pl>
    <e...@4...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e6qa87hljt1j1uq4ltsvb5l8ke38q8aq8s@4ax.com...

    > a dlaczego ubezpieczenie (i konieczność płacenia za szkody) miliona
    > kierowców miałoby generować większe koszty (ryzyko) niż przy 2
    > milionach kierowców?

    Prawo wielkich liczb.

    > Dlaczego w takim razie np. wielu taksówkarzy wybiera towarzystwa
    > ubezpieczeń wzajemnych i tam się ubezpieczają zamiast kupowac polisy w
    > nomen omen Powszechnym ZU?

    Pewnie liczą na to iż tu wkalkuluje niższy zysk, lub jego brak.
    Komercyjne musi zarobić i to dużo.
    A może dla ich grupy zawodowej ryzyko jest po prostu inne, mniejsze niż
    ogólne.

    > Twój wybór: porównujesz "ból" z kosztem i wychodzi Ci, że AC tańsze.

    Nie.
    Wychodzi mi, że AC łatwiej przełknąć.
    Przez 20 lat pomogło mi raz, gdy pijaczek skasował mi Citroena w czołówcem
    ale gdybym go nie miał to cofnął bym się w rozwoju o 10 lat i musiał jeździć
    zbiorkomem.
    To też byłoby tańsze, ale nie o cenę tu chodzi.

    > Cieszę się, że nie postulujesz obowiązkowego AC, bo przecież
    > "powszechne jest tańsze po prostu" :-)

    A wiesz że bardzo bym chciał?
    Bo na braku takiego rozwiązania tracę podwójnie, nie mogę kupić AC na Lancię
    (wiek), a gdy się coś stanie to z braku AC nie mogę naprawy w koszty
    wrzucić.
    Gdyby było obowiązkowe żaden ubezpieczyciel nie miałby prawa mi odmówić.