    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złomowisko europy?
    Date: Fri, 30 Sep 2011 09:39:45 +0200
    <o...@4...com>
    <j62gff$k48$1@mx1.internetia.pl>

    On Thu, 29 Sep 2011 21:21:00 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Nie, dyskutowaliśmy cały czas o OC - to tylko Ty nagle o tym
    >OC zapomniałeś i przerzuciłeś się na temat zupełnie poboczny.

    nie ja ów poboczny temat wrzuciłem. Oczywiście nie przeczę, że się
    przerzuciłem na podrzucony temat, ale chcę podkreślić, że odciąłem
    fragment dotyczący OC, żeby było jasne, że moje odpowiedzi dotyczą
    tylko tego fragmentu (np. q...@4...com)

    >Bez sensu to są te pokrętne wywody, które mają w jakiś sposób
    >zamaskować Twoje zejście z tematu. Ja niczego nie dopasowuję

    ależ ja nie zaprzeczam, że nie piszę o OC. Jeśli wątek o dobrowolnych
    (obecnie) ubezpieczeniach Cię nie interesuje - po prostu go pomiń, a
    nie uparcie staraj się dopasować moje uwagi (o AC) do czego innego
    (OC).
    Pozwolę sobie też zauważyć, że jesteśmy w grupie dyskusyjnej i
    "dryfowanie" tematyki nie jest niczym dziwnym i niespotykanym (choćby
    to, że OC też jest dość luźno związane i ze złomowiskami i z Europą
    :-)

    >Stąd też cały czas tłumaczę, że w sumie nieistotny jest Twój
    >prywatny zakup nieobowiązkowego OC, a istotnym jest jego posiadanie
    >przez innych. Jak wygląda kwestia nieobowiązkowych ubezpieczeń

    a tu mnie zaskoczyłeś: przecież z Twojego punktu widzenia to ja jestem
    ten "inny". Dlaczego uważasz moją deklarację za nieistotną, skoro
    jestem częścią tego samego rynku (społeczeństwa) i poruszamy się po
    tych samych drogach?

    >to dostałeś już parę przykładów i jakikolwiek założenie, że
    >w przypadku nieobowiązkowego OC będzie inaczej jest zwyczajnie
    >fałszywe.

    ale ja właśnie wykazałem, że wybór tej samej osoby rezygnacji z
    ubezpieczenia majątku i jednocześnie ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej może być racjonalny.
    Nie zgadzam się z Tobą, jakoby "założenie, że [ludzie nie kupią]
    nieobowiązkowego OC jest /.../ fałszywe".

    >Błędne jest Twoje założenie, że większość posiadaczy samochodów
    >wykupowały dobrowolne OC, szczególnie w sytuacji, kiedy byłoby
    >ono dobrowolne i ciekawe ile razy by było wyższe - x10? A może
    >x100?

    a może x 0,5?

    >To Twój pomysł i dziwne jest, że sugerujesz mi tym pytaniem jego
    >autorstwo.

    nie sugeruję. Chciałem tylko podkreślić, że z faktu, że ludziw
    wybierają brak ubezpieczenia swojego majątku w żaden sposób nie
    wynika, że nie ubezpieczą się na wypadek odpowiedzialności cywilnej.
    Jestem ciekaw, czy się z tym zgadzasz.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski