  • 611. Data: 2011-09-29 20:23:12
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-29 17:42, kamil pisze:

    > http://www.reo.pl/raport-morski-wiatr-kontra-atom

    A tak, czytałem. Wyjaśnij mi w związku z powyższym jak to się stało,
    że Szwecja powróciła do rozwoju energetyki jądrowej po nieudanej
    próbie jej zastąpienia farmami wiatrowymi? Pominąłeś moją
    odpowiedź na materiał, który sam przedstawiłeś?

    Wiesz, co jak co, ale ja zdecydowanie bardziej będę wierzył
    opiniom krajów to wykorzystujących w praktyce niż jakimś
    teoretycznym wydumkom, w których na pierwszym miejscu widzę
    "niebezpieczny atom" i tworzenie miejsc pracy na potrzeby
    energetyki wiatrowej.

  • 612. Data: 2011-09-29 21:21:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > tak to był przykład i o nim dyskutowaliśmy.

    Nie, dyskutowaliśmy cały czas o OC - to tylko Ty nagle o tym
    OC zapomniałeś i przerzuciłeś się na temat zupełnie poboczny.

    > Niepotrzebnie uparcie próbujesz dopasować moje odpowiedzi komentujące
    > dobrowolne ubezpieczenia majątku do ubezpieczeń (choćby i
    > dobrowolnych) od odpowiedzialności cywilnej.
    > Wyciągasz moje odpowiedzi na temat X i obalasz je, jak gdyby były
    > uzyte do argumentowania w temacie Y. To naprawdę nie ma sensu.

    Bez sensu to są te pokrętne wywody, które mają w jakiś sposób
    zamaskować Twoje zejście z tematu. Ja niczego nie dopasowuję
    i nie obalam, stwierdzam tylko, że obiegasz od tematu i to jak
    widzę celowo. Jak do tematu wrócisz to wtedy mogę ewentualnie
    z tym podyskutować.

    > Mój własny przykład: napisałem przecież, że AC nie kupuję, a OC
    > kupowałbym nawet, gdyby było nieobowiązkowe.

    Stąd też cały czas tłumaczę, że w sumie nieistotny jest Twój
    prywatny zakup nieobowiązkowego OC, a istotnym jest jego posiadanie
    przez innych. Jak wygląda kwestia nieobowiązkowych ubezpieczeń
    to dostałeś już parę przykładów i jakikolwiek założenie, że
    w przypadku nieobowiązkowego OC będzie inaczej jest zwyczajnie
    fałszywe.

    > Załóżmy, że podobnie zrobiłaby większość posiadaczy samochodów.

    Błędne jest Twoje założenie, że większość posiadaczy samochodów
    wykupowały dobrowolne OC, szczególnie w sytuacji, kiedy byłoby
    ono dobrowolne i ciekawe ile razy by było wyższe - x10? A może
    x100?

    > Czy
    > będziesz się upierał, że fakt, że zawarto zero umów AC wynika z
    > pewnością, że nikt nie zawarł umowy OC?

    To Twój pomysł i dziwne jest, że sugerujesz mi tym pytaniem jego
    autorstwo.

  • 613. Data: 2011-09-29 21:24:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 17:37, kamil pisze:

    > A ja cały czas pytam o źródła tych danych, to raz.

    Use google, young Jedi.

    > Dwa, że nie bierzesz wciąż pod uwagę wykorzystania do produkcji energii
    > pochodzącej z czystych źródeł.

    Bo OBECNIE te "czyste" źródła to ZNIKOMY procent całości produkcji.

    Dotrze do ciebie ten prosty fakt?

    Jak będziemy mieć już opanowaną fuzję termojądrową, tudzież w inny
    sposób będziemy produkować energię czysto, wydajnie, bezpiecznie, bez
    ograniczeń i niezawodnie (ukochane przez ciebie wiatraki są bardzo
    zawodne, bo zależą od kaprysów pogody), a surowce będziemy idealnie
    sortować z odpadków przy pomocy rezonansu gorącej plazmy, to sytuacja
    będzie zupełnie inna.

    Ale niestety OBECNIE większość produkcji energii jest cholernie brudna i
    spora jej część w produkcji nowych pojazdów idzie na transport,
    chociażby drogowy, którego na atomowy czy żaglowy sensownie nie przerobisz.

    [ciach]

    > Wyliczenia piękne zakładając, że produkcja tego Citroena faktycznie
    > generuje 6 ton CO2, czego na razie niczym nie potrafisz poprzeć.

    Źródła masz w sieci.

  • 614. Data: 2011-09-29 21:29:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 17:42, kamil pisze:

    > http://www.reo.pl/raport-morski-wiatr-kontra-atom

    Piękna wizja. Ale widziałeś, jaki tam rok podali? 2030. Obecnie mamy
    2011 i tych wiatraczków ani widu, ani słychu. Poza tym elektrownie
    węglowe czy jądrowe mają taką miłą cechę, że stabilnie dostarczają
    energii cały czas, póki mają paliwo i są sprawne.

    Wiatraki za to mają taką paskudną cechę, że jak nie wieje lub wieje za
    mocno, to niczego nie produkują.

    Swoją szosą jak już powołujesz się na artykuł powołujący się na
    informacje z Green Peace, to udaj się do samego źródła i popytaj ich
    właśnie o ekologiczne koszta produkcji nowych pojazdów.

  • 615. Data: 2011-09-29 21:32:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 15:40, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Tu już każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Moją odpowiedź znasz :-)

    Kononowicz? ;->

  • 616. Data: 2011-09-29 21:43:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 11:57, kamil pisze:

    > A żywotność zwykłej żarówki nie skraca się przy takim traktowaniu?

    Nie.

    Owszem, żarówki mają tendencję do przepalania w momencie włączania, ale
    dzieje się to jeśli włókno i tak już jest mocno nadwyrężone.

    W każdym razie żarówka z czujnikiem ruchu działa u mnie od ponad roku (a
    przy silnym wietrze "mruga" dość intensywnie - czujnik "patrzy" na bramę
    i reaguje na jej telepanie), a u moich rodziców te "wiecznotrwałe"
    świetlówki kompaktowe używane do oświetlania schodów (też się "pstryka"
    ale rzadziej) z reguły po roku już ledwie świecą i cholernie długo się
    "rozgrzewają".

  • 617. Data: 2011-09-29 21:51:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 12:27, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Przecież Kodeks Cywislny będzie obowiązywał nadal i nieubezpieczony
    > będzie zobowiązany odszkodowanie zapłacić.

    Pytanie czy będzie w stanie.

    Obowiązkowe OC jest dobrym pomysłem w sytuacji, kiedy niewielka liczba
    osób "musi" wyrobić statystyczną "normę" wyrządzenia bardzo kosztownej
    szkody. Czyli w przypadku kierowania pojazdami mechanicznymi.

    Jakbyś się nie starał, los może paść i na ciebie - popełnisz głupi błąd
    i skasujesz komuś samochodzik za dwa miliardy.

    Dodatkowo dzięki obowiązkowości stawki są niższe.

    > Podobnie jak jest teraz, gdy ów nie ma OC

    Wtedy płaci UFG.

    > lub prowadził "pod wpływem".

    A jakie ma to znaczenie? Ubezpieczyciel ma psi obowiązek wypłacić
    odszkodowanie z OC.

  • 618. Data: 2011-09-29 22:14:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello z,

    Thursday, September 29, 2011, 3:19:36 PM, you wrote:

    [...]

    > j.w.
    > Populistycznych hasełek i oszołomstwa przez ostatnie parę lat już mam
    > powyżej uszu.
    > Może gdyby ta socjalistyczna UE jakoś się trzymała, robiła to co mówi
    > ale tak nie jest i z każdym rokiem Korwin ma coraz więcej racji.
    > Czy trzeba wielkiego DUBBBB żeby zauważyć co się dzieje???

    Ile miałeś lat w 1991 roku?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 619. Data: 2011-09-29 23:10:48
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: z <z...@g...pl>

    kamil pisze:

    > Nie rozumiem za to wybierania kogoś, kto szans nie ma i tak.

    No tak. Zrozumienie istoty demokracji wymaga trochę wysiłku.

    Za to żeby zrozumieć że demokracja jest zła (przynajmniej w dzisiejszym
    wydaniu) trzeba jeszcze samodzielnie myśleć.
    Dużo myślenia życzę.

  • 620. Data: 2011-09-29 23:13:29
    Od: z <z...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze: