eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłodziej prądu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 21. Data: 2016-01-02 14:07:44
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 13:54, Shrek pisze:
    > On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:
    >
    >>>> Albo w komorze silnika.
    >>>
    >>> A to tam są jakieś lampki?
    >>>
    >>
    >>
    >> Bywają. :)
    >> Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.
    >
    > Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba
    > tam będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można
    > się było w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od
    > podwozia;)
    >
    > Shrek
    Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.

    Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
    2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
    się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
    zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.

    No to teraz pytanie czy te 0,20 może rozładować sprawny aku przez noc?
    Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
    zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.

    Ok. Zobaczymy jak będzie jutro i w poniedziałek pojadę do elektryka,
    zobaczymy co powie.


  • 22. Data: 2016-01-02 14:33:23
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:

    > Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.
    >
    > Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
    > 2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
    > się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
    > zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.

    Czyli jest ok. 0.20 mA nie rozładuje ci naładowanego akumulatora w
    rozsądnym czasie. Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P

    Weź jeszcze dla pewności sprawdź z miernikiem podłączonym jak na zdjęciu
    1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak się da i nie przekroczy
    zakresu) czy to rzeczywiście po zamknięciu z pilota i "uśpieniu"
    samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dokładność w tych
    granicach może być zaskakująco mała;)

    > Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
    > zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    > wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.

    Tak sam z siebie (w sensie niepodłączony) spadł z 12,5 do 11,8? To IMHO
    coś mocno nie tak z akumulatorem.

    Shrek.


  • 23. Data: 2016-01-02 14:35:48
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2016 o 12:44, twistedme pisze:
    > W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:
    >> On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:
    >>
    >>>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to
    >>>> 200mA
    >>>>
    >>>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >>>>> 0,72...
    >>>>
    >>>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
    >>>> IMHO powinno pokazywać zero.
    >>>>
    >>>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>>>
    >>>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    >>>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >>>>
    >>>> Shrek
    >>> http://pokazywarka.pl/vtror2/
    >>
    >> No dobra - wynika z tego, że jak podłączysz tak jak na zdjęciu drugim to
    >> zawsze mierzy prąd w amperach nieważne na jaki zakres ustawisz. Więc coś
    >> ciągnie ci 0,73 ampera - to dobra i zła wiadomość. Dobra - aku jest
    >> pewnie w porządku, zła musisz znaleźć co ci prąd zjada.
    >>
    >> Teraz wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdź kiedy pobór znacznie
    >> spadnie, będziesz z grubsza wiedział co. To coś ciągnie około 8 W więc w
    >> sumie może to być wszystko.
    >>
    >> PS (najlepiej oszukaj samochód że masz zamknięte drzwi, wciskając i
    >> blokując czymś czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
    >> grzebał). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpieczników pod
    >> maską - może będziesz miał szczęści i to któryś z nich.
    >>
    >> Shrek
    > No to już wiem, co będę dzisiaj robił :) Dzięki za pomoc.
    zaraz. podłącz ten miernik i poczekaj 5 minut. bardzo często jest tak,
    że auto potrzebuje czasu aby przejść w "stand-by"
    ToMasz


  • 24. Data: 2016-01-02 16:07:50
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2016 o 14:33, Shrek pisze:
    > On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:
    >
    >> Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.
    >>
    >> Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
    >> 2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
    >> się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
    >> zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.
    >
    > Czyli jest ok. 0.20 mA nie rozładuje ci naładowanego akumulatora w
    > rozsądnym czasie. Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P
    >
    > Weź jeszcze dla pewności sprawdź z miernikiem podłączonym jak na zdjęciu
    > 1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak się da i nie przekroczy
    > zakresu) czy to rzeczywiście po zamknięciu z pilota i "uśpieniu"
    > samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dokładność w tych
    > granicach może być zaskakująco mała;)
    >
    >> Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
    >> zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    >> wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.
    >
    > Tak sam z siebie (w sensie niepodłączony) spadł z 12,5 do 11,8? To IMHO
    > coś mocno nie tak z akumulatorem.
    >
    > Shrek.
    może inaczej. zrób wykres napięcia tego akumulatora w czasie, co 12
    godzin. zobaczysz czy zdycha akumulator czy masz pasożyta w aucie. Ja
    stawiam na akumulator
    ToMasz


  • 25. Data: 2016-01-02 19:56:18
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisał(a):

    > W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
    >> On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:
    >>
    >>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
    >>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
    >>>
    >>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
    >>
    >> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
    >>
    >>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >>> 0,72...
    >>
    >> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
    >> IMHO powinno pokazywać zero.
    >>
    >>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>
    >> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    >> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >>
    >> Shrek
    > http://pokazywarka.pl/vtror2/

    A nie podłączyłeś wcześniej tego miernika do + i - akumulatora mając sondę
    wpiętą w gniazo mA, albo A ?
    Nie znam dokładnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygląda na
    uszkodzony, bo niezależnie w które gniazdo (mA czy 20A) włożysz sondę
    czerwoną - multimetr powinien pokazywać to samo.

    Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
    drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

    Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
    kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.


  • 26. Data: 2016-01-02 21:45:15
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 02.01.2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisał(a):
    >
    >> W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
    >>> On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:
    >>>
    >>>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
    >>>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
    >>>>
    >>>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
    >>>
    >>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
    >>>
    >>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >>>> 0,72...
    >>>
    >>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
    >>> IMHO powinno pokazywać zero.
    >>>
    >>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>>
    >>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    >>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >>>
    >>> Shrek
    >> http://pokazywarka.pl/vtror2/
    >
    > A nie podłączyłeś wcześniej tego miernika do + i - akumulatora mając sondę
    > wpiętą w gniazo mA, albo A ?
    > Nie znam dokładnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygląda na
    > uszkodzony, bo niezależnie w które gniazdo (mA czy 20A) włożysz sondę
    > czerwoną - multimetr powinien pokazywać to samo.
    >
    > Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
    > drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

    Na drugim zdjęciu przewód czerwony jest podłączony do gniazda 20 A a
    przez to prąd idzie przez inny rezystor wewnętrzny w mierniku.

    >
    > Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
    > kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.
    >
    Pokaże to samo, 0,73

    --
    Czarek


  • 27. Data: 2016-01-02 21:55:01
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 13:03, Shrek pisze:
    > On 02.01.2016 12:53, Robert Wańkowski wrote:
    >> W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
    >>> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
    >> Albo w komorze silnika.
    >
    > A to tam są jakieś lampki?
    >
    >
    W Windstarze jest. Pewnie po to aby widzieć gdzie jest wtyczka od
    grzania silnika, którą trzeba wetknąć do gniazdka przedłużacza.

    Robert


  • 28. Data: 2016-01-02 22:17:39
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 2 Jan 2016 21:45:15 +0100, Czarek napisał(a):

    >> Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
    >> drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).
    >
    > Na drugim zdjęciu przewód czerwony jest podłączony do gniazda 20 A a
    > przez to prąd idzie przez inny rezystor wewnętrzny w mierniku.

    W moim gniazdka 20A i A różnią się tylko tym że 20A obchodzi bezpiecznik
    2A.
    Ale istotnie może być różnie.

    >> Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
    >> kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.
    >>
    > Pokaże to samo, 0,73

    W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
    Bardziej spokojny o wynik pomiaru byłbym gdyby gniazdo i zakres były
    ustawione jak należy :)


  • 29. Data: 2016-01-02 22:25:12
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>


    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pytania:
    > - co to może być?
    > - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
    > łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
    > - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na
    > noc i zmierzyć napięcie?

    https://youtu.be/n5FJDgcdii8

    --
    Yogi(n)


  • 30. Data: 2016-01-03 06:07:17
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 22:17, Tomasz Pyra wrote:

    >> Pokaże to samo, 0,73
    >
    > W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
    > Bardziej spokojny o wynik pomiaru byłbym gdyby gniazdo i zakres były
    > ustawione jak należy :)

    Tym niemniej ogólnie co do wielkości się zgadza. Na zakresie 20A
    pokazuje 0.73A co na zakresie 200mA odpowiada przekroczeniu zakresu.

    Shrek.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: