-
21. Data: 2016-01-02 14:07:44
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-02 o 13:54, Shrek pisze:
> On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:
>
>>>> Albo w komorze silnika.
>>>
>>> A to tam są jakieś lampki?
>>>
>>
>>
>> Bywają. :)
>> Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.
>
> Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba
> tam będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można
> się było w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od
> podwozia;)
>
> Shrek
Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.
Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.
No to teraz pytanie czy te 0,20 może rozładować sprawny aku przez noc?
Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.
Ok. Zobaczymy jak będzie jutro i w poniedziałek pojadę do elektryka,
zobaczymy co powie.
-
22. Data: 2016-01-02 14:33:23
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:
> Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.
>
> Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
> 2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
> się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
> zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.
Czyli jest ok. 0.20 mA nie rozładuje ci naładowanego akumulatora w
rozsądnym czasie. Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P
Weź jeszcze dla pewności sprawdź z miernikiem podłączonym jak na zdjęciu
1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak się da i nie przekroczy
zakresu) czy to rzeczywiście po zamknięciu z pilota i "uśpieniu"
samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dokładność w tych
granicach może być zaskakująco mała;)
> Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
> zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
> wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.
Tak sam z siebie (w sensie niepodłączony) spadł z 12,5 do 11,8? To IMHO
coś mocno nie tak z akumulatorem.
Shrek.
-
23. Data: 2016-01-02 14:35:48
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 02.01.2016 o 12:44, twistedme pisze:
> W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:
>> On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:
>>
>>>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to
>>>> 200mA
>>>>
>>>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>>>>> 0,72...
>>>>
>>>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
>>>> IMHO powinno pokazywać zero.
>>>>
>>>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>>>
>>>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
>>>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>>>>
>>>> Shrek
>>> http://pokazywarka.pl/vtror2/
>>
>> No dobra - wynika z tego, że jak podłączysz tak jak na zdjęciu drugim to
>> zawsze mierzy prąd w amperach nieważne na jaki zakres ustawisz. Więc coś
>> ciągnie ci 0,73 ampera - to dobra i zła wiadomość. Dobra - aku jest
>> pewnie w porządku, zła musisz znaleźć co ci prąd zjada.
>>
>> Teraz wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdź kiedy pobór znacznie
>> spadnie, będziesz z grubsza wiedział co. To coś ciągnie około 8 W więc w
>> sumie może to być wszystko.
>>
>> PS (najlepiej oszukaj samochód że masz zamknięte drzwi, wciskając i
>> blokując czymś czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
>> grzebał). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpieczników pod
>> maską - może będziesz miał szczęści i to któryś z nich.
>>
>> Shrek
> No to już wiem, co będę dzisiaj robił :) Dzięki za pomoc.
zaraz. podłącz ten miernik i poczekaj 5 minut. bardzo często jest tak,
że auto potrzebuje czasu aby przejść w "stand-by"
ToMasz
-
24. Data: 2016-01-02 16:07:50
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 02.01.2016 o 14:33, Shrek pisze:
> On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:
>
>> Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.
>>
>> Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
>> 2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
>> się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
>> zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.
>
> Czyli jest ok. 0.20 mA nie rozładuje ci naładowanego akumulatora w
> rozsądnym czasie. Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P
>
> Weź jeszcze dla pewności sprawdź z miernikiem podłączonym jak na zdjęciu
> 1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak się da i nie przekroczy
> zakresu) czy to rzeczywiście po zamknięciu z pilota i "uśpieniu"
> samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dokładność w tych
> granicach może być zaskakująco mała;)
>
>> Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
>> zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
>> wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.
>
> Tak sam z siebie (w sensie niepodłączony) spadł z 12,5 do 11,8? To IMHO
> coś mocno nie tak z akumulatorem.
>
> Shrek.
może inaczej. zrób wykres napięcia tego akumulatora w czasie, co 12
godzin. zobaczysz czy zdycha akumulator czy masz pasożyta w aucie. Ja
stawiam na akumulator
ToMasz
-
25. Data: 2016-01-02 19:56:18
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisał(a):
> W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
>> On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:
>>
>>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
>>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
>>>
>>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
>>
>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
>>
>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>>> 0,72...
>>
>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
>> IMHO powinno pokazywać zero.
>>
>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>
>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>>
>> Shrek
> http://pokazywarka.pl/vtror2/
A nie podłączyłeś wcześniej tego miernika do + i - akumulatora mając sondę
wpiętą w gniazo mA, albo A ?
Nie znam dokładnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygląda na
uszkodzony, bo niezależnie w które gniazdo (mA czy 20A) włożysz sondę
czerwoną - multimetr powinien pokazywać to samo.
Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).
Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.
-
26. Data: 2016-01-02 21:45:15
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 02.01.2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisał(a):
>
>> W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
>>> On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:
>>>
>>>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
>>>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
>>>>
>>>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
>>>
>>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
>>>
>>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>>>> 0,72...
>>>
>>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
>>> IMHO powinno pokazywać zero.
>>>
>>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>>
>>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
>>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>>>
>>> Shrek
>> http://pokazywarka.pl/vtror2/
>
> A nie podłączyłeś wcześniej tego miernika do + i - akumulatora mając sondę
> wpiętą w gniazo mA, albo A ?
> Nie znam dokładnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygląda na
> uszkodzony, bo niezależnie w które gniazdo (mA czy 20A) włożysz sondę
> czerwoną - multimetr powinien pokazywać to samo.
>
> Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
> drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).
Na drugim zdjęciu przewód czerwony jest podłączony do gniazda 20 A a
przez to prąd idzie przez inny rezystor wewnętrzny w mierniku.
>
> Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
> kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.
>
Pokaże to samo, 0,73
--
Czarek
-
27. Data: 2016-01-02 21:55:01
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2016-01-02 o 13:03, Shrek pisze:
> On 02.01.2016 12:53, Robert Wańkowski wrote:
>> W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
>>> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
>> Albo w komorze silnika.
>
> A to tam są jakieś lampki?
>
>
W Windstarze jest. Pewnie po to aby widzieć gdzie jest wtyczka od
grzania silnika, którą trzeba wetknąć do gniazdka przedłużacza.
Robert
-
28. Data: 2016-01-02 22:17:39
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 2 Jan 2016 21:45:15 +0100, Czarek napisał(a):
>> Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
>> drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).
>
> Na drugim zdjęciu przewód czerwony jest podłączony do gniazda 20 A a
> przez to prąd idzie przez inny rezystor wewnętrzny w mierniku.
W moim gniazdka 20A i A różnią się tylko tym że 20A obchodzi bezpiecznik
2A.
Ale istotnie może być różnie.
>> Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
>> kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.
>>
> Pokaże to samo, 0,73
W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
Bardziej spokojny o wynik pomiaru byłbym gdyby gniazdo i zakres były
ustawione jak należy :)
-
29. Data: 2016-01-02 22:25:12
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
> Pytania:
> - co to może być?
> - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
> łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
> - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na
> noc i zmierzyć napięcie?
https://youtu.be/n5FJDgcdii8
--
Yogi(n)
-
30. Data: 2016-01-03 06:07:17
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 02.01.2016 22:17, Tomasz Pyra wrote:
>> Pokaże to samo, 0,73
>
> W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
> Bardziej spokojny o wynik pomiaru byłbym gdyby gniazdo i zakres były
> ustawione jak należy :)
Tym niemniej ogólnie co do wielkości się zgadza. Na zakresie 20A
pokazuje 0.73A co na zakresie 200mA odpowiada przekroczeniu zakresu.
Shrek.