  • 21. Data: 2016-01-02 14:07:44
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 13:54, Shrek pisze:

    > Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba
    > tam będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można
    > się było w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od
    > podwozia;)
    >
    > Shrek
    Ok. Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. A więc na spokojnie.

    Jeżeli ruszę tylko coś, wystarczy, że otworzę drzwi i zamknę to przez ok
    2 min utrzymuje się te 0,72, mimo, że żadne lampki podświetlenia itd.
    się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
    zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.

    No to teraz pytanie czy te 0,20 może rozładować sprawny aku przez noc?
    Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
    zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.

    Ok. Zobaczymy jak będzie jutro i w poniedziałek pojadę do elektryka,
    zobaczymy co powie.

  • 22. Data: 2016-01-02 14:33:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:

> [...]
    > się nie palą, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluję drzwi, to tak
    > zostaje. Jak zamknę z pilota, to schodzi i utrzymuje się 0,01/0,02.

    Czyli jest ok. 0.20 mA nie rozładuje ci naładowanego akumulatora w
    rozsądnym czasie. Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P

    Weź jeszcze dla pewności sprawdź z miernikiem podłączonym jak na zdjęciu
    1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak się da i nie przekroczy
    zakresu) czy to rzeczywiście po zamknięciu z pilota i "uśpieniu"
    samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dokładność w tych
    granicach może być zaskakująco mała;)

    > Nie zostawiłem otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem też na 100%
    > zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    > wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.

    Tak sam z siebie (w sensie niepodłączony) spadł z 12,5 do 11,8? To IMHO
    coś mocno nie tak z akumulatorem.

    Shrek.

  • 23. Data: 2016-01-02 14:35:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2016 o 12:44, twistedme pisze:

    > No to już wiem, co będę dzisiaj robił :) Dzięki za pomoc.
    zaraz. podłącz ten miernik i poczekaj 5 minut. bardzo często jest tak,
    że auto potrzebuje czasu aby przejść w "stand-by"
    ToMasz

  • 24. Data: 2016-01-02 16:07:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2016 o 14:33, Shrek pisze:

> [...]
    > granicach może być zaskakująco mała;)

    > Tak sam z siebie (w sensie niepodłączony) spadł z 12,5 do 11,8? To IMHO

    może inaczej. zrób wykres napięcia tego akumulatora w czasie, co 12
    godzin. zobaczysz czy zdycha akumulator czy masz pasożyta w aucie. Ja
    stawiam na akumulator
    ToMasz

  • 25. Data: 2016-01-02 19:56:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisał(a):

    > http://pokazywarka.pl/vtror2/

    A nie podłączyłeś wcześniej tego miernika do + i - akumulatora mając sondę
    wpiętą w gniazo mA, albo A ?
    Nie znam dokładnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygląda na
    uszkodzony, bo niezależnie w które gniazdo (mA czy 20A) włożysz sondę
    czerwoną - multimetr powinien pokazywać to samo.

    Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
    drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

    Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
    kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.

  • 26. Data: 2016-01-02 21:45:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.01.2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Bo w tej chwili na jednym ze zdjęć masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
    > drugim zmierzony prąd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

    Na drugim zdjęciu przewód czerwony jest podłączony do gniazda 20 A a
    przez to prąd idzie przez inny rezystor wewnętrzny w mierniku.

    > Podłącz czerwoną sondę do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
    > kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam się pokaże.

    Pokaże to samo, 0,73

    --
    Czarek

  • 27. Data: 2016-01-02 21:55:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 13:03, Shrek pisze:

    > A to tam są jakieś lampki?

    W Windstarze jest. Pewnie po to aby widzieć gdzie jest wtyczka od
    grzania silnika, którą trzeba wetknąć do gniazdka przedłużacza.

    Robert

  • 28. Data: 2016-01-02 22:17:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 2 Jan 2016 21:45:15 +0100, Czarek napisał(a):

    > Na drugim zdjęciu przewód czerwony jest podłączony do gniazda 20 A a
    > przez to prąd idzie przez inny rezystor wewnętrzny w mierniku.

    W moim gniazdka 20A i A różnią się tylko tym że 20A obchodzi bezpiecznik
    2A.
    Ale istotnie może być różnie.

    > Pokaże to samo, 0,73

    W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
    Bardziej spokojny o wynik pomiaru byłbym gdyby gniazdo i zakres były
    ustawione jak należy :)

  • 29. Data: 2016-01-02 22:25:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    https://youtu.be/n5FJDgcdii8

    --
    Yogi(n)

  • 30. Data: 2016-01-03 06:07:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 22:17, Tomasz Pyra wrote:

    > W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
    > Bardziej spokojny o wynik pomiaru byłbym gdyby gniazdo i zakres były
    > ustawione jak należy :)

    Tym niemniej ogólnie co do wielkości się zgadza. Na zakresie 20A
    pokazuje 0.73A co na zakresie 200mA odpowiada przekroczeniu zakresu.

    Shrek.