eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłodziej prądu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 11. Data: 2016-01-02 12:19:32
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5687aef0$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
    >> On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:
    >>
    >>
    >>> - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
    >>> łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
    >>
    >> Bierzesz miernik - ustawiasz na jakiś zakres mA z tą kreską i kropkami
    >> pod spodem (prąd stały). (pewnie 200mA)
    >>
    >> Sprawdzasz czy kabelki są podpoęte pod złącza w mierniku "COM"
    >> teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
    >> masz napisane "mA" (trzeci będzie zapewne 10A, czy coś w tym stylu)
    >>
    >> Odpinasz kleme minusową
    >>
    >> Jeden z kabelków z miernika dołaczasz pod minus akumulatora
    >>
    >> Drugi z kabelków miernika dołączasz do kabelka z klemą.
    >>
    >> Zobacz ci wskazuje.
    >>
    >> Włacz coś w środku np lampkę od kabiny, schowka etc - jeśli wskazania
    >> się zmieniają lub jest "H" (przekroczyłeś zakres) to znaczy że podpiąłeś
    >> dobrze. (PS nie próbuj np kręcić rozrusznikiem bo pewnie spalisz
    >> miernik;)
    >>
    >> Teraz wyłącz wszystko i zjeżdzajaj z zakresami w dół (np z 200mA na
    >> 20mA) dopóki ci się nie pojawi znów "H" - wtedy wróć do poprzedniego
    >> zakresu. Ale generalnie 200mA powinno być ok.
    >>
    >> Teraz przy mierniku stawiasz dziewczynę, kumpla z piwem, kochanke,
    >> koleżankę czy kogo tam masz pod ręką co ma wrzeszczeć jak się wskazanie
    >> zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
    >> wyciągasz i wkładasz bezpieczniki. W sumie da się to pewnie zrobić bez
    >> drugiej osoby, ale trzeba mieć długie kable.
    >>
    >> Na końcu oczywiście jak w każdym manualu dopijasz piwo, które przez cały
    >> czas sączyłeś. A właśnie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
    >> piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
    >> się za robotę. Wpływu żadnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
    >> działasz, to przynajmniej browara się napijesz:P
    >>
    >>> - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
    >>> i zmierzyć napięcie?
    >>
    >> No jak ci się sam z siebie rozładuje, to na pewno już do wyrzucenia. Ale
    >> jak mu napięcie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, że nie wina
    >> akumulatora.
    >>
    >> Shrek
    >>
    > Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
    > Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
    >
    > W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
    >
    > Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 / 0,72...
    >
    > Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >

    Pokrętło ustawiłeś chyba na 20A?
    Coś Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie świeci Ci się
    gdzieś lampka w kabinie?



    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 12. Data: 2016-01-02 12:26:13
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
    > On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:
    >
    >> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
    >> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
    >>
    >> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
    >
    > Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
    >
    >> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >> 0,72...
    >
    > W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
    > IMHO powinno pokazywać zero.
    >
    >> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >
    > Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    > bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >
    > Shrek
    http://pokazywarka.pl/vtror2/


  • 13. Data: 2016-01-02 12:36:13
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:

    >> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
    >>
    >>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >>> 0,72...
    >>
    >> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
    >> IMHO powinno pokazywać zero.
    >>
    >>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>
    >> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    >> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >>
    >> Shrek
    > http://pokazywarka.pl/vtror2/

    No dobra - wynika z tego, że jak podłączysz tak jak na zdjęciu drugim to
    zawsze mierzy prąd w amperach nieważne na jaki zakres ustawisz. Więc coś
    ciągnie ci 0,73 ampera - to dobra i zła wiadomość. Dobra - aku jest
    pewnie w porządku, zła musisz znaleźć co ci prąd zjada.

    Teraz wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdź kiedy pobór znacznie
    spadnie, będziesz z grubsza wiedział co. To coś ciągnie około 8 W więc w
    sumie może to być wszystko.

    PS (najlepiej oszukaj samochód że masz zamknięte drzwi, wciskając i
    blokując czymś czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
    grzebał). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpieczników pod
    maską - może będziesz miał szczęści i to któryś z nich.

    Shrek


  • 14. Data: 2016-01-02 12:44:16
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:
    > On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:
    >
    >>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
    >>>
    >>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >>>> 0,72...
    >>>
    >>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
    >>> IMHO powinno pokazywać zero.
    >>>
    >>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>>
    >>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    >>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >>>
    >>> Shrek
    >> http://pokazywarka.pl/vtror2/
    >
    > No dobra - wynika z tego, że jak podłączysz tak jak na zdjęciu drugim to
    > zawsze mierzy prąd w amperach nieważne na jaki zakres ustawisz. Więc coś
    > ciągnie ci 0,73 ampera - to dobra i zła wiadomość. Dobra - aku jest
    > pewnie w porządku, zła musisz znaleźć co ci prąd zjada.
    >
    > Teraz wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdź kiedy pobór znacznie
    > spadnie, będziesz z grubsza wiedział co. To coś ciągnie około 8 W więc w
    > sumie może to być wszystko.
    >
    > PS (najlepiej oszukaj samochód że masz zamknięte drzwi, wciskając i
    > blokując czymś czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
    > grzebał). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpieczników pod
    > maską - może będziesz miał szczęści i to któryś z nich.
    >
    > Shrek
    No to już wiem, co będę dzisiaj robił :) Dzięki za pomoc.


  • 15. Data: 2016-01-02 12:53:23
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 02.01.2016 o 12:26, twistedme pisze:
    > W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:

    >>
    >>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>
    >> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
    >> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
    >>
    >> Shrek
    > http://pokazywarka.pl/vtror2/

    Przełącz zakres na 200m i napisz jaki jest wynik pomiaru.

    --
    Czarek


  • 16. Data: 2016-01-02 12:53:59
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
    > Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
    Albo w komorze silnika.

    Robert


  • 17. Data: 2016-01-02 13:03:50
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 12:53, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
    >> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
    > Albo w komorze silnika.

    A to tam są jakieś lampki?

    Shrek.


  • 18. Data: 2016-01-02 13:27:18
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5687b1d3$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
    >> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:5687aef0$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
    >>>> On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:
    >>>>
    >>>>
    >>>>> - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
    >>>>> łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
    >>>>
    >>>> Bierzesz miernik - ustawiasz na jakiś zakres mA z tą kreską i kropkami
    >>>> pod spodem (prąd stały). (pewnie 200mA)
    >>>>
    >>>> Sprawdzasz czy kabelki są podpoęte pod złącza w mierniku "COM"
    >>>> teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
    >>>> masz napisane "mA" (trzeci będzie zapewne 10A, czy coś w tym stylu)
    >>>>
    >>>> Odpinasz kleme minusową
    >>>>
    >>>> Jeden z kabelków z miernika dołaczasz pod minus akumulatora
    >>>>
    >>>> Drugi z kabelków miernika dołączasz do kabelka z klemą.
    >>>>
    >>>> Zobacz ci wskazuje.
    >>>>
    >>>> Włacz coś w środku np lampkę od kabiny, schowka etc - jeśli wskazania
    >>>> się zmieniają lub jest "H" (przekroczyłeś zakres) to znaczy że
    >>>> podpiąłeś
    >>>> dobrze. (PS nie próbuj np kręcić rozrusznikiem bo pewnie spalisz
    >>>> miernik;)
    >>>>
    >>>> Teraz wyłącz wszystko i zjeżdzajaj z zakresami w dół (np z 200mA na
    >>>> 20mA) dopóki ci się nie pojawi znów "H" - wtedy wróć do poprzedniego
    >>>> zakresu. Ale generalnie 200mA powinno być ok.
    >>>>
    >>>> Teraz przy mierniku stawiasz dziewczynę, kumpla z piwem, kochanke,
    >>>> koleżankę czy kogo tam masz pod ręką co ma wrzeszczeć jak się wskazanie
    >>>> zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
    >>>> wyciągasz i wkładasz bezpieczniki. W sumie da się to pewnie zrobić bez
    >>>> drugiej osoby, ale trzeba mieć długie kable.
    >>>>
    >>>> Na końcu oczywiście jak w każdym manualu dopijasz piwo, które przez
    >>>> cały
    >>>> czas sączyłeś. A właśnie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
    >>>> piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero
    >>>> bierzesz
    >>>> się za robotę. Wpływu żadnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
    >>>> działasz, to przynajmniej browara się napijesz:P
    >>>>
    >>>>> - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na
    >>>>> noc
    >>>>> i zmierzyć napięcie?
    >>>>
    >>>> No jak ci się sam z siebie rozładuje, to na pewno już do wyrzucenia.
    >>>> Ale
    >>>> jak mu napięcie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, że nie wina
    >>>> akumulatora.
    >>>>
    >>>> Shrek
    >>>>
    >>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
    >>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
    >>>
    >>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
    >>>
    >>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
    >>> 0,72...
    >>>
    >>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >>>
    >>
    >> Pokrętło ustawiłeś chyba na 20A?
    >> Coś Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie świeci Ci
    >> się gdzieś lampka w kabinie?
    >>
    >>
    >>
    > pokrętło na 20m, a czerwony kabel wpięty pod złącze 20A, a nie wejście mA

    Więc nie wiadomo co dokładnie mierzysz i w jakich jednostkach. W jednym z
    moich mierników pokazywało wtedy 0,00.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 19. Data: 2016-01-02 13:28:07
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n68eb4$ps1$1@node2.news.atman.pl...
    > On 02.01.2016 12:53, Robert Wańkowski wrote:
    >> W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
    >>> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
    >> Albo w komorze silnika.
    >
    > A to tam są jakieś lampki?
    >


    Bywają. :)
    Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 20. Data: 2016-01-02 13:54:59
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:

    >>> Albo w komorze silnika.
    >>
    >> A to tam są jakieś lampki?
    >>
    >
    >
    > Bywają. :)
    > Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.

    Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba
    tam będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można
    się było w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od
    podwozia;)

    Shrek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: