  • 31. Data: 2014-11-22 09:59:23
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:1jiuxn4d6shv7$.1ptq5875iky5o$.dlg@40tud
    e.net...

    Jesteś na emeryturze?

  • 32. Data: 2014-11-22 13:21:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:nucv6ahfmla2fj9f5qiqg3ne5e3mnr5lvv@4ax.com...
> [...]
    oups.com...

    > Pierwsze slyze zeby zamawiajacy okreslal cene. Tak sie w Polsce robi
    > biznes?...

    Czasem tak jest, jest to rzadkość, ale się zdarza. Kient musi mieć np.
    zamontowany jakiś system, który jest potrzebny ze względów formalnych
    narzuconych przepisami albo wymaganiami jego klientów. Wtedy przychodi i
    mówi, że ma na to 10000 zł i trzeba się w tym zmieścić. Jakość i
    funkcjonalność nie ma znaczenia. Ma COŚ być zamontowane na "odczepnego". Ale
    tak jak pisałem, to jest rzadkość.

    > Normalnie to prosi sie o kosztorys

    Albo o samą wycenę, bez rozbicia na poszczególne pozycje. Albo o szacunkową
    wycenę, żeby klient zorientował się czy w ogóle stać go na taki wydatek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2014-11-22 13:26:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:1102174768$20141121140952@squadack.com...

    > Nie - w przypadkach spraw nietypowych, robionych na zamówienie,
    > zamawiający określa target price, która jest punktem wyjścia do
    > negocjacji.

    Masz rację, ale rzadko to się zdarza. Ja osobiście wolałbym dostać od
    wykonawcy szacunkową, nawet trochę zawyżoną cenę. Moi klienci też zwykle
    żądają wstępnej wyceny, niż sami podają górny pułap cenowy. Oczywiście po
    wymianie wstępnych cen zawsze można ponegocjować.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2014-11-22 16:54:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Nov 2014 09:52:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >sie odwracaja na piecie i wychodza jak slysza "mamy na to milion",
    >dawniej handlowalem komputerami i niczym dziwnym nie bylo ze dzwoni
    >klient, pyta sie ile kosztuje komputer z Pentium, i mowilo sie "rzedu
    >3000zl, liczyc dokladnie ?"

    >Moze ma, moze nie ma.
    >Tylko ze wykonawca tez nieglupi i nie ma ochoty robic nawet wstepnego
    >kosztorysu, zeby sie dowiedziec "ojej, mysmy mysleli ze to 10 razy
    >mniej bedzie kosztowalo". Bo to jednak troche pracy kosztuje, lepiej
    >sie skupic na dokladnym kosztorysie dla klienta ktory budzet ma

    Dlatego tez na pytanie "kiedy w Polsce bedzie lepiej", prawidlowa
    odpowiedz brzmi: "juz bylo". jak sie wykonawcy nie chce wstac z
    tapczana zeby zrobic kosztorys, to niech idzie an smieciowke

    A.L.

  • 35. Data: 2014-11-22 16:56:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Nov 2014 13:21:44 +0100, "yabba"
> [...]

    >narzuconych przepisami albo wymaganiami jego klientów. Wtedy przychodi i
    >mówi, że ma na to 10000 zł i trzeba się w tym zmieścić

    No to jest idiota. Bo wykonawca, po chwili zastanowienia odkrywa ze a)
    to bedzie kosztowac 1000 zlotych, b) jak nie jest glupi to mowi "w
    ramach upzrejmosci i dbania o przyszly biznes zrobimy to tylko za 9
    tysiecy"

    A.L.

  • 36. Data: 2014-11-22 18:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 09:54:05 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]

    > odpowiedz brzmi: "juz bylo". jak sie wykonawcy nie chce wstac z
    > tapczana zeby zrobic kosztorys, to niech idzie an smieciowke

    No widzisz, mamy wlasnie przyklad - zamawiajacy nie powiedzial jaki ma
    budzet, za to powiedzial jaki ma termin, zamiast przyciagnac oferentow
    za miliony to zaplacil tylko 500 tys ... a teraz liczy glosy recznie
    :-)
    Wykonawca zas ... no ciekaw jestem, zbankrutuje, czy podwykonawcy sie
    naucza ..

    J.

  • 37. Data: 2014-11-22 19:42:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Współczuję arabskiego sposobu myślenia.

    Komentarz zbyteczny.

    > Hint: nie robie, zlecam, matołku.

    człowiek inteligentny potrafi obrazić interlokutora bez używania wyzwisk...

  • 38. Data: 2014-11-22 19:44:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Nov 2014 18:45:24 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >:-)
    >Wykonawca zas ... no ciekaw jestem, zbankrutuje, czy podwykonawcy sie

    Nawet gdyby zleceniiodawca zaplacil 5 milionow, to zadana UCZCIWA
    firma nie pojelaby sie zrobienia systemu w 3 miesiace, bo to jest po
    prostu niemozliwe. Z tego ze nikt sie nei zglosil, wnioskowac mozna ze
    wiekszosc firm informatycznych w Polsce to firmy uczciwe.

    A.L.

  • 39. Data: 2014-11-22 19:45:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A na serio, nie prowadze dzialalnosci, ludzie pisza ze
    > na zachodzie za wycene bierze sie pieniazek, tak do 5%,
    > w polsce jeszcze ta regula nie obowiazuje.

    Obowiązuje - może nie powszechnie.
    Jeszcze kiedy pracowałem na etacie, i zajmowałem się m.in.
    projektami i kosztorysowaniem, zasada w naszej firmie była taka ;
    projekt kosztuje 2000 zł. Jeśli zlecenie dojdzie do realizacji - wtedy
    zwracamy ten koszt.

    Oczywiście, tak było w przypadku projektów większych, i nie była to
    reguła żelazna, ale stosowana często.
    I sam dziś stosuję podobne rozwiązanie, jeśli jest potrzeba.

  • 40. Data: 2014-11-22 19:49:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > piece i do wyjscia. Albowiem to kojarzy sie z postawieniem sprawy w
    > rodzaju "cena zalezy od glebokosci waszej keiszeni"

    Może w twoim "polskomentalnym" biznesie.
    Jakoś większość moich kontrahentów (zwłaszcza tych większych i
    zagranicznych) nie ma z tym problemu.

    Widocznie rozumieją, że nie każdy jest naciągaczem i złodziejem i musi
    za każdy drobiazg krzyknąć górną stawkę. Poza tym może potrafią
    racjonalnie zanalizować wartość projektu, którego są częścią.

> [...]
    > wykonawcy. Owszem, zleceniodawca moze zamowic i zaplacic za
    > "feasibility study", ale to jest osobny kontrakt

    No to np. firma rr donnelley global turnkey solutions, której jestem
    stałym kontraktorem od paru lat to wg. ciebie banda idiotów.

    To chyba wystarczy za komentarz.