    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zlecę drobny projekt
    Date: Sat, 22 Nov 2014 19:49:10 +0100

    > Robisz w biznesie? Bo jakos mi sie nei widzi. Pytanie "mniej wiecej
    > jaki budzet macie" jest podstawa do natychmiastowego odwrocenia sie na
    > piece i do wyjscia. Albowiem to kojarzy sie z postawieniem sprawy w
    > rodzaju "cena zalezy od glebokosci waszej keiszeni"

    Może w twoim "polskomentalnym" biznesie.
    Jakoś większość moich kontrahentów (zwłaszcza tych większych i
    zagranicznych) nie ma z tym problemu.

    Widocznie rozumieją, że nie każdy jest naciągaczem i złodziejem i musi
    za każdy drobiazg krzyknąć górną stawkę. Poza tym może potrafią
    racjonalnie zanalizować wartość projektu, którego są częścią.

    > Klient musialby najpoierw zidiocoec aby powiedziec jaki ma buzdet.
    > Podstawa do negocjacji jest wstepny kosztorys. Robiony na koszt
    > wykonawcy. Owszem, zleceniodawca moze zamowic i zaplacic za
    > "feasibility study", ale to jest osobny kontrakt

    No to np. firma rr donnelley global turnkey solutions, której jestem
    stałym kontraktorem od paru lat to wg. ciebie banda idiotów.

    To chyba wystarczy za komentarz.