  • 21. Data: 2014-11-21 23:37:17
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pierwsze slyze zeby zamawiajacy okreslal cene. Tak sie w Polsce robi
    > biznes?...

    Ludzie, naprawdę nie rozumiecie czy udajecie ?

    Przychodzi klient, i mówi ; "potrzebuję bulgulator do fazowania
    rewersatora".

    Słyszeliście o czymś takim ? Nie ? I słusznie. Bo to trzeba dopiero
    wymyśleć. Ale żeby wymyśleć, to trzeba dużo czasu zmarnować.
    I w dodatku, można różnie wymyśleć. Można użyć pryncypalizatora za 1 mln
    USD, albo prostszego fiutoskopu za 100000 USD. Ale wtedy będzie mniej
    dokładnie.

    I co, wyobrażacie sobie, że ew. wykonawca będzie siedział miesiąc czasu,
    żeby potem powiedzieć: "tak, to da się zrobić, kosztować będzie miliard
    USD". A klient na to "o kuśwa, myślałem, że za 250 zł się da !".

    I co, kto zapłaci za zmarnowany czas ?

    Dlatego w takich przypadkach rozmawia się z klientem na zasadzie;
    "mniej więcej jaki budżet na to macie ? 100 USD, 1000, czy 100000 USD" ?
    I czego za to oczekujecie ?

    I od razu wiadomo, czy jest sens dalszej zabawy czy nie.

    Sam podobną rozmowę prowadziłem z 2 panami inżynierami z dużej
    amerykańskiej firmy, i jakoś nie tylko nie byli obrażeni, zaskoczeni,
    ale bardzo rzeczowo ustaliliśmy co mniej więcej jest do przyjęcia.

    Więc - nie kompromitujcie się, bo z tego tylko wynika, że macie takie
    pojęcie o tej pracy jak świnia o gwiazdach...

  • 22. Data: 2014-11-21 23:40:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Sam podobną rozmowę prowadziłem z 2 panami inżynierami z dużej
    > amerykańskiej firmy, i jakoś nie tylko nie byli obrażeni, zaskoczeni,
    > ale bardzo rzeczowo ustaliliśmy co mniej więcej jest do przyjęcia.

    Dodam, że 3 dni temu była ta rozmowa. I dotyczyła budżetu rzędu
    kilkudziesieciu tys.

    Dziś miałem podobną rozmowę, z klientem, przy budżecie 1500 zł. /szt.

    Więc naprawdę, te komentarze ze zdziwieniem są śmieszno-smutne...

  • 23. Data: 2014-11-22 04:15:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 21 Nov 2014 23:37:17 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Więc - nie kompromitujcie się, bo z tego tylko wynika, że macie takie
    >pojęcie o tej pracy jak świnia o gwiazdach...

    Robisz w biznesie? Bo jakos mi sie nei widzi. Pytanie "mniej wiecej
    jaki budzet macie" jest podstawa do natychmiastowego odwrocenia sie na
    piece i do wyjscia. Albowiem to kojarzy sie z postawieniem sprawy w
    rodzaju "cena zalezy od glebokosci waszej keiszeni"

    Klient musialby najpoierw zidiocoec aby powiedziec jaki ma buzdet.
    Podstawa do negocjacji jest wstepny kosztorys. Robiony na koszt
    wykonawcy. Owszem, zleceniodawca moze zamowic i zaplacic za
    "feasibility study", ale to jest osobny kontrakt

    A.L.

  • 24. Data: 2014-11-22 04:16:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    ...10 zlotych

    A.L.

  • 25. Data: 2014-11-22 04:59:11
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 23:45:55 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > dostać kostkę żywicy z wystającymi ARK-ami i diodami :)
    >
    > Da się zlecić coś takiego? Forma dowolna, może być umowa, faktura, fucha...
    > Może ktoś ma chwilę czasu i chęci, ja się do tego od roku zabieram i
    > zapewne jeszcze z rok - max 40 lat nie zabiorę ;)
    >
    > Myślę, że szczegóły to już poza grupą warto omówić.
    >
    > Irek.N.
    > ps. zawsze na grupie emocje budzą finanse. Szczerze powiem, nie mam
    > zielonego pojęcia jak temat ugryźć od tej strony. Chyba dobrze by było
    > gdyby zleceniobiorca po prostu wycenił całościowo dzieło (wiem, idę na

    W marketach sprzedają lampki wtykane do kontaktu uruchamiane ruchem. Nie jest to PIR
    bo coś przypominające fotorezystor widać. Kup i sprawdź czy nie da się zaadoptować.
    Kilkanaście złotych to kosztuje. Tutaj sami talmudyści z wysokimi wymaganiami.

  • 26. Data: 2014-11-22 07:58:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2014 21:16:19 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Fri, 21 Nov 2014 23:19:58 +0100, "J.F."

    > ...10 zlotych

    A to juz roznie bywa, moze byc 10zl, moze byc 10gr, moze byc 10 mln $.

    J.

  • 27. Data: 2014-11-22 09:12:32
    Od: s...@g...com

    użytkownik A. L. napisał:

    > ...10 zlotych

    Podchodzi facet do kobiety pod latarnia i zadaje pytanie,
    co moze dostac za piataka? Pani odpowiada: za piec zlotych
    moze pan isc sam w krzaki, o tam i zrobic sobie dobrze:)
    Facet wraca po kilku minutach: prosze oto piec zlotych i dziekuje:)

    A na serio, nie prowadze dzialalnosci, ludzie pisza ze
    na zachodzie za wycene bierze sie pieniazek, tak do 5%,
    w polsce jeszcze ta regula nie obowiazuje.

  • 28. Data: 2014-11-22 09:23:52
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Ale ghost widocznie ma tyle wolnego czasu, że może robić projekty całymi
    >dniami i potem je bez żalu wyrzucać do kosza.
    >Nie wiem, czy zazdrościć, czy współczuć.

    Współczuję arabskiego sposobu myślenia.

    Hint: nie robie, zlecam, matołku.

  • 29. Data: 2014-11-22 09:27:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >piece i do wyjscia. Albowiem to kojarzy sie z postawieniem sprawy w
    >rodzaju "cena zalezy od glebokosci waszej keiszeni"

    Jak nigdy zgadzam się z AL, i to jest właśnie styl na arabskiego handlarza.

> [...]
    >wykonawcy. Owszem, zleceniodawca moze zamowic i zaplacic za
    >"feasibility study", ale to jest osobny kontrakt

    Obawiam się, ze sundy raczej nie ma pojęcia o czym piszesz.

  • 30. Data: 2014-11-22 09:52:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 09:27:40 +0100, Ghost napisał(a):

    > Jak nigdy zgadzam się z AL, i to jest właśnie styl na arabskiego handlarza.

    Styl stylem, ale wszystko sie zdarza. Sa klienci co chcieliby np na
    Ksiezyc leciec, ale nie maja pojecia ile to kosztuje, sa dostawcy co
    sie odwracaja na piecie i wychodza jak slysza "mamy na to milion",
    dawniej handlowalem komputerami i niczym dziwnym nie bylo ze dzwoni
    klient, pyta sie ile kosztuje komputer z Pentium, i mowilo sie "rzedu
    3000zl, liczyc dokladnie ?"

    > Obawiam się, ze sundy raczej nie ma pojęcia o czym piszesz.

    Moze ma, moze nie ma.
    Tylko ze wykonawca tez nieglupi i nie ma ochoty robic nawet wstepnego
    kosztorysu, zeby sie dowiedziec "ojej, mysmy mysleli ze to 10 razy
    mniej bedzie kosztowalo". Bo to jednak troche pracy kosztuje, lepiej
    sie skupic na dokladnym kosztorysie dla klienta ktory budzet ma
    wystarczajacy.

    J.