    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zlecę drobny projekt
    Date: Tue, 25 Nov 2014 17:17:28 +0100
    <0...@4...com>
    <5470dcd8$0$18085$65785112@news.neostrada.pl>
    <1mxf8fhmy5t0e.rlatqms3kbme$.dlg@40tude.net>
    <1227479219$20141123163332@squadack.com> <m51vs3$spu$1@mx1.internetia.pl>
    <4772131169$20141125142630@squadack.com> <m522ct$5jv$1@mx1.internetia.pl>
    <4069065607$20141125151310@squadack.com>

    wiadomości news:4069065607$20141125151310@squadack.com...

    > W ogóle wszystkie wybory liczyło się ręcznie i wyniki były w rozsądnym
    > czasie. Teraz brakło szybkiej i zdecydowanej decyzji o porzuceniu
    > badziewia i przejściu na normalne liczenie i stąd burdel. Po dwóch
    > dobach szarpaniny ludzie w komisjach byli tak wymęczeni, że musieli
    > popełniać błędy.

    Może się tu wykażę totalną ignorancją ale ja w ogóle nie wiem do czego jest
    im ten program.
    Gdyby urny to były skanery od razu analizujące gdzie postawiono krzyżyk (i
    czy tylko jeden) to było by to jakieś zadanie do zrobienia i zamiast prognoz
    mielibyśmy w kilka minut po zamknięciu lokali wyniki.

    Ale same kartki to oni i tak ręcznie przecież zliczają (chyba, że kompletnie
    czegoś nie wiem).
    Wyniki z jednej komisji daje się więc chyba zmieścić na odpowiednio
    przemyślanej jednej stronie arkusza kalkulacyjnego.
    Dlaczego nie mogą tego wypełnić, podpisać cyfrowo i wysłać zwykłym mailem
    (uniknęli by ataku DDS wszystkich komisji na serwer wyborczy).
    Jakoś w okręgach trzeba by posumować po ileś takich arkuszy. Odpowiednio
    przygotowana pierwsza strona arkusza i ^C ^V (aby się nazywało, że ręcznie a
    nie że program potrzebny) przysłanych plików na kolejne strony i na
    pierwszej powinno być wszystko co jest potrzebne.
    Te pierwsze strony wysyłane do centrali gdzie podobna operacja ^C ^V
    zakończyła by zadanie.

    Czego nie wiem ?
    P.G.