  • Data: 2014-11-25 19:02:48
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > Moim zdaniem nie ma podstaw do sugerowania, że było fałszowanie tego
    > typu.

    Ale ja nie sugeruję, że było. Stwierdzam tylko, że obecna implementacja
    systemu wyborczego ma kardynalny błąd, który z jakiegoś powodu uparcie
    się zachowuje i który daje pole do niewykrywalnych nadużyć. Dziś raczej
    nie, ale w innych okolicznościach...

    Wystarczyłaby przecież "walidacja" przed wrzuceniem głosu, nawet
    automatyczna: "Twój głos jest nieważny, czy jesteś pewien,
    że tego chcesz? Tak/Popraw"

    > Kiedyś to instrukcja leciała w TV tak, że nie szło się na nią nie natknąć

    Jeśli statystyka pokazuje, że zdumiewająco wielu wyborców nie
    radzi sobie z "interfejsem", to znaczy, że interfejs jest niewłaściwie
    zaprojektowany, a nie korzystający z niego ludzie. I nie dotyczy to
    tylko wyborów -- sam jestem informatykiem i często robię na kolegach
    test "mikrofalowy": jest sobie mikrofalówka marki AEG z grillem,
    a wyzwanie brzmi "bez użycia instrukcji włącz grill". Jeszcze nikt
    nie przeszedł. :->

    Pozdrawiam, Piotr