  • 161. Data: 2018-09-19 08:56:30
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2018 08:52:14 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > 18 Sep 2018 21:59:55 GMT, Budzik

    > I o ile w przypadku awarii opony geneza powstania nie ma większego
    > znaczenia, tak w przypadku DPFu ma to ogromne znaczenie, albowiem to nie on
    > sam w sobie był przyczyną, tylko jakieś inne zdarzenie.

    To dlaczego kolejny dpf założony do tego auta działał bezawaryjnie? Przynajmniej tak
    zrozumiałem Budzika.
    Jakbyś na bakier z logika nie był to by Tobie wyszło że ten co się popsuł był
    wadliwy, kolejny założony był lepszy więc działał bez problemu.

  • 162. Data: 2018-09-19 09:35:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Sep 2018 12:48:26 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Wiekszosc przypadkow awarii dpf-a jakie mialem osobiscie nieprzyjemnosc
    > widziec to awaria czujnika. Nie smrodzaco kopcacy silnik tylko czujnik
    > ktory zle pokazywal stan dpf. I albo powodowalo to zapchanie sie dpf i
    > unieruchomienie auta abo wyzsze spalanie. Po wymianie dpf zapchanego
    > albo czujnika calosc dzialala spowrotem dobrze. I nie, silnik nie byl
    > starym kopcacym rzechem.

    Oczywiście, a obok wiele problemów z DPFem (właściwie to wg mojej
    statystyki znaczącą większość, co mnie też, pomimo posiadanej wiedzy o tym
    elemencie, a MOJEGO ZANIEDBANIA) stanowi zawór EGR. Naprawa (czyszczenie)
    kosztuje 250 zł i starcza na kolejne 100tkm do kolejnego czyszczenia
    okresowego. W starszych samochodach przyczynami zapychania DPFa są kolejno,
    nieszczelny dolot (dymienie), lejące wtryski (dymienie), uszkodzona turbina
    (dymienie). Zalany zły olej przez grzeczność pomijam (ale to też dymienie).

    > Tak ze wiesz, moj dowod anegdotyczny przeczy Twojemu dowodowi
    > anegdotycznemu.

    Nic nie przeczy a tylko potwierdza że DPF sam w sobie się NIE PSUJE, a
    naprawa awarii jest zazwyczaj banalnie prosta i można jeździć dalej.

    > DPF jako technologia byl niedorobiony. Moze dzis nie jest. Ale byl. I
    > tak jak dzis nie gadamy o problemach z katalizatorami kiedys moze nie
    > bedziemy dyskutowac o dpf bo po prostu bedzie dzialac.

    Przecież technologię łapania PMów rozwijano od lat 70 stosując i testując w
    ciężarówkach. DPF trafiając do aut osobowych od roku 2000 (a na zicher od
    2005) był już wystarczająco dorobiony, dlatego właśnie zdecydowana
    większość samochodów nie ma z nim problemów, a przyczyny problemów są dawno
    poznane, tylko niestety nie przez wszystkich.

    Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
    walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
    przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
    ich prawda jest zawsze najmojsza.

    > Ale widac jeszcze na to jest czas.

    Może przyjdzie czas, aż ludzie, zanim zaczną się wypowiadać, lamentować, i
    strzelać na ślepo z diagnozami, zaciągną wiedzy i się zastanowią przed
    uzewnętrznieniem. Ale widać jeszcze nie jest na to czas.

    > Fascynuje mnie polaryzacja wypowiedzi. A to awaira niemozliwa,a to cud.
    > Prawda jest jak zwykle po srodku bo wytwarzane masowo sprzety psuja sie
    > w duzej ilosci ale i w ogromnej ilosci dzialaja.

    Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
    nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF a co utyka na siłę Budzik. Poza
    tym dlaczego na wespół z Budzikiem i "zetem" twierdzicie uparcie, że promil
    może stanowić o ogóle?

    Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
    wynik błędów i zaniedbań.

    > Co mnie zmienia faktu ze awaria dpf, tak jak pompy paliwa, wtryskow,
    > dwumasy jest kosztowna i czasem mechanik nie ogarnia i wpuszcza klienta
    > w koszty. I te koszty powoduja niechec do danej technologii.

    Co oznacza automatycznie, że technologia jest zła, tylko mechnicy i
    użytkownicy (np. Budyń) są ignorantami, CBDU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 163. Data: 2018-09-19 15:57:29
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2018 02:35:57 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 18 Sep 2018 12:48:26 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Nic nie przeczy a tylko potwierdza że DPF sam w sobie się NIE PSUJE, a
    > naprawa awarii jest zazwyczaj banalnie prosta i można jeździć dalej.

    Przeczy, gdybys czytal ze zrozumieniem to bys rozumial ze pisalem o dowodzie
    anegdotycznym a nie o dpf.

    I znowu pokazujesz ze nie rozumiesz o co toczy sie dyskusja. DPF sie psuje.
    Jak Budzik to opisal i jak bylo z sytuacja opisana tu na grupie (uwalony czujnik
    bedacy elementem systemu DPF). Jesli tego nie rozumiesz to poprostu nie ma szansy na
    dyskusje bo sie upierasz ostro przy tezie mimo ze masz pokazane przypadki kiedy teza
    sie nie sprawdza.

    Czy w instrukcji serwisowej samochodu egr jest ujety tak jak filtr powietrza lub
    paliwa? W tych samochodach co mialem nie byl. Znowu idziesz z teza w jakies dziwne
    rejony rzeczywistosci.

    EGR mozna czyscic jak silnik nie domaga albo nie spelnia norm emisji badanych na
    przegladzie. Oczywiscie ze mozna go czyscic wczesniej, ale zgodnie z instrukcja nie
    jest to czynnosc przewidziana do wykonywania okresowego.

    > Przecież technologię łapania PMów rozwijano od lat 70 stosując i testując w
    > ciężarówkach.

    Filtry dpf z ciezarowek sa inne, zasada dzialania podobna ale filtry jako takie sa
    inne. W efekcie ulegaja innym awariom.

    > DPF trafiając do aut osobowych od roku 2000 (a na zicher od
    > 2005) był już wystarczająco dorobiony,

    Jakby byl to bysmy o nim nie dyskutowali. Tak jak nie dyskutujemy o katalozatorach
    czy kolektorze wydechowym. Bo i on moze sie zepsuc np. pekajac. Ale tego nie robi. W
    przeciwienstwie do dpf.

    > dlatego właśnie zdecydowana
    > większość samochodów nie ma z nim problemów, a przyczyny problemów są dawno
    > poznane, tylko niestety nie przez wszystkich.

    Poza tymi w ktorych sie dpf psuje. A nawet jak sie nie psuje sam przez siebie to nie
    jest to awaria krota sobei kowalski sam zafundowal czipujac silnik albo lejac olej
    rzepakowy zamiast ropy.

> [...]
    > przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,

    Ta, znowu zaczynasz jechac ad personam. Dlugo ci nie zeszlo.
    Nikt w tym watku nie kontestuje czy dpf jest potrzebny czy nie. Dyskusja tyczy sie
    tego ze jest to element awaryjny. Ty znaje sie tego nie mozesz zrozumiec albo wydaje
    ci sie ze rozmawiamy o czyms innym.

    > Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
    > nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF

    Nigdzie tak nie napisalem. Czujnik to element systemu dpf.

    > a co utyka na siłę Budzik. Poza
    > tym dlaczego na wespół z Budzikiem i "zetem" twierdzicie uparcie, że promil
    > może stanowić o ogóle?

    Jesli ten promil decyduje sie na operacje ktore ci sie nie podobaja (wyciecie tego w
    cholere) i powoduje ze kolejne dwa promile wytna go prewencyjnie to jakim cudem cie
    to boli? To promil. Jak on nie stanowi o ogole to co cie to boli?

    Widzisz? Ta dyskusja sie robi coraz bardziej absurdalna.

    > Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
    > wynik błędów i zaniedbań.

    Wskaz jakie czynnosci eksploatacyjne albo ich brak powoduja takie zaniedbania.
    Ktory z filtrow jest zle wymieniany, jaki plyn jest niepoprawnie zmieniony, jaki
    wskaznik na desce rozdzielczej jest ignorowany ze dpf sie uszkadza albo kontroler
    zapodaje procedure wypalania bez powodu?

    > Co oznacza automatycznie, że technologia jest zła, tylko mechnicy i
    > użytkownicy (np. Budyń) są ignorantami, CBDU.

    Jakims cudem inne technologie nie rodza takich sytuacji.
    Ale mam wrazenie ze wogole nie czytasz co tu jest pisane tylko powtarzasz manter "dpf
    dobry".
    Niech ci bedzie. Tyle ze Twoja mantra nie zmieni nic. Ci co uwazaja ze jest kiepski
    dalej beda go wycinac. I powtarzanie ze jest dobry ich od tego nie odciagnie.
    Odciagnie ich to ze po prostu bedzie dzialal. Ze po prostu kupi taki ludek auto bo
    przeczyta ze z dpf-em w tym aucie nie ma problemu. I sie ucieszy ze nie musi wydac
    500-1000-2000pln zeby auto miec niezawodne bo ono juz takie jest.

  • 164. Data: 2018-09-19 17:28:59
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 17 Sep 2018 10:30:54 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Owszem, w trakcie eksploatacji FAP działa nieco lepiej

    Lepiej od czego? DPF czy FAP to skróty, odpowiednio z języka
    angielskiego i francuskiego. Oznaczają dokładnie to samo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 165. Data: 2018-09-19 17:32:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Przeczy, gdybys czytal ze zrozumieniem to bys rozumial ze pisalem o
    > dowodzie anegdotycznym a nie o dpf.
    > I znowu pokazujesz ze nie rozumiesz o co toczy sie dyskusja.
    > DPF sie psuje.

    Nie psuje się.

    > Jak Budzik to opisal

    Budzik gucio opisał, poza tym że się koło temu traktoru popsuło. Jak, to
    już nie ważne. Ważne że się popsuło, znaczy trzeba koła zrobić kwadratowe!

    > i jak bylo z sytuacja opisana tu na grupie
    > (uwalony czujnik bedacy elementem systemu DPF).

    No właśnie, to była konkretna PRZYCZYNA, której Budzik nie podał. Poza tym
    diagnoza jeszcze nie była skończona, informacje są szczątkowe.

> [...]

    > badanych na przegladzie. Oczywiscie ze mozna go czyscic wczesniej, ale
    > zgodnie z instrukcja nie jest to czynnosc przewidziana do wykonywania

    http://barway.pl/egr.jpg

    Błaźnij się dalej.

    EGR podglega sprawdzeni/czyszczeniu/wymianie, i to wynika z logiki, bo jest
    elementem który jest pierwszym który się syfi i to wielokrotnie, bo
    RECYRKULUJE spaliny powstające przy najgorszych warunkach spalania.

    > Jakby byl to bysmy o nim nie dyskutowali. Tak jak nie dyskutujemy o
    > katalozatorach czy kolektorze wydechowym. Bo i on moze sie zepsuc np.
    > pekajac. Ale tego nie robi. W przeciwienstwie do dpf.

    Dyskutujemy o tym, bo jesteście ignorantami w temacie. Ignorancja to nie
    grzech, czasem nawet zbawienie, pod warunkiem że ktoś dyskutuje po to aby
    się czegoś nauczyć. Ale to ewidentnie nie jesteście wy.

    > Poza tymi w ktorych sie dpf psuje. A nawet jak sie nie psuje sam przez
    > siebie to nie jest to awaria krota sobei kowalski sam zafundowal
    > czipujac silnik albo lejac olej rzepakowy zamiast ropy.

    Przeceiż ci piszę że najczęściej kowalski sam sobie funduje awarię. Jestem
    jednym z takich kowalskich, sam sobie zafundowałem problem nie zlecając
    przeglądu EGR, przez co element przejeździł jeszcze 20tkm po planowanym
    interwale, w końcu się zaciął i usyfił DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
    przepaleniu DPF (i musiałem to zrobić, bo po wywaleniu kontrolki jeszcze
    dwa dni jeździłem aż w drodze do serwisu w końcu mi moc silnika ograniczyło
    i jechałem jak maluchem z zepsutą linką). Ale wg ciebie (i zapewne Budzika)
    oczywiście to nie moja wina vel kowalskiego, tylko producenta który dla
    żartu napisał aby to zrobić.

    > Ta, znowu zaczynasz jechac ad personam. Dlugo ci nie zeszlo.

    Znowu zaczynasz płakać. Gdzie te ad personam? W stwierdzeniu że nie
    posiadasz wiedzy w temacie o którym się wypowiadasz?

    > Nikt w tym watku nie kontestuje czy dpf jest potrzebny czy nie.

    Odnoszę odmienne wrażenie, ale nikt mi przecież nie przytakuje, więc
    zapewne jestem w błędzie?

    > Dyskusja tyczy sie tego ze jest to element awaryjny. Ty znaje sie tego
    > nie mozesz zrozumiec albo wydaje ci sie ze rozmawiamy o czyms innym.

    To ty nie możesz pojąć, że DPF się nie psuje, tylko zatyka się w wyniku
    awarii silnika i osprzętu. Nie wiem ile razy to trzeba będzie jeszcze
    powtórzyć. Można polemizować czy to dobrze czy źle. Wg mnie dobrze, bo się
    dzięki temu szybko uszkodzenie naprawia, w przeciwnym razie jeździłoby się
    dalej niesprawnym samochodem. No chyba że ktoś jest ignorantem i zamiast
    naprawić niesprawny samochód wyrżnie DPFa.

    > Nigdzie tak nie napisalem. Czujnik to element systemu dpf.

    Skup się, twierdzenie było że FILTR DPF się psuje i dlatego trzeba go
    wymienić albo wyciąć.

> [...]
    > (wyciecie tego w cholere) i powoduje ze kolejne dwa promile wytna go
    > prewencyjnie to jakim cudem cie to boli? To promil. Jak on nie stanowi o

    Boli mnie jak muszę za takim jechać i wdychać syfy, pomimo że nie musiałbym
    gdyby nie skrajna ignorancja w temacie.

    > Widzisz? Ta dyskusja sie robi coraz bardziej absurdalna.

    Widzę, dlatego postaraj się i nie prowadź dyskusji w stronę absurdu.

> [...]
    > niepoprawnie zmieniony, jaki wskaznik na desce rozdzielczej jest
    > ignorowany ze dpf sie uszkadza albo kontroler zapodaje procedure

    Co ja mam tłumaczyć jak ty i tak wiedzy nie przyswajasz? Zacznijmy może od
    rzeczonego EGR (którego wg ciebie czyścić rzekomo nie trzeba) przez
    wybijające się podkładki pod wtryskami, zalewanie/dolewanie niewłaściwego
    oleju, turbinę puszczającą olej, względnie IC, dziurawy dolot czy choćby
    cykliczną wymianę filtra powietrza żeby się silnik nie dusił, po czytanie
    instrukcji obsługi i przyswojenie że jak się kontrolka DPFu zapali, to
    wypada jednak udać się do serwisu i zbadać temat (bo naprawa może kosztować
    grosze) a nie jeździć dalej z nadzieją że kontrolka sobie zniknie (bo wtedy
    naprawa będzie kosztować znacznie więcej). Gdybym ja z miejsca pojechał do
    serwisu (co zresztą zrobiłem pod domem, ale warsztat wydał mi się
    śmieciowy, więc postanowiłem pojechać do swojego mechanika na drugi koniec
    Wawy) to bym zapłacił tylko za czyszczenie EGR, a tak jeszcze zabuliłem za
    wypalanie i wymianę oleju (co trzeba wg zaleceń producenta zrobić po
    serwisowym wypalaniu).

> [...]
    > tym aucie nie ma problemu. I sie ucieszy ze nie musi wydac
    > 500-1000-2000pln zeby auto miec niezawodne bo ono juz takie jest.

    Toć przecież o tym dyskutujemy, że ignoranci go wycinają bo UWAŻAJĄ, bez
    podparcia wiedzą, że jest zły. A nie jest. I nadal nie rozumiesz, że nie ma
    aut niezawodnych. Są tylko auta zadbane albo zaniedbane.

    EOT, bo szkoda mojego czasu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 166. Data: 2018-09-19 17:46:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Sep 2018 17:28:59 +0200, j...@i...pl

    > Lepiej od czego? DPF czy FAP to skróty, odpowiednio z języka
    > angielskiego i francuskiego. Oznaczają dokładnie to samo.

    Przyjęło się zwyczajowo że DPF jest suchy, a FAP mokry. Co zresztą
    wyjaśniłem chwilę później, ale oczywiście wyrżnąłeś i próbujesz błyszczeć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 169. Data: 2018-09-19 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > To dobrze, mniej do psucia.

    > I dlatego je sprzedałeś. Logika porażająca. :P

    Mowisz o własnej logice?

    Sprzedałem scudo bo w pracy która wykonuje klimatyzacja w aucie jest
    niezbedna. Poza tym obecnie to auto jest mi za małe.
    Sprzedałem citroena bo nie było mi potrzebne drugie auto osobowe, dopoki
    płaciłem za nie 300zł oc na rok to sobie trzymałem jako zapasowe ale
    obecnie ceny wzrosły i taniej mi w razie w skorzystac z ubera.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 167. Data: 2018-09-19 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > bo najważniejsze to wykazać że DPF to ekogówno

    mylisz mnie z kims...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 168. Data: 2018-09-19 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > był to by Tobie wyszło że ten co się popsuł był wadliwy, kolejny
    > założony był lepszy więc działał bez problemu.

    Ale dokładnie o tym mowie.
    Gdyby załozyc nowy i ten nowy odmowiłby posłuszenstwa po 5, 10 czy 50 kkm
    to sprawa byłaby jasna i zgodna z przesłaniem Myjka - nie domagaja np.
    wtryski albo olej albo turbina albo cokolwiek innego.
    Ale tutaj wymiana dpfu ozdrowiła auto na 300kkm i wiecej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 170. Data: 2018-09-19 21:47:49
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 19 Sep 2018 17:46:04 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Przyjęło się zwyczajowo że DPF jest suchy, a FAP mokry. Co zresztą
    >wyjaśniłem chwilę później, ale oczywiście wyrżnąłeś i próbujesz błyszczeć.

    A ty jak zwykle nie potrafisz przyjąc krytyki tylko gryziesz po
    nogawkach. Szkoda klawiatury na Ciebie.