    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Date: Fri, 7 Sep 2018 20:55:00 +0200

    W dniu 2018-09-05 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:

    > Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
    > przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u

    Tak na marginesie - była już o tym dyskusja. 200kkm to całkiem spora ilość.

    Są i tacy, którzy deklarują zaledwie 80kkm.
    https://autokult.pl/2498,co-skraca-zywotnosc-filtra-
    czastek-stalych

    To co napisali w artykule usłyszałem przy okazji pogawędki w firmie
    zajmującej się m.in. ich wycinaniem. Ponoć zdarzają się przypadki
    zatkanych DPFów przy 60kkm. Gwarant się wypina na naprawę bo to element
    zużywający się jak np. żarówka. Nowy kosztuje np. 7k zł więc ludzie
    wycinają nawet w prawie nowych samochodach, gdzie wszystko sprawne.

    > Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
    > procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
    > jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
    > A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.

    Tu też korekta. Jeśli mówimy o paru stówach to zapewne chodzi Ci o
    płukanie DPFa bez jego demontażu. Zatkanego DPFa nie wypłuczesz. Przy
    80% zatkania płukanie może 10% poprawi. Firmy czasem nie chcą się
    podejmować płukania takich filtrów. Przy 50% można zejść nawet do
    kilkunastu procent. Chodzi o to, że zgromadzona w filtrze sadza blokuje
    dopływ chemii do głębszych warstw. Im większy stopień przytkania tym
    nieliniowo gorszy będzie efekt płukania.

    > Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
    > uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
    > drugie tyle przebiegu.

    Też z opinii warsztatu od DPFów: ludzie nierzadko nie wiedzą, że można
    to chemicznie czyścić. Przyjeżdżają z ASO spoceni po ujrzeniu cennika i
    każą ciąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek