-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Złe DPFy znowu
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 06 Sep 2018 12:00:00 GMT
Lines: 62
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1536235200 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 676 77.65.80.250:51031
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4268
X-Received-Body-CRC: 391251921
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639274
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
>>>> Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na
>>>> drogach jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie
>>>> kary? Dlatego, moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest
>>>> bardzo zła.
>>>
>>> DPF się wycina dlatego, że ma się niesprawny, skrajnie kopcący
>>> silnik, względnie się nie umie jeździć (dusi silnik, a silnik
>>> duszony kopci z zasady), albo się kupiło samochód nieodpowiednio
>>> do zastosowania. Na to wszystko są proste rozwiązania. Po kolei,
>>> naprawić silnik, nauczyć się jeździć, zmienić auto.
>>>
>> To jest bzdura.
>> Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca
>> wcale.
>
> Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z
> podanymi przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co
> około 200kkm (u niektórych trochę częściej u innych trochę
> rzadziej). Bo w takim czasie zatyka się popiołami będącymi produktem
> spalania sadzy która nie jest zupełnie czysta.
>
> Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy
> odpowiednią procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres
> pomiędzy serwisami jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i
> mniejszy nie będzie. A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
>
> Oczywiście pod warunkiem że silnik jest sprawny.
> Kiepskie opinie o czyszczeniu DPF (że wystarcza na kilkanaście, max
> kilkadziesiąt kkm) biorą się stąd ,że jak silnik jest trupem
> (głównie układ wtryskowy), to ilość sadzy przekracza to co DPF jest
> w stanie wydajnie przepalać i układ zapycha się ponownie szybko.
> Czy ta sadza wylatuje "bąkami" i je widać, czy leci bez przerwy po
> trochu (i wtedy zazwyczaj nie widać), to nie jest aż takie ważne.
> Silnik ją emituję, a nie powinien - bo jest uszkodzony.
> I tą sadzą DPF się zapycha.
> Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy
> oznacza że ma uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF
> wyczyścić i wystarczy na drugie tyle przebiegu.
>
> W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz
> wytrzeć białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz
> do środka latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.
>
No To wszystko prawda.
Ale ja nie twierdziłem, ze moge ci pokazac filmy z silników trupów tylko
własnie z silników w dobrym stanie ale bez dpfa...
Problemem dpfu jako czesci eksploatacyjnej jest jeszcze cos innego - jego
cena.
Ja rozumiem, ze trzeba wymienic ale co tam kosztuje pare tysi?
Przeciez to jest głowny problem - absurdalna cena tej czesci...
Ale moze to jest problem ogólnie czesci, skoro np. wymiana wtrysków ktora
ostatio przerabiałem kosztowała mnie: 4000 + 500 + 1000...
A ktos tu przekonywał ze samochody coraz tansze :)))
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.18 14:42 Lisciasty
- 06.09.18 15:15 z...@g...com
- 06.09.18 23:03 kk
- 06.09.18 23:06 kk
- 06.09.18 23:07 kk
- 06.09.18 23:25 kk
- 07.09.18 11:04 Lisciasty
- 07.09.18 20:10 j...@i...pl
- 07.09.18 20:55 Marek S
- 09.09.18 23:04 Irek.N.
- 10.09.18 09:48 Myjk
- 10.09.18 09:49 Myjk
- 10.09.18 12:59 Budzik
- 10.09.18 13:27 k...@g...com
- 10.09.18 13:49 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?