eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłe DPFy znowuRe: Złe DPFy znowu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    References: <1...@m...org>
    <e...@g...com>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    Organization: DOM
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    Date: 06 Sep 2018 12:00:00 GMT
    Lines: 62
    NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
    X-Trace: 1536235200 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 676 77.65.80.250:51031
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4268
    X-Received-Body-CRC: 391251921
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639274
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    >>>> Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na
    >>>> drogach jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie
    >>>> kary? Dlatego, moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest
    >>>> bardzo zła.
    >>>
    >>> DPF się wycina dlatego, że ma się niesprawny, skrajnie kopcący
    >>> silnik, względnie się nie umie jeździć (dusi silnik, a silnik
    >>> duszony kopci z zasady), albo się kupiło samochód nieodpowiednio
    >>> do zastosowania. Na to wszystko są proste rozwiązania. Po kolei,
    >>> naprawić silnik, nauczyć się jeździć, zmienić auto.
    >>>
    >> To jest bzdura.
    >> Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca
    >> wcale.
    >
    > Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z
    > podanymi przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co
    > około 200kkm (u niektórych trochę częściej u innych trochę
    > rzadziej). Bo w takim czasie zatyka się popiołami będącymi produktem
    > spalania sadzy która nie jest zupełnie czysta.
    >
    > Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy
    > odpowiednią procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres
    > pomiędzy serwisami jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i
    > mniejszy nie będzie. A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
    >
    > Oczywiście pod warunkiem że silnik jest sprawny.
    > Kiepskie opinie o czyszczeniu DPF (że wystarcza na kilkanaście, max
    > kilkadziesiąt kkm) biorą się stąd ,że jak silnik jest trupem
    > (głównie układ wtryskowy), to ilość sadzy przekracza to co DPF jest
    > w stanie wydajnie przepalać i układ zapycha się ponownie szybko.
    > Czy ta sadza wylatuje "bąkami" i je widać, czy leci bez przerwy po
    > trochu (i wtedy zazwyczaj nie widać), to nie jest aż takie ważne.
    > Silnik ją emituję, a nie powinien - bo jest uszkodzony.
    > I tą sadzą DPF się zapycha.
    > Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy
    > oznacza że ma uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF
    > wyczyścić i wystarczy na drugie tyle przebiegu.
    >
    > W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz
    > wytrzeć białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz
    > do środka latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.
    >
    No To wszystko prawda.
    Ale ja nie twierdziłem, ze moge ci pokazac filmy z silników trupów tylko
    własnie z silników w dobrym stanie ale bez dpfa...

    Problemem dpfu jako czesci eksploatacyjnej jest jeszcze cos innego - jego
    cena.
    Ja rozumiem, ze trzeba wymienic ale co tam kosztuje pare tysi?
    Przeciez to jest głowny problem - absurdalna cena tej czesci...
    Ale moze to jest problem ogólnie czesci, skoro np. wymiana wtrysków ktora
    ostatio przerabiałem kosztowała mnie: 4000 + 500 + 1000...
    A ktos tu przekonywał ze samochody coraz tansze :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
    i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: