eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZłącze "Type 2" do ładowania samochodu...Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.static-90-250-
    3-82.vodafonexdsl.co.uk!not-for-mail
    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
    Date: Mon, 5 Dec 2022 09:00:21 +0000
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <tmkbv5$ihm$1$cezar91@news.chmurka.net>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: static-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 5 Dec 2022 09:00:21 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="cezar91";
    posting-host="static-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk:90.250.3.82";
    logging-data="18998";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.4.2
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:775903
    [ ukryj nagłówki ]

    On 04/12/2022 21:31, Marek wrote:
    > On Sun, 04 Dec 2022 19:57:23 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    > wrote:
    >> Ono jest po to aby nie było napięcia na wtyczce gdy auto o nie
    >>  nie poprosi
    >
    > No brzmi to sensownie, ale przecież mamy już opracowane bezpieczne wtyki
    > i gniazda 230/400V które można podłączać pod napięciem, więc właściwe po
    > co wymyślanie koła od nowa i to z pewnym regresem technologicznym?
    > Wtyk można było zaprojektować by był tak samo bezpieczny jak gniazdo
    > "siłowe" (uniemożliwienie włożenia paluchów). Jedyne co było potrzebne
    > to pasywne przejściówki (w formie przedłużaczy) między standardami
    > wtyków w danych krajach.
    >
    >> - ładowanie wg harmonogramu z auta, apki itp.
    >> No i wersji "wyższej" steruje mocą - ogranicza prąd.
    >
    > Te funkcje spokojnie mógłby realizować układ ładowarki w aucie. Nie
    > widzę potrzeby wynoszenia tego do zewnętrznego urządzenia skoro na
    > gnieździe ładowania auta i tak jest 230/400V.
    >

    tylko że samochód nie wie ile można "pociągnąć". To jest uwarunkowane
    twoim przyłączem energetycznym, kablem itp o czym samochód nie ma pojęcia.
    Dodatkowo, nie możnaby sterować zewnętrznie mocą ładowania (np w
    systemach połączonych z fotowoltaniką, kiedy chcesz ładować mocą nie
    większą niż dostarczaną przez panele.

    Sama ładowarka nie ogranicza mocy ładowania bezpośrednio bo było by to
    zbyt skomplikowane. Ładowarka wysyła PWM do samochodu, który ustala prąd
    ładowania.
    Jeszcze chyba pełni jakieś funkcje ochrone związane z uzemieniem itp.


    c.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: