-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.static-90-250-
3-82.vodafonexdsl.co.uk!not-for-mail
From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
Date: Mon, 5 Dec 2022 09:00:21 +0000
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <tmkbv5$ihm$1$cezar91@news.chmurka.net>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<a...@n...neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: static-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 5 Dec 2022 09:00:21 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="cezar91";
posting-host="static-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk:90.250.3.82";
logging-data="18998";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.4.2
Content-Language: en-US
In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:775903
[ ukryj nagłówki ]On 04/12/2022 21:31, Marek wrote:
> On Sun, 04 Dec 2022 19:57:23 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
> wrote:
>> Ono jest po to aby nie było napięcia na wtyczce gdy auto o nie
>> nie poprosi
>
> No brzmi to sensownie, ale przecież mamy już opracowane bezpieczne wtyki
> i gniazda 230/400V które można podłączać pod napięciem, więc właściwe po
> co wymyślanie koła od nowa i to z pewnym regresem technologicznym?
> Wtyk można było zaprojektować by był tak samo bezpieczny jak gniazdo
> "siłowe" (uniemożliwienie włożenia paluchów). Jedyne co było potrzebne
> to pasywne przejściówki (w formie przedłużaczy) między standardami
> wtyków w danych krajach.
>
>> - ładowanie wg harmonogramu z auta, apki itp.
>> No i wersji "wyższej" steruje mocą - ogranicza prąd.
>
> Te funkcje spokojnie mógłby realizować układ ładowarki w aucie. Nie
> widzę potrzeby wynoszenia tego do zewnętrznego urządzenia skoro na
> gnieździe ładowania auta i tak jest 230/400V.
>
tylko że samochód nie wie ile można "pociągnąć". To jest uwarunkowane
twoim przyłączem energetycznym, kablem itp o czym samochód nie ma pojęcia.
Dodatkowo, nie możnaby sterować zewnętrznie mocą ładowania (np w
systemach połączonych z fotowoltaniką, kiedy chcesz ładować mocą nie
większą niż dostarczaną przez panele.
Sama ładowarka nie ogranicza mocy ładowania bezpośrednio bo było by to
zbyt skomplikowane. Ładowarka wysyła PWM do samochodu, który ustala prąd
ładowania.
Jeszcze chyba pełni jakieś funkcje ochrone związane z uzemieniem itp.
c.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.22 10:02 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.22 10:05 Cezar
- 05.12.22 14:23 J.F
- 05.12.22 16:30 Marek
- 05.12.22 16:34 J.F
- 05.12.22 18:32 Cezar
- 05.12.22 18:50 Marek
- 05.12.22 19:09 Tomasz Gorbaczuk
- 05.12.22 19:43 J.F
- 05.12.22 19:47 Marek
- 05.12.22 20:00 Tomasz Gorbaczuk
- 06.12.22 11:26 Cezar
- 06.12.22 13:04 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=