  • 161. Data: 2011-07-18 16:02:46
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    W dniu 2011-07-18 15:49, Cavallino pisze:

    > A mnie chyba jeszcze nikt nie zmusił do hamowania i zjazdu na poboczę
    > jadąc z przeciwka.
    > Dziwne nie?

    Od jak dawna masz prawo jazdy? Ile kilometrów robisz rocznie?

    --
    Tengu

  • 162. Data: 2011-07-18 16:07:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Od jak dawna masz prawo jazdy?

    Ćwierć wieku prawie.

    >Ile kilometrów robisz rocznie?

    Różnie.
    Średnio ze 20 - 30 kkm.

  • 163. Data: 2011-07-18 16:14:31
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    W dniu 2011-07-18 16:07, Cavallino pisze:

    > Ćwierć wieku prawie.

    > Różnie.
    > Średnio ze 20 - 30 kkm.

    A ja w zeszłym roku ponad 72kkm - po prostu statystyka. Przez te 25 lat
    (zakładając, że nie jesteś dzieckiem NEO z fantazją) ile miałeś kolizji
    i/lub niebezpiecznych sytuacji.

    --
    Tengu

  • 164. Data: 2011-07-18 16:15:53
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    W dniu 2011-07-18 16:02, Cavallino pisze:

    > DK 92,5,11

    Jesteś pewien? Mierzyłeś? Na jakich odcinkach?

    --
    Tengu

  • 165. Data: 2011-07-18 16:18:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tengu" <t...@g...wytnij.to.pl> napisał w wiadomości news:

    > A ja w zeszłym roku ponad 72kkm

    I od ilu lat tak?

    >- po prostu statystyka. Przez te 25 lat (zakładając, że nie jesteś
    >dzieckiem NEO z fantazją)

    LOL !!!
    Prędzej by o Tobie można to powiedzieć, ja na tej grupie pisałem o
    samochodach, zanim ktokolwiek poznał słowo "neostrada". ;-)

    >ile miałeś kolizji i/lub niebezpiecznych sytuacji.

    1 kolizja, 1 wypadek (obie nie z mojej winy).
    Sytuacji niebezpiecznych też trochę by się znalazło.
    Czasem po moim błędzie rzecz jasna.

  • 166. Data: 2011-07-18 16:21:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jesteś pewien? Mierzyłeś? Na jakich odcinkach?

    Nie, nie mierzyłem.
    Oceniam na oko, skoro spokojnie mieszczą się trzy auta, zakładając że każde
    ma około 2 m, a odstęp między nimi nie wygląda na 0,5 metrowy, to znaczy, że
    pasu muszą być szersze.
    To odcinki pamiętające głęboką komunę.

    A które - praktycznie wszystkie w okolicach Poznania, których jeszcze nie
    wyremontowano, po remontach zauważalnie się zwężają.

  • 167. Data: 2011-07-18 16:26:28
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-18 09:52, Cavallino pisze:

    > Krajobraz jest nadal tylko w prawo, a nie już najbardziej w prawo.
    > Nie ma ograniczenia do jezdni, drogi czy czegokolwiek.

    Rotfl.

    > Jeśli masz wątpliwości co musi zrobić kombajn żeby Cię przepuścić na
    > wąskiej drodze, to chyba po prostu nie zsiadasz z rowera.
    > Mnie sytuacja zwiedzania krajobrazu wokół drogi przez kombajn zdarzyła
    > się nie raz, nie dwa i nie dziesięć razy.

    I tylko z grzeczności. Nie myl tego z przepisami, które nigdy tego nie
    wymagały i nie wymagają. Wiele rzeczy robi się z kultury bądź grzeczności.

    > Całe szczęście że kombajniści są mniej waleczni w złośliwym
    > nierozumieniu przepisów niż pedalarze.

    Nie ma to nic wspólnego z przepisami, pedalarzami i twoją walką z
    kapeluszami i rowerzystami na usenecie. Jak ma gdzie zjechać i jedzie
    jeszcze daleko tą wąsko drogą, to większość zjedzie. Pod warunkiem, że
    mu za wczasu nie zaczniesz światłami mrugać i klaksonić, bo wtedy może
    się zaprzeć i gówno mu zrobisz. Ogólnie wiele ludzi jest w stanie zrobić
    znacznie wiecej niż wymagają przepisy, żeby ułatwic innym życie. Ja
    również, nieważne czy samochodem, rowerem, czy na piechotę. Gorzej gdy
    ci inni zaczynają uważać, że to twój zasrany obowiązek i jeszcze cię
    wyzywają od pedalarzy, tylko dlatego, że jedziesz rowerem (co ty
    uskuteczniasz).

    Shrek.

  • 168. Data: 2011-07-18 16:27:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tengu,

    Monday, July 18, 2011, 11:28:09 AM, you wrote:

    > Napisałem: "z wyjątkami". Na większości polskich dróg 3 samochody się
    > nie miną bez zjeżdżania na pobocze.

    Znaczy na jakiej większości? Drogi z poboczami to w większości drogi
    krajowe, o szerokich pasach. Z palcem w rzyci mieszczą się 3 samchody
    osobowe bez wjeżdżania na pobocze.

    Na drogach gminnych poboczy asfaltowych raczej nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 169. Data: 2011-07-18 17:40:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tengu,

    Monday, July 18, 2011, 1:12:01 PM, you wrote:

    [...]

    > Standardowa szerokość pasa ruchu na większości dróg w Polsce wynosi
    > 3-3,5 metra (na autostradach z reguły jest trochę więcej) - 6-7 metrów
    > jezdni to za mało, żeby 3 samochody minęły się _bezpiecznie_.

    6m może być za mało. 7m dla 3 osobowych może być wystarczająco.
    Różnica jest bardzo duża.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 170. Data: 2011-07-18 17:43:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tengu,

    Monday, July 18, 2011, 1:57:30 PM, you wrote:

    [...]

    > Ktoś ci jedzie na czołówkę, a pobocze jest zajęte przez rowerzystów - co
    > robisz?

    Przyśpieszam lub hamuję tak, żeby znaleźć dla siebie miejsce. Tylko
    teraz peletonu Wyścigu Pokoju na tym poboczu nie zmyślaj.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl