eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimówki na jednej osiRe: Zimówki na jednej osi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zimówki na jednej osi
    Date: Tue, 4 Nov 2014 20:15:54 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 57
    Message-ID: <s...@n...istnieje>
    References: <545876fa$0$18087$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3ame2$lmh$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...istnieje>
    <m3b72d$978$1@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: jp-at-jp-pl-eu-org
    NNTP-Posting-Host: trek.rallypl.eu.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1415132154 15354 2001:6a0:200:837b:224:1dff:fed0:57bd (4
    Nov 2014 20:15:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Nov 2014 20:15:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548606
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <m3b72d$978$1@node1.news.atman.pl>
    Shrek <...@w...pl> wrote:
    > On 2014-11-04 17:51, Jacek Politowski wrote:

    >> Ja tam jednak bardziej czołówki się boję.

    > Niesłusznie - z przodu masz strefy zgniotu, z boków to już słabiej.
    > Nawet jak walisz w przeciwnika o porównywalnej masie i prędkości co
    > twoja, to tak jakbyś walił w mur (czyli lepiej niż drzewo, pomijając
    > aspekty moralne), ponadto powierzchnię czołową masz mniejszą niż boczną
    > więc łatwiej się gdzieś zmieścić, jak jedziesz na kogoś, to ten ktoś
    > pewnie będzie starał się jednak nie być trafionym...

    Przy czołówce stosunkowo łatwo trafić w test "small overlap" - nie
    lubię. Przy trafieniu bokiem, zwłaszcza przy Twoim założeniu, że
    "przeciwnik" będzie próbował uciekać, jest szansa na łagodniejsze
    wytracenie prędkości - zamianę w obrót po trafieniu w któryś koniec.

    Przy czym oczywiście praktycznie każde zderzenie, przy prędkościach w
    których objawiają się nieplanowane poślizgi, jest groźne i wszystko
    zależy jakie liczby padną w danym losowaniu. ;-)


    >> Jak mi samochód nie chce skręcać czuję się cokolwiek nieswojo. ;-)

    > Wydaje mi się, że jeszcze mniej swojo będziesz się czuł jak samochód
    > zechce sam skręcać:P

    Odruch w tej sytuacji jest dla mnie jakoś bardziej naturalny. Poza tym
    można coś robić, a przy podsterowności po prostu trzeba czasu, a w tym
    właśnie czasie samochód zmierza zdecydowanie nie tam gdzie powinien...
    Ja tam jednak wolę jak koła mające dać mi sterowność mają przyczepność
    i faktycznie pozwalają na próbę zmieszczenia się w pasie.

    Co nie zmienia faktu, że jeśli w normalnym ruchu drogowym trafia się
    niespodziewany lub duży(*) poślizg, to znaczy że nastąpiło
    niedostosowanie prędkości do warunków jazdy. ;->
    (lub techniki, bo zła reakcja na pojawiający się poślizg może go
    powiększyć i niegroźny nagle staje się np. zabójczy)

    (*) Duży tj. taki, który grozi wyjechaniem poza drogę/pas, bo nie
    widzę sensu w demonizowaniu poślizgu w ogólności. Wręcz przeciwnie -
    warto się z nim "zaprzyjaźnić", żeby nie panikować gdy się pojawi,
    tylko wyrobić poprawne odruchy.


    >> Nadsterowność wydaje się też łatwiej (szybciej) zauważalna.

    > Nie wiem - mi zawsze jednak tył uciekał, mimo lepszego bieżnika(raz "na
    > ostro" tzn kiedy nie zamierzałem).

    Zawsze? Tzn. nawet gdy celowo go wywoływałeś? Uciekał tzn. nie dawał
    się opanować, czy po prostu chciał wyjechać, ale opanować się dawał?


    --
    Jacek Politowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: